کیفیت فیلم های آلمانی دوره جنگ به ندرت مورد ارزیابی بی طرفانه قرار گرفته است . برخی از این فیلم ها که روایت گر جنگ هستند و اغلب به عنوان فیلم های تبلیغاتی بی ارزش شمرده شده اند ( یا به عنوان فیلم های بی ارزش حوزۀ خاکستری ) بسیار شگفت انگیز هستند . مثلا فیلم های فرانس هوفو ( به عنوان نمونه زنگ های شب سال نو ، 1914 ) از نظر سبکی بسیار پیشرفته هستند و احساسی را می رسانند که مشخصاً آلمانی و رها از وطن پرستی توام با تعصب است .
این فیلم ها دادنامه ای هستند علیه خودبینی و جنگ میان طبقات اجتماعی . آمیزش غیر عادی ملودرام و تغزل گرایی را می توان در وقتی ملت ها با جدال می کنند ( 1914 ) و بسیاری فیلم ها دیگر که جنگ را دستمایه قرار دادند ، دید ( همچون افسر غیر مأمور آنها ، 1915، اثر آلفرد هالم ) بین ملودرام ها ، شگفت انگیز ترین آنها یادداشت های دکتر هارت 1916 به کارگردانی پاول کنی و سرمایه گذاری بوفا ( BUFA) ، واحد فیلمسازی تبلیغاتی متعلق به دولت بود .
داستان دو خانواده که تعلقات سیاسی متفاوت اما علایقی عشقی مشترکی دارند . Das Tagebuch یک فیلم تبلیغاتی ضد تزاری است که در قالب ملی گرایی قهرمان پرورانه لهستانی پنهان شده است ، اما این فیلم از طریق نمایش صحنه های واقع گرایانه نبرد ، نمایش مجروحان جنگی در بیمارستان های صحرایی و تصاویر تخریب مناطق روستایی ، بیانی قوی و صلح طلبانه دارد .
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…