#


پای درد و دل ناصر خیرخواه

27 می 2019 بدون نظر 3537 بازدید

پای درد و دل ناصر خیرخواه

از مشکلات زیادی که صدا و سیما با آن رو به رو است مربوط به حضور مدیریت نشده اسپانسرهاست. این موضوع را همواره برنامه سازان و سریال سازان قدیمی نیز تاکید کرده اند و بیان کرده اند که صدا وسیما در این مورد مدیریت خوبی ندارد و همین باعث سلطه گری اسپانسرها شده است . زمانی که هر برنامه و یا سریالی حتی در صورت ضعیف بودن نیز روی آنتن می روند دیگر جایی برای برنامه های کارآمد و پویا نخواهد بود  درنهایت نیز باعث سلطه اسپانسرها در صدا و سیما می شود . از طرف دیگر معضلی که به وجود آمده است این است که بازیگران کم کم جای مجریان تلویزیونی را می گیرند.

تلویزیون ناصر خیرخواه را فراموش کرده است

مجری و گوینده با سابقه تلویزیون ناصر خیرخواه که اگر بیننده برنامه به خانه برمی گردیم و تهران 20 بوده باشید حتما او را می شناسید حال در رادیو اقتصاد به عنوان گوینده مشغول به کار شده است. وی دو سال قبل به صورت موقتی از تلویزیون خداحافظی کرده است و اما انگار بعد از این خداحافظی دیگر به صورت کلی تلویزیون او را از یاد برده است.

ناصر خیرخواه

غیبت اجباری ناصر خیرخواه برای درمان سرطان

پشت پرده غیبت اجباری ناصر خیرخواه بیماری سرطان وی بوده است و به خاطر این که در بیمارستان بستری شود از تلویزیون خداحافظی کرده است . البته این غیبت وی را نه تلویزیون و نه تهیه کننده متوجه نشده اند .وی بیان کرده است که در این باره گلایه ای ندارد و اما تنها بیان کرده است که مجری چون او که چندین سال در تلویزیون کار کرده است را چطور در این دو سال فراموش کرده بوده است . شاید علت این فراموشی رفت و آمدهای زیادی باشد که در تلویزیون امروزه وجود دارد.

ناصر خیرخواه بیان کرده است که تنها برای درمان سرطان و بستری شدن دربیمارستان بیان کرده است که یک ماه در تلویزیون نخواهد بود وراهی به جز بستری شدن در بیمارستان برای وی وجود نداشته است . تهیه کننده این برنامه بعدها متوجه این موضوع شده است . چند ماه پیش نیز با وی تماس گرفته شده است که با عنوان تهیه کننده برنامه حاضر شود و اما بعد از آن هرچه تماس گرفته است و پیام ارسال کرده است پاسخی به وی داده نشده است .

وی بیان کرده است آیا کسانی که برنامه ای را تولید می کنند واقعا از مسیر تخصصی و درست آن اقدام می کنند؟ در این جا باید گروه هایی وجود داشته باشد تا بر این مسائل نظارت داشته باشند و اجازه ندهد تا این ضعف ها در برنامه سازی ها نمایان شود . وی درمورد این که چرا الان روی آنتن نیست بیان کرده است که تهیه کنندگان بیشتر مجریان خود رابه صورت سیلقه ای انتخاب می کنند و البته در مورد درست بودن و یا نبودن این رویه باید صحبت شود .

ورود به جشن رمضان

ناصر خیرخواه در جشن رمضان شرکت کرده بوده است و در این مورد بیان کرده است که به خاطر برادرش که شهید شده است به عنوان مهمان در این برنامه شرکت داشته است . حمیدرضا خیرخواه برادر وی تهیه کننده ، کارگردان  و مجری بوده است و در سقوط هواپیمای c130 به شهادت رسیده است . وی بیان کرده است که یکی از آرزوهای برادرش این بوده است که برنامه ای را برای ایرانیان خارج از کشور در استرالیا اجرا کند . و این اتفاق بالاخره بعد از سال ها افتاد و در سال آخری که برادر وی روی آنتن رفته است اتفاق افتاده است زیرا بعد از مدتی به شهادت رسیده است .

دعوت به برنامه تلویزیونی

او درباره بیماری خود بیان کرده است که فعلا مشکلی ندارد . وی بیان کرده است که در سال 1396 از وی دعوت شده است تا برای برنامه به خانه برمی گردیم مجری باشد و البته بیماری سرطان وی نگذاشته است تا این جریان ادامه پیدا کند و برای بستری شدن مدتی غایب شده بوده است .البته قبل از سال 1392 این بیماری نیز خودش را نشان داده بوده است . همان سال قسمتی از روده ی وی برداشته شده است و اما سال بعد کل روده وی برداشته شده است .

تا پایان سال که وی شیمی درمانی شده است قرار بوده است تا به برنامه برگردد و اما خود وی نیز وتوجه نشده است که چرا این اتفاق نیفتاده است با وجود این که با وی تماس گرفته شده و از وی دعوت شده است . البته در حال حاضر وی سلامت است والبته عوارضی که این بیماری داشته است باعث شده است تا برای وی در حرکت کردن محدودیت هایی به وجود آید .

استفاده از بازیگران برای حل مشکلات صدا و سیما

رویکردهایی که شبکه ها دارند باعث شده است تا از بازیگران برای اجراهای تلویزیونی استفاده شود .مدیران تلویزیون بر این عقیده اند که با این کار تغییرات بهینه ای در روند صدا و سیما صورت خواهد گرفت و اما کارکردهایی که برای هر برنامه تعریف می شود با هم فرق دارد.  بیش تر کارگردانان بر این عقیده اند تا با اعمال کردن سلیقه و آوردن افراد چهره می توانند مفهومی را انتقال دهند. این کار حتی به هدف های تلویزیون نیز لطمه وارد کرده است .

البته در این میان نظرسنجی هایی که از برنامه های تلویزیونی می شود نشان می دهد که همه چی در حالت عادی است و البته به نظر می رسد با این اتفاق بیش تر خودشان را گول می زنند . در نوروز 98 نیز چندین بار به این نظرسنجی ها در سریال های تلویزیونی اشاره شد که بیان کرده است که برنامه ها توانسته است مورد استقبال مردم قرار گیرند. گزارشی که مطرح می شود باید از جندین برنامه و سریال های تلوزیونی و رادیویی صورت گیرد وتنها نباید در مورد سریال های تلویزیونی مطرح شود.زمانی که تنها از سریال های تلویزیونی مطرح می شود یعنی بیش تر برنامه ها حذف شده است . درست است که برنامه ها تلویزیونی اهمیت دارند و اما رادیو نیز در این میان جایگاه خود را دارد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *