در انگلستان تولید فیلم های هجو آلود به نسبت زود آغاز شد در همان سالی که چارلز اربن سری فیلم های جهان نادیده را ساخت ، شرکت هپ ورث هجویه آن را روانه بازار کرد . فیلم اربن بر ترکیب فن اوری میکروسکوپ با دوربین فیلمبرداری استوار بود تا تصاویر بزرگ شده « جهان طبیعت » را به تصویر کشد .
جهان ناپاک اثر هپ ورث 1903 مردی را نشان می دهد که تکه غذایی را که در حال خوردن آن است زیر میکروسکوپ قرار می دهد . سپس در یک نمای دیگر دو سوسک دیده می شوند اما شوخی زمانی شکل می گیرد که دو دست وارد قاب تصویر می شوند و سوسک ها را وارونه می کنند می کنند تا مکانیسم چرخ دنده ای آنها مشخص شود .
همراه با فیلم های سریالی بود که فیلم های هجوآلود نیز به عنوان یک ژانر تثبیت شدند . « کیت سه انگشتی » B.&.C که دائماً از چنگ کارآگاه شیرلاک مفلوک می گرزد ، هجویه ای است که مستقیماً به « نیک کارتر _ سلطان کارآگاه ها » محصول اکلر می پردازد ، اوج فیلم هایی که به نمایش درآمدند موجودی _در_ بازارهای فرداوانس بودند . او موفق ترین کمدین سینمای انگلیس در سال های 14 _ 1913 بود و در سال بعد تعدادی فیلم مسخره spoof با نام « ستوان پیمپل » ساخت از جمله ستوان پیمپل و اختراع مسروقه شرکت هپ ورث نیز از روی قهرمانان نیروی دریایی B.&.C و کلارندون تعدادی فیلم مسخره ساخت .
در رواج این نوع هجویه های ارزان قیمت دو نکته مهم هست : فقدان ستاره کمدی در سینمای انگلستان دوره پیش از جنگ و ماهیت هنوز هنری فیلمسازی انگستان و همراه با آن فقدان پشتوانه مالی ، زیرا بخش اعظم لذت کمدی این هجویه ها در کم هزینه بودن تولد آنها ریشه دارد . تنها نکته لازم آن بود که تماشاگر بتواند میان فیلم هجویه و فیلم هجو شونده رابطه برقرار کند . اغلب اوقات به این رابطه به روشنی در عنوان فیلم هجویه اشاره می شد .
هر چند شرکت های انگلیسی در ساختن فیلم های هجو آلود و سری فیلم های ارزان قیمت برای بازار داخلی تبحر داشتند ، اما در به کارگیری میراث فرهنگی خود تعلل می ورزیدند ، برخلاف رقبای آمریکایی همچون ویتاگراف که به مناسبت بزرگداشت صدمین سال تولد دیکنز داستان دو شهر ( 1911 ) را به تصویر کشید آن هم در این دوره ، تهیه کنندگان انگلیسی بر تولید کمدی متمرکز شده بودند ، آن هم در زمانی که روایت دراماتیک میخ حود را بر صنعت سینما کوبیده بود .
به عنوان مثال ، از میان فیلم هایی که در ژانویه 1910 در انگلستان به نمایش درآمدند ، تنها شرکت انگلیسی که تعداد قابل توجهی درام داستانی عرضه کرد ، شرکت هپ ورث بود . این فیلم ها در مقایسه با دیگر فیلم های اروپایی و آمریکایی بسیار کوتاهتر بودند ( سه فیلم از چهار فیلم هپ ورث در این ماه کمتر از 500 فوت بودند در حالی که درام های اروپایی و آمریکایی نزدیک به 1000 فوت بودند )
به هر حال ، تا سال 1912 میان مطبوعات انگلیس ، خوش بینی به سرنوشت سینما وجود داشت . هم سیسیل هپ ورث ( 1951 ) و هم جرج پرسان ( 1957 ) بر این نظر بودند که تا سال 12 _ 1911 شرکت های انگلیسی تا اندازه زیادی مواضع از دست رفته را باز پس گرفته بودند . این نکته به خصوص درباره شرکت هایی چون هپ ورث و B.&.C صحیح بود .
این شرکت ها شروع به ساخت فیلم های جذاب تری کردند که مثلا از لوکیشن های خوش منظره و دراماتیک به خوبی استفاده می کردند و سبک بازیگری آنها خود دارانه تر و ناتورالیستی تر بود ، به خصوص در فیلم هایی چون داستان عشق ماهیگیر ( 1912 ، هپ ورث ) و رومانس کوهنورد ( 1912 ، B.&.C ) برخی از این فیلم ها از نظر پیشرفت های فیلمی نیز چشمگیر هستند . مثلا در ستوان دیرینگ و نقشه هایی برای میدان های مین 1912 ، B.&.C در صحنه ای که دیرینگ برای پرواز آماده می شود ، صحنه به چهار نما تقسیم شده است از جمله برش به داخل های محوری (Axial Cut _ in) و نماهای زاویه _ معکوس _ Reverse)
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…