واکنش ایتالیایی ها در برابر فرانسوی ها در زمینه کمدی
چگونگی واکنش ایتالیایی ها در برابر فرانسوی ها در زمینه کمدی
نخستین واکنش ایتالیایی ها در برابر فرانسوی ها در زمینه کمدی از جانب جیووانی پاسترونه آغاز شد که در سال 1908 به پاریس سفر کرد تا به وعده و عید بازیگری مشهور را به تورین بکشاند .
دو نامزد اصلی که هر دو در استخدام پاته بودند عبارت بودند از ماکس لندر که شهرتش هر روز بیشتر می شد ؛ و آندره دید ( با نام مستعار آندره شاپو ) که پیش از آن مدت کوتاهی شاگرد ژرژمه لیس بود و سپس به پاته پیوست و با بازی در نقش بوارو به موفقیت فراوانی دست یافت .
پاسترونه ، آندره دید را برگزید و نام مستعار او را به کریتنی ( در انگلیس و آمریکا ، فولرهد ) تغییر داد و از ژانویه 1909 به بعد تقریباً 100 فیلم کوتاه کمدی با بازی او ساخت .
روند تولید این فیلم ها با بازگشت موقتی این بازیگر به فرانسه ( 15-1912 ) مختل شد و در سال 1921 با فیلم بلند مرد مکانیکی ( میلانوفیلمز ) به پایان رسید .
دلایل اصلی موفقیت جهانی فراوان آندره دید در زمینه کمدی
دلایل اصلی موفقیت جهانی فراوان آندره دید از 1909 تا 1911 استفاده غیر واقعی او از حقه های بصری و تسریع ضرب آهنگ پرهیجان کمدی های تعقیب و گریز بود .
آثار آندره دید ، با حس و حال دیوانه وار ، ضرب آهنگ پرشتاب ، تخریب نظام مند هر چه که کنش او را محصور می کرد و منطق باژگونه ، نمونه ای هستند پر هرج و مرج از استحاله کمدی شهری روزمره ، به معنای نیهیلسیتی آن .
الگویی را که او ارایه داد تمام شرکت های بزرگ آن دوره پی گرفتند و حدودا چهل شخصیت مشابه ، با درجات متفاوت استعداد و موفقیت ، آفریده شدند .
بین این گروه ، جذاب ترین شخصیت ها عبارت بودند از : فردینان گیوم ( با نام تانتولینی برای شرکت Cinesاز 1910 تا 1912 ؛ با نام پولیدور برای شرکت پاسکوالی از 18_1912 ) مارسل فابره ( با نام روبینه برای آمبروزیو 15_1910 ) و ریمون فران ( اوارو ) ( با نام کری _ کری برای سینز از 16_1912 ) .
ساخت فیلم های کمدی به توانایی دلقک وار این گروه وابسته بود . برخی از این افراد ، مثلا کری _ کری جلوه های بصری تازه و موقعیت های بکری همراه با اشکال پیچیده تر میزانسن آفریدند .
دیدگاهتان را بنویسید