خبر

فیلمی جدید از زندگی ون گوگ

فیلمی جدید از زندگی ون گوگ

به گزارش از من بپرس، از زندگی ونسان ون گوگ، نقاش بزرگ هلندی فیلمی تازه تولید خواهد شد.

فیلم نامه این فیلم را که دروازه ابدیت نام دارد، ژان کلود کریر و جولین اشنابل نوشته اند. اشنابل قرار است کارگردان فیلم نیز باشد. .

تهیه کنندگی دروازه ابدیت که در کشور فرانسه فیلمبرداری  می شود، بر عهده جان کلیک است. وی با اشاره به سابقه همکاری بیست ساله با جولین اشنابل گفته از این امر هیجان زده است. او همچنین اظهار امیدواری کرده که این همکاری ادامه داشته باشد.

به نظر می رسد با توجه به سوابق تیم فیلم نامه نویس دروازه ابدیت، این فیلم بتواند از عهده روایت زندگی این نقاش عجیب بر بیاید. زیرا ژان کلود کریر از مشهورترین نویسندگان فیلم نامه در جهان است.

وی سابق بر این در نوشتن فیلم نامه هایی مانند زیبای روز، میل مبهم هوس و جذابیت پنهان بورژوازی همکار لوئیس بونوئل، فیلم ساز بزرگ اسپانیایی بوده است.

فیلم نامه این فیلم به به مقطعی زمانی از زندگی ون گوگ می پردازد که در منطقه ای به نام آلرس در فرانسه ساکن بوده است.

گفته شده دروازه ابدیت به خلاقیت و فداکاری هایی می پردازد که ون‌ گوگ برای خلق تابلوهای بی نظیرش انجام داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در این فیلم ویلم دفو در نقش ون گوگ، نقاش نابغه هلندی ظاهر می شود.

ونسان ون‌ گوگ  در سال 1853 در کشور هلند به دنیا آمد. او که در یک مدرسه مذهبی تحصیل می کرده، از سن 27 سالگی به عنوان طراح ونقاش شروع به کار کرده است.

داستان های زیادی درباره زندگی این نقاش وجود دارد که برخی از آن ها به افسانه پهلو می زند. از اسلحه کشیدن به روی گوگن، نقاش معروف و دوست و رفیق چند ساله اش تا بریدن گوشش برای هدیه دادن به معشوقه اش!!

به هر روی این نقاش که تابلوهایش جزو گران ترین آثار هنری در سراسر جهان به شمار می رود، در فقر و فاقه زیست و در سن 37 سالگی خودکشی کرد.

گل های آفتابگردان، شب های پرستاره، روز بعد، در میان کشت زارها و گلوگله ای به سینه خود شلیک کرد، از معروف ترین تالوهای این نقاش اروپایی هستند.

تا به حال فیلم ‌های داستانی و مستند زیادی از زندگی ون گوگ تولید شده است. همچنین کتاب های زیادی به سرگذشت او پرداخته اند. از معروف ترین کارها رد این زمینه، فیلم شور زندگی به کارگدانی وینسنت مینه لی است که در آن کرک داگلاس در نقش ون گوگ ظاهر می شو. آنتونی کوئین نیز در این فیلم نقش گوگن را بر عهده دارد.

گفتنی است شور زندگی از روی کتابی به همین نام اقتباس شده است.

یکی از اپیزودهای فیلم رؤیاها ساخته آکیرا کوروساوا نیز درباره ون گوگ است. در این اپیزود که کلاغ ها نام دارد، مارتین اسکوسیزی، فیلم ساز مشهور آمریکایی نقش ون گوگ را بازی کرده است.

حال باید دید در پروژه ای که کاریر و اشنابل نویسنده آن بوده اند، چگونه به زندگی ون گوگ نگاه شده است.

جولیان اشنابل  که در سابقه کاری خود فیلم هایی مانند پیش از فروافتادن شب و  لباس غواصی و پروانه را به عنوان کاگردان دارد، درباره دروازه ابدیت گفته که این فیلم درباره نقاش و نقاشی و رابطه او با ابدیت است.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که دروازه ابدیت برداشت شخصی او از ون گوگ است ادامه داده که داستان این فیلم توسط یک نقاش روایت می شود و قرار است به لحظات کلیدی در زندگی ون ‌گوگ بپردازد که تا کنون در منابع تاریخی به آن اشاره نشده است. وی اظهار امیدواری کرده که این فیلم مخاطب را ونسان ون‌ گوگ نزدیک تر کند.

حمید اشرف نژاد

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

3 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago