#


بررسی مسابقه برنده باش و حواشی مرتبط

28 آوریل 2019 بدون نظر 2541 بازدید

بررسی مسابقه برنده باش و حواشی مرتبط

مسابقه برنده باش از جمله مسابقه های تلویزیونی بوده است که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است و بسیاری از افراد را با جوایز زیادی که برای آن درنظرگرفته شده است وسوسه شده اند تا در آن شرکت کنند. این مسابقه در تلاش بوده است تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را بین مردم رواج دهد. مجری این مسابقه محمدرضا گلزار است.

مسابقه برنده باش از شبکه سه سیما پخش شده است و به شرکت کنندگانی مسابقه  به خاطر هر سوالی که پاسخ درست می دهند مبلغی را که دریافت می کنند نیز بالا تر می رود و تا سقف 100 میلیون تومان افراد می توانند برنده شوند.هم چنین در این برنامه شرکت کنندگان فرصت هایی را دارند که از آن ها می توانند در پاسخ به سوال ها استفاده کنند. هم چنین مجری برنامه نیز در پاسخ به سوال ها به شرکت کننده کمک می کند و شرکت کننده حداق در این برنامه مبلغ پنج میلیون تومان را می تواند برنده شود.

فتوای آیت الله مکارم شیرازی درباره مسابقه برنده باش

درمورد مسابقه برنده باش و این که آیا شرکت کردن در این مسابقه ها جایز است یا خیر . و هم چنین اینکه آیا فرد می تواند مبلغی که در آن برنده می شود به صورت شرعی دریافت کند ؟  ایشان پاسخ داده اند که این مسابقه حکم قمار دارد و کسانی که در این مسابقه شرکت می کنند نمی توانند جوایز مسابقه را دریافت کنند.

رهبر انقلاب نیز در سخنرانی که با کارگران داشته است با تاکید بر نهادهای مختلف مثل صدا و سیما بیان کرده اند که فرهنگ مردم باید برای کارکردن افزایش پیدا کند و مردم نباید به دنبال ثروت های بادآورده باشند . نباید روش ها و راه هایی را برای بخت آزمایی گسترش دهیم و همه نهادها به خصوص صدا و سیما باید به آن توجه کنند.

شورای نظارت بر صدا و سیما نیز به دنبال این است که در جسله بعدی مجلس حواشی مربوط به این برنامه را مورد بررسی قرار دهد و آن ها فتوای آیت الله مکارم شیرازی را نیز تحلیل خواهند کرد.

سایر حواشی مرتبط با مسابقه برنده باش

جوایز زیادی که مسابقه برنده باش دارد باعث شد تا افرادی که اطلاعات عمومی زیادی دارند در این برنامه شرکت کنند و شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند.ماجرای حاشیه جدید مسابقه برنده باش از جایی شروع شده است که چهار دانشجو از دانشگاه صنعتی شریف تصمیم گرفته اند تا در این برنامه شرکت کنند.

آن ها بیان کرده اند که از شهرهای مختلف در خوابگاه زندگی می کنند و تصمیم گرفته اند تا این اپلیکیشن را نصب کرده و در این مسابقه شرکت کنند. شروع آن ها با سوال های رایگان بوده است و بعدها آها برنامه ریزی کرده اند تا ساعت هایی را در روز هر کدام از آن ها به این سوالت پاسخ دهند. تا درنهایت آن ها در این مسابقه شرکت کنند.

درنهایت نیز از این افراد به عنوان نفر ششم برای شرکت در مسابقه انتخاب شده است و از مسابقه برای شرکت آن ها در مسابقه با آن ها تماس گرفته شده است. از بین این چهار نفر آن ها یک نفر را که اطلاعات عمومی بیش تری داشته است را برای شرکت در مسابقه انتخاب کرده اند.

برنده باش

روز مسابقه آن ها با سوالی مواجه شده اند که همه گزینه های آن غلط بود است . ماجرا از این قرار بوده است که سوالی در مسابقه مطرح شده است با این مضمون که دروازه بان چند ثانیه می تواند توپ را نگه دارد؟ جواب این سوال شش ثانیه بوده است که اصلا در گزینه ها نبوده است !!!!  این چهار نفر همان ابتدا متوجه شده اند که جواب سوال در گزینه ها وجود ندارد اما برای این که نظم مسابقه به هم نخورد صحبتی نکرده اند و شرکت کننده نیز برای این که پنج ثانیه گزینه نزدیک تر به شش بوده است آن را انتخاب کرده است و اما این گزینه غلط بوده است و شرکت کننده قبل از این که حتی پنج میلیون را برنده شود از دور مسابقه خارج می شود.

این گروه بعد از این که مسابقه به پایان رسیده است صحبت های خود را مبنی بر اشتباه بودن سوال مطرح کرده اند و اما عوامل برنامه به ان ها گفته اند که باید همان موقع بیان می کردید که جواب بین گزینه ها وجود ندارد . و اما آن ها قبول کردند که این پاسخ سوال اشتباه بوده است و بیان کرده اند چون این گروه قبل از دست یافتن به جایزه پنج میلیون تومانی حذف شده است این جایزه را به آن ها خواهند داد البته آن ها نباید این موضوع را در رسانه ها بیان کنند. البته در آخر آن ها همین هزینه را نیز پرداخت نکرده اند .

البته در این میان خود فرد شرکت کننده اعتراضی نکرده است اسن گروه چهار نفره در این باره بیان کرده است که برای این مسابقه همه گروه هزینه ها را قبول کرده اند و دلیل این که دوست آن ها صحبت نمی کند این است که قبل از این که در مسابقه شرکت کند از او تعهدهای زیادی گرفته شده است که در صورت این که هر اتفاقی در مسابقه افتاد وی نمی تواند شکایت کند و یا اعتراضی داشته باشد. آن ها برای این اعتراض خود به تهیه کننده مسابقه هم مراجعه کرده اند و او بارها بیان کرده است که از شرکت کننده تعهدات زیادی را گرفته است و حتی از وی امضا دارد.

و اما حاشیه اصلی روی آنتن اصلی تلوزیون به وجود امد وقتی که برنامه پخش شد و گزینه شش ثانیه در میان گزینه ها وجود داشت. آن ها بیان کرده اند که گزینه چهار ثانیه را در تدوین های برنامه تغییر داده اند و به شش ثانیه تبدیل کرده اند که با دقت در این برنامه نیز کاملا مشخص بوده است..

این گروه درباره اپلیکیشن این برنامه میز بیان کرده است که در مدت زمان یک دقیقه باید به سه سوال پاسخ درست بدهی و برای هر 500 سوال نیز باید 20 هزار تومان هزینه کرد . این گروه برای شرکت در این مسابقه به میزان 70000 سوال را خریداری کرده اند که مبلغ ان حدود سه میلیون بوده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *