به گزارش از من بپرس، مسعود کیمیایی از کارگردانان صاحب نام کشور در خبری از احتمال ساخت دنباله ای بر فیلم ضیافت سخن گفته است.
مسعود کیمیایی در گفت و گویی با بانی فیلم اعلام کرده پیشنهادی برای ساخت ضیافت ۲ به او شده است. او گفته این دنباله، سرنوشت و اوضاع شخصیت های فیلم ضیافت را در 30 سال بعد روایت می کند.
کیمیایی همچنین اعلام کرده این پیشنهاد را یکی از سرمایه گذاران سینما، به علت علاقه مندی به حس نوستالژیک ضیافت مطرح کرده است.
بنابراین در حالی که از «عدالت شوم» به عنوان پروژه بعدی این فیلم ساز یاد می شد، باید دید کیمیایی چه تصمیمی اتخاذ می کند. آیا ضیافت دوستانه بار دیگر او را اغوا می کند یا ابتدا عدالت شوم را خواهد ساخت؟
ضیافت، محصول سال ۱۳۷۴ بود و داستان هفت رفیق دبیرستانی را روایت می کرد که پس از پایان تحصیلات شان در دبیرستان بَدِر قرار می گذارند چند سال بعد در یک روز مشخص و در اغذیه فروشی فردی ارمنی به نام ماتاووس که پاتوق آنان است، دوباره دور هم جمع شوند. تاریخ معهود فرا می رسد و دوستان یک به یک سر می رسند، جز یک نفر. بنابراین شش دوست دیگر تصمیم می گیرند دنبال او بروند. بی خبر از مشکلاتی که رفیق سابق آنها گرفتارشان شده و…
ضیافت با داستانی به شدت اشک درار و نوستالژیک در سال ساختش به یکی از فیلم های محبوب کیمیایی تبدیل شد؛ هر چند جزو ضعیف ترین کارهای سینمایی این فیلم ساز ارزشمند محسوب می شود. ضعفی که پیش از این با فیلم تجارت آغاز شده بود.
فریبرز عرب نیا بعد از این فیلم در دیگر ساخته محبوب کیمیایی در آن سال ها یعنی سلطان نیز حضور پیدا کرد. ضیافت و سلطان نوید تکرار یک همکاری طولانی مدت را می داد. اما این امر درباره عرب نیا صادق نبود. بنا به دلایلی که صحت و سقم آن مشخص نیست، عرب نیا از کار در فیلم بعدی کیمیایی یعنی مرسدس کنار گذاشته شد و جایش را به محمدرضا فروتن داد.
عرب نیا به هر حال به ستاره آن روزهای سینما تبدیل شد و به همره ابوالفضل پورعرب جوانان ابتدای دهه هفتاد این سینما لقب گرفتند.
هر چند ضیافت و سلطان فیلم های باارزشی به لحاظ سینمایی نبودند، اما عرب نیا بعد از آن فقط در یک دو فیلم شاخص حضور پیدا کرد. در این میان دو فیلم شوکران و جهان پهلوان تختی به کارگردانی بهروز افخمی قابل ذکر هستند.
پارسا پیروزفر دیگر بازیگر ضیافت، در حد یک بازیگر مکمل باقی ماند و نتوانست کیفیت کارش را ارتقا ببخشد.
رامین پرچمی نیز پس از به وجود آمدن یک سری گرفتاری های حاشیه ای تقریباً کنار گذاشته شد. سرنوشتی مشابه مهدی خیامی و محمد رجبی.
حسن جوهرچی نیز که در ضیافت نقش یک جانباز جنگ تحمیلی را بازی می کرد، به بازیگر آشنای سریال های تلویزیونی تبدیل شد؛ اما مرگ ناگهانی او در سال گذشته، این روند را نیز قطع کرد.
گفتنی است نام کیمیایی در ماه های گذشته هم در سر خط خبرها بود. البته نه به واسطه ساخت فیلم های تازه، بلکه به علت درگیری حقوقی با تهیه کننده فیلم آخرش، قاتل اهلی. این درگیری ها سرنوشت اکران فیلم را نیز در هاله ای از ابهام فرو برده است. بنابراین به نظر می رسد دوران کاری کیمیایی وارد مرحله ای تازه شده است.
فیلم سازی که بسیار بیشتر از ساموئل خاچیکیان به نام کارگردان در سینمای ایران اعتبار بخشید. از اصلی ترین بانیان جنبش موسوم به موج نوی سینمای ایران که فیلم هایش برای عده ای نماد اعتراض به شرایط موجود بود.
کارگردانی که فیلم هایش نه به واسطه ارزش های سینمایی که به خاطر نام خود او دیده می شوند. قصه گویی که وقتی حالش خوب بود، در حد بضاعتش قصه ای سرراست را با شور و انرژی زیاد تصویر می کرد، اکنون به کولاژی از تصاویر غریب و کپی شده از فیلم های گنگستری و نوآر، فیلم های قبلی خودش، مقداری سام پکین پا، ذره ای جان فورد، مقدار بیشتری از اکشن های کمتر دیده شده آمریکایی و… با بازی پولاد کیمیایی رسیده است.
حال نیز تهیه کننده کارآخرش سرنوشت فیلم را از دستان او درآورده است. با این یادآوری که فیلم در درجه اول متعلق به تهیه کننده است، حتی اگر کارگردان مسعود کیمیایی باشد.
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…