سینما

موفقیت مالی و سود دهی فیلم های کم اهمیت استودیو ها

سبب موفقیت مالی و سود دهی فیلم های کم اهمیت استودیو ها

هر چند تولید واحدی حتی سبب موفقیت مالی و سود دهی فیلم های کم اهمیت استودیو ها می شد اما این نظام الزاماً روندی انعطاف پذیر و مکانیکی نبود .

درک این نکته مهم در زمینه فیلم های درجۀ یک _ که نیاز به متمایز بودن آنها وجود داشت _ ضروری بود .ک در واقع ، در شرایط مساعد و وجود منابع کافی ، تولید واحدی بسیار انعطاف پذیر جلوه می کرد . و می توانست پاسخگوی تنوع سلیقۀ تماشاگران و گروه های مختلف استودیویی باشد .

مثالی روشن گر در زمینۀ تولید واحدی و فرمول های ستاره _ ژانر در سطح فیلم های درجه یک ، پاگیری به اصطلاح « واحد فرید » مترو _ گلدوین _ مه یر  و مجموعۀ فیلم های موزیکال با بازی دو ستارۀ نوظهور تحت قرار داد استودیو ، میکی رونی و جودی گارلند است .

در آن زمان شهرت رونی به سرعت رو به افزایش بود .

دلیل آن فیلم های خانوادۀ هاردی مترو _ گلدوین _ مه یر  بود که یکی از محصولات فرمول ستاره _ ژانر استوار بر تولید واحدی این شرکت بود .

در سال 1937 نقش پسر یک خانواده آمریکایی طبقۀ متوسط به رونی واگذار شد ( نقش پدر و مادر این خانواده را لایونل باریمور و اسپرینگ باینگتون بازی می کردند ) این فیلم ، درام کمدی پیش پا افتاده ای بود به نام یک موضوع خانوادگی .

تماشاگران از آن استقبال کردند و سینماداران خواستار فیلم های بیشتری در همین زمینه شدند . به این ترتیب مه یر دو ستارۀ کمتر شناخته شده ، یعنی لوئیس استون و فی هولدن را جایگزین باریمورو باینگتون کرد و گروه کم هزینه ساز جی .جی . کوهن را مأمور ساخت تا یک مجموعه فیلم بسازد .

کوهن با استفاده از لوآسترو در مقام تهیه کنندۀ همکار ، جورج بی.ساتیز در مقام کارگردان ، کی وان رایپر در مقام نویسنده و لووایت در مقام فیلمبردار و چند فیلم دیگر یک گروه تخصصی تشکیل داد .

این گروه طی 1938 تا 1941 هر چند ماه یک بار یک فیلم هاردی تولید کردند .

فیلم های هاردی از نظر هزینۀ تولید ، زمان نمایش و برنامۀ نمایش  موفق بودند و در آن زمان سودآور ترین فیلم های تولیدی مترو _ گلدوین _ مه یر   به شمار می آمدند .

از من بپرس 3

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

5 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago