خلاصه اینکه در دهه ی پس از 1920 همچنانکه فیلمسازی بیشتر جنبه ی صنعتی پیدا کرد و استودیوها بیشتر به اشکال تجارتی تهیه وتوزیع فیلم می پرداختند. عرصه بر هنرمندان با استعداد منفردی که نمی خواستند و نمی توانستند این اشکال را بپذیرند تنگتر می شد.
کسانی مانند چاپلین و فیربنکس می توانستند این اشکال را نادیده بگیرند ولی گریفیث و مک سنت از پای در امدند فون اشتروهایم و فلاهرتی از میدان رانده شدند و فون اشترم برگ نیروی افرینش خود را از دست داد. این اشخاص تنها هم نبودند. هنرمندان دیگری نیز بودند که به اندازه ی اینان شهرت نداشتند و همه بر سراین دوراهی قرار گرفتند که فیلمهایی بسازندکه “اداره” استودیو را راضی کند، یا اصولا فیلم نسازند دست کم در هالیوود امکان ساختن فیلم از انها سلب میشد.
برای صنعتی که در عین حال هنر نیز هست انتخاب هر کدام از این دو راه متضمن زیانی عظیم بود؛ زیرا که جوش و جنبش هنر فیلم از تجارت و تازه جوییهای جسورانه هنرمندان منفرد سرچشمه می گیرد. هرگاه که بواسطه ی ملاحظات تجارتی محض جلو این فعالیت را بگیریم، زیانی که ازین کار بر می خیزد چه برای تماشاگران وچه برای خود صنعت سینما بی حساب است. این کار یعنی از دست دادن بزرگترین چشمه ی زاینده ی سینما که عبارت است از هنرمند با استعداد.
برگرفته از کتاب تاریخ سینما نویسنده:ارتور نایت ، ترجمه:نجف دریا بندری
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…