خبر

فیلم های ایرانی چه روزهایی در کن اکران می شوند؟

فیلم های ایرانی چه روزهایی در کن اکران می شوند؟

به گزارش از من بپرس، زمان اکران فیلم های ایرانی حاضر در هفتادمین جشنواره بین المللی کن از طرف برگزارکنندگان این معتبرترین رویداد سینمای جهان مشخص شد.

هفتادمین جشنواره فیلم کن به مدت 12 روز از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ ماه می برابر با ۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد برگزار می شود.

در این دوره جشنواره، رئیس هیئت داوران بخش رقابتی فیلم ‌های کوتاه و سینه‌ فونداسیون، کریستین مونجیوست که یک کارگردان رومانیایی است.

رئیس بخش نوعی نگاه نیز اما ثورمن، بازیگر آمریکایی است که با فیلم هایی مانند پالپ فیکشن و بیل را بکش در ایران شناخهته شده است.

در بخش جایزه دوربین طلای کن نیز ساندرین کیبرلن، بازیگر فرانسوی به عنوان رئیس هیئت داوران برگزیده شده است. در این بخش بهترین فیلنم های اول جشنواره داوری خواهند شد.

زمان اکران فیلم های ایرانی حاضر در کن

در اصلی ترین بخش رقابتی جشنواره کن که نخل طلا نام دارد، امسال نماینده ای از سینمای ایران حضور ندارد. اما محمد رسول اف با فیلم لرد در بخش نوعی نگاه حاضر خواهد بود.

لرد به عنوان ششمین فیلم بلند رسول اف، بعد از سال ها دوری این فیلم ساز جشنواره پسند، در سکوت خبری زمستان گذشته وارد مراحل ساخت شد.

بر اساس گزارش هایی که از داستان فیلم موجود است، این فیلم داستان زندگی مزرعه داری است که در اداره مزرعه خود دچار مشکل می شود. این مشکلات که نتیجه روابط فاسد محلی است، این مزرعه دار را دچار گرفتاری های بسیار کرده است.

به نظر می رسد داستان لرد که به معنی ته نشین مایعات است، تا حدودی یادآور فیلم معروف آندری زویاگینتسف، لویاتان است.

لِرد در دو نوبت در جشنواره کن نمایش داده می شود. اولین نمایش این فیلم روز ۱۹ می برابر با ۲۹ اردیبهشت و در دو سانس ۱۱ و ۱۶:۳۰ در سالن دبوسی جشنواره خواهد بود. این فیلم همچنین در روز ۲۰ می در سالن بازن جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

دیگر فیلم ایرانی به نمایش درآمده در جشنواره کن حیوان نام  دارد. این فیلم را برادران ارک، بهمن و بهرام ساخته اند. حیوان در بخش سینه ‌فونداسیون این جشنواره حضور دارد. ۲۴ می برابر با سوم خرداد سالن بونوئل جشنواره کن محل نمایش این فیلم خواهد بود.

نمایش آخرین فیلم عباس کیارستمی در کن

عباس کیارستمی

شاید یکی از مهم ترین اتفاقات جشنواره کن امسال نمایش آخرین فیلم مرحوم عباس کیارستمی باشد. این فیلم که 24 فریم نام دارد، به مناسبت هفتادمین سالگرد برگزاری جشنواره فیلم کن در دو نوبت نمایش داده می شود.

اولین نمایش 24 فریم روز 23 ماه می برابر با 2 خرداد در سالن گرند لومیر خواهد بود. گرند لومیر سالن اصلی کاخ جشنواره کن است.

دومین نمایش آخرین ساخته کیارستمی هم روز بعد از آن در سالن Soixantième جشنواره خواهد بود.

دیگر فلیم های ایرانی کن امسال

بخش رقابتی فیلم ‌های کوتاه جشنواره کن امسال فیلم وقت نهار است. این فیلم را علی رضا قاسمی ساخته و به همراه 8 فیلم کوتاه دیگر در این بخش به منظور به دست آوردن نخل طلای بهترین فیلم کوتاه به رقابت می پردازد.

گفتنی است تمام فیلم های کوتاه این بخش در روز 6 خرداد برابر با 27 ماه می با هم به نمایش درمی آیند.

دو سالن دبوسی و بونوئل جشنواره محل پخش این فلیم ها خواهد بود.

آنهاهیتا قزوین زاده که 4 سال پیش با فیلم بچه وقتی بچه بود، توانست جایزه بهترین فیلم بخش سینه فونداسیون جشنواره کن را به دست بیاورد، در این دوره با فیلم آن‌ها در بخش نمایش های ویژه کن 2017 حضور دارد. سالن SOIXANTIÈMEE در روز 19 ماه می برابر با 29 اردیبهشت محل نمایش این فیلم از کارگردان ایرانی مقیم آمریکا خواهد بود.

فیلم بیوگرافی به کارگردانی فاطمه ثقفی در بازار کن

«بیوگرافی» یک فیلم ایرانی به کارگردانی فاطمه ثقفی است که تهیه کنندگانش در تلاش اند تا آن را در بازار کن عرضه کنند.

این فیلم که در سی ‌و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه هم حضور داشته، داستان زندگی یک خانواده در حاشیه شهر تهران است. فیلم نامه این فیلم را امیرحسین ثقفی نوشته و بر یک روز از زندگی این خانواده و مشکلات آنها تمرکز دارد.

بازیگران بیوگرافی بهار کاتوزی، میثاق زارع، روح الله مهرابی، اشکان مهری، میثم غنی‌زاده، فریبا شاهسون و مهران ملکوتی هستند.

علی اکبر ثقفی، تهیه کننده فیلم از تلاش ها برای حضور در جشنواره های بین المللی خبر داده است. وی از جشنواره های بوسان در کشور کره جنوبی و بازار فیلم کن به عنوان مقصدهای بعدی این فلیم نام برد.

این تهیه کننده و سرمایه گذار سینما همچنین از داشتن برنامه ریزی برای اکران بیوگرافی در ایران سخن گفت.

حمید اشرف نژاد

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

6 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago