سینما

هالیوود و مقررات داخلی صنعت فیلمسازی

سانسور در هالیوود و مقررات داخلی صنعت فیلمسازی

هر چند در بیشتر کشورها وظیفه سانسور بر عهده دستگاهی بود که دولت آن را منصوب می کرد ، اما همه جا صنعت فیلمسازی در این روند مشارکت جدی داشت .

هدف سانسور مراقبت در کار نمایش فیلم بود نه ممنوعیت آن . توزیع کنندگان فیلم و صاحبان سالن های سینما هر دو تشخیص می دادند که همکاری با اقدامات ممیزی جا افتاده به لحاظ اقتصادی به نفع آنهاست .

آیین نامه های داخلی به این ترتیب به عنوان شکل پیشگیرانه همکاری توجیه می شد ، همین طور به عنوان راهی برای اجتناب از نیاز به ضوابط دولتی بیشتر برای صنعت فیلمسازی .

بین سال های 1911 و 1916 ایالات پنسیلوانیا ، کانزاس ، اُهایو ، و مریلند هیئت های سانسور خود را تشکیل دادند و در اوایل دهه بیست تقریباً همه ایالت ها در قانون های دولتی خود یک لایحۀ سانسور پیش بینی کرده بودند .

در سال 1921 « اتحادیه ملی صنعت سینما » NAMPI کوشید از تصویب لایحۀ سانسور ایالت نیویورک ممانعت به عمل آورد ، اما توفیقی به دست نیاورد . بحث هایی شروع شد بر سر جایگزین ساختن دستگاه کاراتری به جای NAMPI که بتواند به منافع متقابل استودیوهای بزرگ فیلمسازی خدمت کند که آماج حملات اصلاح طلبان ضدتراست بودند .

در آگوست 1921 ،« کمیسیون فدرال تجارت » شرکت « فیمس پلیرز _ لاسکی » را متهم کرد که نمایش های نخست فیلم ها را انحصاری کرده است و تقاضاهایی شنیده می شد که از کمیته حقوقی مجلس سنا می خواست در مورد فعالیت های سیاسی صنعت فیلمسازی تحقیق کند .

این حوادث به شکل گیری تشکیلاتی به نام « تهیه کنندگان و توزیع کنندگان فیلم آمریکا »  MPPDA منجر شد . رئیس این تشکیلات ویل هِیز ، رئیس پیشین اداره پست ایالات متحده بود .

از من بپرس 3

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

5 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago