#


کدام یک از مجری ها ممنوع التصویر شده اند؟

27 اکتبر 2018 بدون نظر 4055 بازدید

کدام یک از مجری ها ممنوع التصویر شده اند؟

ممنوع التصویر شدن برخی از مجری ها

در طول چند سال اخیر مجری‌ های بسیاری وارد صدا و سیما شدند و از این مسیر به افرادی پر طرفدار در سطح جامعه تبدیل شده ‌اند. تعدادی از این مجریان بعد از یک مدت حضور در تلویزیون، به علت حاشیه‌ هایی که به وجود آوردند از حضور در صدا و سیما منع شدند و در شبکه‌ های مجازی و خانگی هم دیگر هیچ وقت موفق نشدند محبوبیت گذشته خود را تکرار نمایند.

محمود شهریاری و چندین مرتبه ممنوع‌ التصویر شدن

محمود شهریاری یکی از مجریان قدیمی صدا و سیما و تلویزیون است که از دهه شصت تا به حال در عرصه مجری ‌گری مشغول کار بوده است. وی چندین مرتبه تا به حال ممنوع ‌التصویر شده و هر مرتبه پس از برطرف شدن مشکلات، مجدداً به عرصه مجری گری بازگشته است. در خصوص دلایل ممنوع ‌التصویری شهریاری داستان های گوناگونی وجود دارد: از پخش شدن فیلم انجام حرکات موزونش در یک مجلس عروسی تا به زبان آوردن نام خوانندگان لس‌ آنجلسی در برنامه زنده.

مجری با سابقه که در دهه هفتاد با خنده‌ های فوق العاده اش معروف شد و هر چند مدت ها بعد با رک‌ گویی ‌ها و اجرای متفاوتش نسبت به مجریان درجه دو آن دوره تلویزیون بر سر زبان ها افتاد، پس از حاشیه‌ هایی که با رقص کردی در عروسی برادرش و فیلم منتشر شده از این موضوع برایش درست شد، با پرسش خارج از عرف در برنامه شب‌ های رمضان یک مرتبه دیگر ممنوع‌ التصویر شد. شهریاری در این برنامه از امیر جعفری سوال کرد که همسر شما به چه میوه ‌ای شباهت دارد؟

جواد یحیوی؛ مجری ‌ای که خیلی سریع از ذهن ها پاک شد

جواد یحیوی با اجرای خوب برنامه تابستانه «طعم آفتاب» که بعد از ظهرها از شبکه تهران به روی آنتن می رفت، موفق شد یک سبک جدید را در اجرای برنامه‌ های تلویزیونی از خود به جا بگذارد. یحیوی با این که مجری توانمندی بود ولی در ادامه نتوانست موفقیتی را که در برنامه «طعم آفتاب» به دست آورد را تکرار نماید. وی در روزهای پایانی فعالیتش به اجرای مسابقات زنده تلفنی بسنده کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده حمایت از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری در سال 88 و حضور پی در پی در سخنرانی های این نامزد و اجرای مراسم‌ وی باعث شد تا مسئولین تلویزیون وی را از حضور در برنامه‌ های صدا و سیما محروم کنند، در حالی که وی از حدود یک سال و نیم پیش تر از آن هم فعالیتی را در تلویزیون روی آنتن نداشت.

آزاده نامداری و حواشی بی ‌پایان

آزاده نامداری فعالیت خود را با برنامه «خط مستقیم» در شبکه تهران آغاز کرد ولی تا سال84 که اجرای آیتم «تازه ‌ها»ی «سیمای خانواده» به وی واگذار شد، هیچ کس او را به عنوان یک مجری نمی ‌شناخت. وی سبک خاصی از اجرا را به تلویزیون آورد. به عنوان نخستین مجری‌ بود که چادر رنگی سرش می ‌کرد و حاشیه‌ های دیگری که هیچ وقت دست از سرش برنداشت.

وی در سال92 با فرزاد حسنی ازدواج نمود. اجرای مشترک برنامه تحویل سال با فرزاد حسنی وی را در کانون توجه قرار داد، ولی این ازدواج یک سال بیشتر دوام نداشت و بعد از آن نامداری بیش از این که برای اجرا جلوی دوربین برود، انتشار خبرهای مربوط به طلاق او از فرزاد حسنی و حواشی این اتفاق و ازدواج دوباره اش در شبکه‌ های مجازی در ذهن مردم نقش بست.

بعد از این اتفاقات بود که دیگر آزاده نامداری از صدا و سیما و مجری ‌گری به کل کنار رفت. پس از اجرای برنامه تحویل سال91 به همراه احسان علیخانی، حاشیه های بسیاری برای او ایجاد کردند و در نتیجه از گوشه و کنار شنیده می شد که پس از آن برنامه، ممنوع‌ التصویر شده است. این در شرایطی بود که آزاده نامداری در همان سال اجرای برنامه «خانمی که شما باشی» را هم بر عهده داشت و اتفاقاً خیلی هم پر طرفدار شد، ولی این برنامه هم موفق نشد تا جلوی تصمیم ممنوعیت از اجرای وی را بگیرد.

سید محمد حسینی؛ از مسابقه‌ های تلفنی تا ری ‌استارت

از وقتی که شبکه تهران آغاز به کار کرد، به عنوان یکی از مجریان تراز اول این شبکه فعالیتش را آغاز کرد ولی در سال76 و با حضور خود در «مسابقه بزرگ» به همراه سید کاظم احمدزاده، بیش از قبل برای بینندگان شناخته شد. حرکت های متفاوت این مجری جلوی دوربین، شوخی ‌های فوق العاده اش با احمد زاده و ترانه ‌هایی که در این مسابقه اجرا می ‌کرد همه در کنار هم منجر به شهرت و محبوبیت او گردید.

سال 84، حسینی در انتهای یکی از برنامه ‌های زنده «محله بنده ‌نواز» که از شبکه سوم سیما پخش می ‌شد از بینندگان خداحافظی کرد و اعلام نمود که برای مدتی احتیاج به استراحت دارد. همان موقع بود که شایعاتی در مورد افتتاح بنگاه معاملات ملکی وی در قبرس هم به گوش می رسید و مدت ها بعد معلوم شد که در آن کشور پناهنده شده است.

وی بر خلاف دیگر همکارانش که با وجود ممنوع‌ التصویری در ایران ماندند و به کشورشان پشت نکردند، دست به یک سری از کارهای اشتباه زد و در شبکه ‌های ماهواره ‌ای مشغول به فعالیت شد، تا پرونده کاری خود را در ایران برای همیشه ببندد.

زمانی که حسینی از ایران رفت، همان اول در دوبی تلاش کرد که در نخستین شبکه خصوصی مجاز ایران، به عنوان مجری مشغول به کار شود ولی آن شبکه هیچ وقت راه اندازی نشد و وی ناراضی و سرخورده، هم اکنون در آمریکا به تهیه و اجرای برنامه می ‌پردازد.

سید محمد حسینی در برنامه «ام.شو» حتی قدم های خود را فراتر از سیاست گذاشته و مانند خیلی از مجریان برنامه ‌های تلفنی در مورد مقدسات اسلامی و سنتی مردم حرف ‌های نامناسب و زننده ‌ای را به زبان می ‌آورد.

حسینی به دفعات هوادارانش را به انجام فعالیت های تروریستی و خرابکارانه بر ضد مردم ایران دعوت کرد. وی با ایجاد گروه خرابکارانه «ری ‌استارت» حتی برای اهانت به مقدسات، از هواداران خود درخواست می کرد که به آتش زدن مساجد و اماکن مذهبی روی بیاورند و یا به هر صورت ممکن با فعالیت های تخریبی خود نظیر شکستن شیشه ‌ها و پنچر کردن خودرو‌ها، نارضایتی مردم را بالا ببرند و ترس و وحشت را در ایران  حکم فرما کنند.

فرزاد جمشیدی؛ مجری‌ ای با نثر مسجع

جمشیدی یکی از مجریان برنامه‌ های معارفی تلویزیون بود که مدت ها اجرای برنامه‌ های سحر ماه مبارک رمضان بر عهده او گذاشته شده بود.

جمشیدی در سال1391 مجری گری برنامه «یاد خدا» را روی آنتن شبکه یک بر عهده داشت که آن برنامه‌ به صورت ناگهانی در روزهای پایانی دی ماه متوقف شد. دلیل توقف ناگهانی این برنامه سکته قلبی و بستری شدن این مجری در بیمارستان عنوان شد، اما تعداد دیگری هم علت این موضوع را یک پرونده شخصی عنوان کرده بودند. وی بیست و نهم خرداد1392 هم در نامه‌ ای اعلام داشت برای همیشه از مجری گری خداحافظی کرده است، ولی بعد از برطرف شدن مشکلاتش در سال1397 مجدداً به تلویزیون بازگشت.

فرزاد حسنی و حاشیه‌ های ازدواجش با مجری زن

فرزاد حسنی زبان تندی داشت، رک گویی او در بیان سؤالات و بی پروا، بالاخره در گفت ‌و‌ گو با سردار رادان، رئیس پلیس وقت تهران برایش مشکل ساز شد و همان مسئله ای که نباید پیش می آمد بالاخره به وجود آمد. وی در برنامه کوله ‌پشتی‌، با یک لحن نامناسب، پرسش هایی را از رئیس پلیس وقت تهران پرسید که این سؤالات منجر به کنار گذاشتن او از تلویزیون به صورت موقتی گردید.

گرچه بعد از برنامه «کوله پشتی» و مصاحبه با سردار رادان تقریباً1500 روز از فعالیت ممنوع شده بود ام در شب یلدای شبکه یک و بعد از آن ویژه برنامه تحویل سال سال91 مجدداً به تلویزیون برگشت و بعد از به ‌وجود آمدن حاشیه ‌های زندگی شخصی‌ خود با آزاده نامداری، بار دیگر از دنیای مجری ‌گری در تلویزیون کنار گذاشته شد.

رضا رشیدپور و برنامه ‌های شیشه ‌ای

زمان زیادی به طول انجامید تا رضا رشید‌پور از لطیفه گفتن در آیتم ‌های صبح بخیر ایران جدا شود و به عنوان یک مجری خودش را در تلویزیون ببیند. وی با سری برنامه ‌های «شیشه ‌ای»! به معروفیت رسید. رشید‌پور در سه‌ برنامه «عبور شیشه ‌ای»، «شب شیشه ‌ای» و «مثلث شیشه‌ ای» به جرأت می توان گفت که همه سوپراستارهای سینما را به برنامه ‌اش آورد.

بعد از این که35 قسمت از برنامه «مثلث شیشه‌ ای» روی آنتن رفت، به یکباره پخش این برنامه متوقف گردید. دلیل توقف این برنامه را حرف های مهمانان برنامه روی آنتن زنده و ناتوانی مجری در کنترل آن ها عنوان کردند.

رشید‌پور پس از جدا شدن از تلویزیون تلاش کرد خودش را در دنیای بازیگری تست کند که نتیجه آن ایفای نقش در فیلم ‌هایی نظیر «بی پولی»، «شیش و بش»، «سوپر استار» و «در امتداد شهر» بود. حضور پر سر و صدایش در شبکه ایرانیان و فعالیت عجیب و غریبش در تولید کلیپ‌ های زیاد و قرار دادن آن ‌ها روی شبکه یوتیوب از کارهای دیگر رشیدپور در سال‌ های گذشته بوده است.

وی پس از آن شانس خود را در برنامه‌ های اینترنتی مانند «دید در شب» امتحان کرد، ولی این برنامه هم موفقیت خوبی نداشت. بر اساس گفته های مهران مدیری: «شبکه نمایش خانگی قابل قیاس با صدا و سیما و تلویزیون نیست. برای این که من یک هوادار و بیننده هفتاد میلیونی رو عوض کردم با یک هوادار و بیننده سه میلیونی و این من را در طول این سال ‌ها آزار داده است.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *