به كارگرداني منوچهرهادي در سالن سعدي برج ميلاد با حضور جمعی از خبرنگاران و عوامل فیلم برگزار شد.
به گزارش ستاد خبري جشنواره فيلم فجر، در اين نشست منوچهر هادي كارگردان و تهيه كننده، پدرام كريمي نويسنده، روزبه رايگا مدير فيلمبرداري، ابراهيم عامريان مجري طرح ، يكتا ناصر، بهرام افشاري، مهران احمدي و سيروس همتي بازيگران فیلم در اين نشست حضور داشتند.
در ابتداي اين نشست منوچهر هادي با اشاره به روند ساخت این فیلم توضیح داد:
پدرام کریمی طرح اوليه فيلمنامه را سه يا چهار سال پيش به من داد و من پذیرفتم اما كسي حاضر به سرمايهگذاری برای آن نشد تا اینکه «من سالوادور نیستم» را ساختم و به خوبی فروخت و بعدش خواستم فیلم اجتماعي بسازم که از كارهاي قبليام دغدغهاش را داشتم.
وی ادامه داد:
همه بچهها در این فیلم با يك سوم قيمت حضور پیدا کردند و به خاطر فيلمنامه دلي آمدند و كار كردند. آقای عامريان به عنوان تهيهكننده بخش خصوصي که سالها در برزیل بود و دو سال است به ایران آمده است، در ساخت این فیلم كمك زيادي كرد.
ايده اوليه به سالها قبل و خبر زورگيری در خیابان خردمند جنوبي برميگردد.
ابتدا فیلمنامه را برای تله فيلم شدن نوشته بودم اما منوچهر هادي گفت حيف است و بهتر است یک فیلم سینمایی از آن بسازیم، در نتیجه سكانس به سكانس با هم در تدوین فیلمنامه جلو رفتيم. جالب است که ده مورد اصلاحيه هم به آن خورد.
پنج سال پيش براي حضور فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» در جشنواره برای جلسه پرسش و پاسخ به اینجا آمدم.
آن زمان تا حدی استرس داشتم که برای خوردن یک لیوان آب هم دستم ميلرزيد و از خيرش گذشتم اما الان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردهام و راحتتر حرف ميزنم.
اولين نكته خوبی که منوچهر هادي در فیلمهایش انجام میدهد، این است که دورخواني میگذارد. با راهنماييهای او و كار و متن خوب تمام تلاشم را زير نظر منوچهر انجام دادم.
همه ماها درگير تهران و مصائب آن هستیم و می دانیم که تهران جاي همشهري بازي نيست و در آن اتفاقات عجيبي ميافتد. اولين ويژگي كه مرا برای بازی در این فیلم اقناع كرد، خود متن بود و همچنین نقش كه برايم متفاوت بود.
تفاوتی که هميشه در نقشهایم بر آن تاكيد دارم. با حس داش مشتي منوچهر و حس پائين شهرياش عشق كردم و تا پايان كار ايستادم.
بهرام افشاری با اشاره به نحوهی آشناییاش با هادی و پیشنهاد برای بازی در این فیلم گفت:
تئاتري داشتم به نام «جوجه تيغي» که در آن با منوچهر هادی آشنا شدیم. او به من میگفت که قدت خیلی بلند است و به درد سينما نميخوري، اما بعدها نظرش تغییر کرد.
در بخش دیگری از این نشست هادي بر مهمترين اصول خود در کارگردانییک فیلم، تاکید و بیان کرد:
مهم ترین نکتهام درهدايت بازيگران اين است كه اگر فيلمنامه را هم خودم ننوشته باشم، از ابتدا به عنوان كارگردان در كنار نویسنده هستم. جاي درست دوربين نیز به من در کارگردانی كمك زيادي ميكند.
من جز كارگرداناني هستم كه زياد مزاحم بازيگران در حین فیلمبرداری نميشوم و از قبل با هم به تفاهم ميرسيم.
در پایان این نشست هادي از روزبه رايگا به عنوان فيلمبردار این فیلم تشكر کرد و افزود:
زحمت او در ساخت این فیلم ستودنی است چرا كه در لوكيشهايي فيلم را ساختيم كه او برایش زحمت زيادی كشيد. در این میان بخشی از كارگرداني فیلم هم در واقع بر عهده او بود.
.سه کارگر شهرستانی است که برای پیدا کار به تهران می آیند
قدم در مغازه رحمت شاگردی می کند و عاشق مونس دختر رحمت است.پس از مرگ رحمت جهان از موقعیت استفاده میکند و از دختر 16 ساله رحمت در ازای طلبش خواستگاری می کند, قدم از این بابت عصبانی می شود و….
!!!بعضیا فکر میکنن همه چیو با پول میتونن بخرن…ومیخرن… متأسفانه
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…