غالب ژانر : کارتون در سال 1906 به یک شیوه تولید آشنا و رسمی بدل شد . فیلم شکل های خنده دار صورت های مسخره ( بلکتون ، 1906 )دست نقاشی را در حال کشیدن کاریکاتورهایی نشان می داد که چشم ها و دهانشان را حرکت می دادند .
بلکتون این کار را با ظاهر کردن چند قاب ، پاک کردن طرح های گچی ، طراحی دوباره با اندکی تغییر در شکل ها و ظاهر کردن قاب های بیشتر به انجام رساند . فیلم این حس را القا می کند که طرح ها به خودی خود حرکت می کنند . فیلم Fantasmagotie ( امیل کول ، 1908 ) نیز طرح های نقاشی را نشان می دهد که به خودی خود حرکت می کنند ، از او جدا می شوند ، و استقلال می یابند .
این قراردادها به تدریج به شمایل نگاری ویژه و مضمون غالبی تبدیل شدند که این نوع فیلمسازی را از دیگر تولیدات بدیع متمایز می ساخت . پیش از سال 1913 ، معمولا اشیایی چون اسباب بازی ها و عروسک ها و عکس های بریده در این فیلم ها به حرکت درمی آمد ، اما به تدریج تعداد نقاشی ها و طرح ها نسبت به اشیا افزایش یافت تا آنجا که پیش از سال 1915 « کارتون ها » ( و مخصوصا داستان های مصور ) به عنصر غالب این ژانر تبدیل شدند .
ترفند های سینمایی و متحرک سازی
دونالدکرافتون
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…