سینما

فیلم سینمایی بیبز در آغوش

فیلم سینمایی بیبز در آغوش و ساخت پر هزینه آن

بیبز در آغوش طی تنها ده هفته و با بودجه ای کمتر از 000/750 دلار که برای موزیکالی پرزرق و برق هزینه ای اندک به شمار می آمد ساخته شد و بیش از سه میلیون دلار فروش کرد .

این فیلم یکی از پرفروش های مترو _ گلدوین _ مه یر در سال 1939 بود و نه تنها از فیلم ، جادوگر شهر زمرد که از فیلم های پر ستارۀ معتبر تر  نیز درآمد بیشتری کسب کرد .

در واقع ، مه یر به این سبب می توانست در مورد ساخت فیلم هایی چون جادوگر شهر زمرد و بیبز در آغوش خطر کند که می دانست در برنامه نمایش مترو _ گلدوین _ مه یر فیلم های پرفروش و مطمئنی وجود دارد همچون نینوچکا با بازی گرتاگاربو ، برادران مارکس در سیرک ، ترکه مردی دیگر با بازی ویلیام پاول و میرنالوی ، زن با بازی جون کرافورد ، نورماشیرر و روزالیندراسل ، گذرگاه نورث وست با بازی اسپنسر تریسی و سه فیلم از مجموعۀ خانوادۀ هاردی .

هر چند بیبز در آغوش به اندازۀ جادوگر شهر زمرد و سایر فیلم های برتر مورد تأیید منتقدان قرار نگرفت اما بار دیگر نشانی بود از آن چه نظام استودیویی ، متخصص آن به حساب می آمد : این فیلم ، کم هزینه و با شیوه تولید بهینه ساخته شد ، و ستاره را به کار گرفت ، و ملغمه ای بود از ژانرهای درجۀ یک و میزان نوآوری آن تنها تا اندازه ای بود که رضایت مخاطبان را جلب کند و از بازار پرافت و خیز نمایش نوبت اول سربلند بیرون آید و در عین حال این فیلم از موارد اصلی بازنگری در فرمول ها به حساب می آمد .

بلافاصله پس از این فیلم ، فرید ، برکلی ، راجر ادنس و گروهی دیگر ساخت مجموعه ای از نمایش های موزیکال با بازی رونی _ گارلندر را آغاز کردند .

دارو دسته را راه بیانداز ( 1940 ) ، بینر در برادوی ( 1942 ) ، دیوانه دختر ( 1943 ) و غیره _ این فیلم ها آغاز پیدایش واحد آرتور فرید مترو _ گلدوین _ مه یر بود که طی دهه های 1940 و 1950 بسیاری از بزرگترین موزیکال های هالیوود را تولید کرد .

از من بپرس 3

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

5 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago