مثلث خلق فیلم ، Front Office یعنی تمام کسانی که با جنبه های مالی سینما سرو کار دارند. از تهیه کنندگان گرفته تا رزیسور و حتی مدیر سینما. پس مخترع و هنرمند و تاجر سه گوشه اصلی مثلث خلق فیلم را تشکیل می دهند.
هیچکدام از آنها نمی توانند بدون سایرین کار کنند، ودر ضمن هیچیک بدون وجود آن توده عظیمی از مردم که موقتا در صندلیهای لژ و بالکن سینما به عنوان “تماشاگران” فراهم می ایند، تمی توانند به کار خود ادامه دهند.
درسینما بیش از هر هنری هنرمند باید گوش به زنگ عکس العمل مخاطبان خود باشد، چون تماشاگرانند که به شرکتهای فیلمبرداری صداها هزار یا میلیونها دلاری را که خرج هر یک از محصولات خود می کنند می پردازند.
هنرمندان باید فیلمهای بسازد که برای توده بی شمار مردم سرگرم کننده و با معنی واز لحاظ شکل و مضمون قابل درک وبه معنای اصلی کلمه “مردم پسند” باشد، ولی میان “مردم پسندی” و مفهوم “پسند عامیانه” فرق بسیار است شاید نتوان مثل ادولف زوکرAdohph Zukor گفت: “تماشاگر هرگز اشتباه نمی کند” ولی تماشاگران در موارد مختلف از قبیل شناختن پیشرفتهای هنری گریفیث وکشف شخصیتهای بزرگ در میان بازیگران سینما و طرد فیلمهای ظاهرا “هنری” و قلابی چندان حق داشته اندکه نمی توان سهم انها را در ترقی سینما نادیده گرفت.
استقبال مردم از فیلم ناطق بود که در سال 1929 به دوره ی فیلمهای صامت خاتمه داد. وامروزه پذیرش سینه راما و سینما سکوپ از طرف توده مردم به احتمال قوی تاچند پرده پهن را انتخاب کنیم، و سازندگان فیلم باز این نوع فیلمها را چندان خواهد ساخت که نیرو و مهارت و ظرافت انما را به هیجان اورد.
برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…