#


مسعود فروتن: به نقش های منفی علاقه مندم

17 می 2019 بدون نظر 1427 بازدید

مسعود فروتن: به نقش های منفی علاقه مندم

تاکنون مسعود فروتن را درسریال ها و فیلم های بسیار کمی ایفای نقش داشته است . در نقش بازیگر یکی از فیلم هایی که به تازگی در آن بازی کرده است و بازی وی به شدت هم دیده شده است سریال پدر بوده است . اگر به گذشته کاری او سری بزنید می فهمید که بیش تر در کارگردانی فعالیت داشته است تا بازیگری . خودش نیز این واقعیت را قبول دارد. اگر تا به حال سریال پدر را تماشا نکرده اید می توانید در همین ماه مبارک رمضان آن را از شبکه آی فیلم ببینید.

در ابتدای مصاحبه ای با وی داشته است اشاره ای را به دوبله داشته است. او در مورد دوبله های امروزی بیان کرده است که افراد حرفه ای زیادی در زمینه دوبله مشغول به کار شده اند و دوبلورهای بسیار خوبی داریم. وی بیان کرده است که زمانی که دیالوگ های خود را از زبانی دیگر و با سایر لهجه ها پخش می شود دارای احساس بسیار جالبی خواهد بود. این اتفاق برای وی در سریال سلطان و شبان نیز افتاده است و این سریال به لهجه مازندرانی دوبله شده است .

هم چنین وی بیان کرده است کار دوبلور ها نیز بسیار حرفه ای است و بیان کرده است که اگر خودش در این سریال کارگردان نبود باورش نمی شده است که کاری دوبله شده است بلکه تصور می شده است که زبان اصلی در این فیلم همین بوده است.در دوبله این موضوع بسیار مهم است که نقش ها را دوبلور ها چطور درک می کنند و درنهایت به زبان مقصد می رسانند. جنس صدا در دوبلورها بسیار مهم است .

نکته دیگری که در مورد مسعود فروتن وجود دارد این است که خاطرات بچگی خود را گرد هم آورده است و در کتابی به نام کوچه باغ کودکی به چاپ رسانده است.

مسعود فروتن

مسعود فروتن در سریال پدر

مسعود فروتن درباره نقش خود در این سریال بیان کرده است که نقشش در این سریال منفی بوده است و به خاطر همین هم برای خود مسعود فروتن جذابیتی داشته است . این سریال از جمله سریال هایی بوده است که در همان ابتدا نقش اصلی سریال می میرد و از سریال برداشته می شود بعدها این سوال برای بیننده پیش می آید که بقیه داستان چطور می خواهد پیش برود و به چه موضوعی می خواهد بپردازد.

بعد از این که نقش اصلی این سریال می میرد باید درایت بسیار زیادی خرج شود تا سریال جذابیت خود را از دست ندهد. وی به نقش های منفی علاقه زیادی دارد و اما این نقش های منفی از شخصیت اصلی او دورند و پس برای این که این نقش را بازی کند باید از خود واقعی اش دور شود تا بتواند به ایفای نقش بپردازد. نقشی که در این سریال وجود دارد بسیار برای وی متفاوت بوده است و همین تفاوت باعث شده است تا مسعود فروتن این نقش را دوست داشته باشد. البته وی بیان کرده است که گاهی نقش هایی به او پیشنهاد می دهند که به وی نزدیک است این نقش ها مورد پسند وی نیست و او آن ها را قبول نمی کند.

مسعود فروتن بیان کرده است دوست دارد در بازیگری واقعا نقش بازی کند و اما اگر نقش یک آدم مهربان و معمولی به وی پیشنهاد می شود این تنها همان خود واقعی اوست و او بازیگری نمی کند و تنها خودش واقعی اش خواهد بود . برای مثال در سریال پدر از خود جدا شده است و در نقش دیگری بازی می کرده است.

او خود بیان کرده است که کارهای کارگردانی را انجام می دهد و اما بازیگری حرفه اصلی او نیست. کارهای بازیگری که وی داشته است نیز بسیار کم بوده است و از جمله آن ها می توان به دلدادگان و یا  360 درجه اشاره کرد. سریال اخیر وی نیز پدر بوده است . او هنوز هم خود را یک بازیگر نمی داند و اما چون مردم کارهای وی را دوست دارند و او را تایید می کنند فکر می کند می تواند بازیگری کند.

قدمت زمانی که وی به کارگردانی می پرداخته است به 35 سال پیش برمی گردد و چند سال هم به عنوان مجری فعالیت داشته است و اما بعدها توانسته است تا به رادیو و تلوزیون پا بگذارد. پس برای هر کارگردانی بسیار سخت بوده است تا او را برای بازیگری انتخاب کند و کارگردان فیلم پدر هم در این فیلم بسیار در تلاش بوده است تا در این فیلم وی لحن مجری گری نداشته باشد. از او خواسته شده است تا تنها یک بازیگر باشد و سعی نکند هیچ کدام از سکانس ها را اجرا کند زیرا به هر حال مدت زمان زیادی را به عنوان مجری فعالیت داشته است و همین هم مسلما روی لحن بیان وی تاثیرات زیادی را گذاشته بوده است .

مسعود فروتن بیان کرده است کارهای کارگردانی بسیار زیادی داشته است و از هر بازیگری که در کارهای وی ایفای نقش می کرده اند چیزی را یاد گرفته است و همین باعث شده است تا در بازیگری بتواند از آن ها استفاده کند. نقش وی در سریال پدر نیز جذاب بوده است و مردم هم با آن در ارتباط بوده اند. وی بیان کرده است سریال پدر از جمله کارهای است که کارنامه وی را درخشان کرده است.

مسعود فروتن از بین کارهای طنز و جدی کارهای جدی را می پسندد و بیان کرده است که اصلا برای کارهای طنز ساخته نشده است . البته این بدان معنا نیست که شوخ طبعی ندارد شاید شوخی کند و دیگران را بخنداند اما نمی تواند به عنوان بازیگر طنز ایفای نقش کند زیرا بازیگرهای طنز باید ویژگی های بسیار منحصربه فردی را داشته باشند تا بتواند نقش خود را به خوبی به اجرا در آورد و او این ویژگی ها را ندارد پس نقش های منفی سریال های جدی را می پسندد.

حتی بسیاری از مردم بعد از این که این نقش را بازی کرده است به وی انتقاد کرده اند که چرا نمی گذارد این دو جوان به هم برسند. حتی به وی پیشنهاد شده است تا نقش هایی را بازی کند که مردمن از او بدشان نیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *