غیر از سهولت بهره برداری از بازاری که داستان های جنایی بین مردم داشتند ، صنعت سینما به دلایل متعددی به سـریال گرایش یافت . در واقع صنعت سینما ، به منطق تجاری دنباله دار بودن داستان ها در مجله ها و روزنامه های عامه پسند پی برد . نقطه اوج هر اپیزود در پایان آن بود که از تعلیق زیادی برخوردار بود و تماشاگران را به تماشای بقیه ماجرا که در قسمت قبلی متوقف مانده بود ، تشویق می کرد . در این روش علاقه و اشتیاق تماشاگران برانگیخته می شد و ارضا آن با تاخیر انجام می گرفت . سـریال ها نکاتی را درباره روانشناسی مصرف در دنیای سرمایه داری آشکار ساختند .
سـریال ها برای استودیوها نیز قابل توجه بودند زیرا حداقل در سال های اول برای تهیه کنندگانی که توانایی با تصمیم ساخت فیلم های داستانی 5 یا 6 حلقه ای را نداشتند ، مناسب بودند تمامی قسمت های یک سریال در یک یا دو حلقه جای می گرفت و تولید و پخش آن برای استودیو های امکان پذیر بود که امکانات نسبتا محدود و سیستم پخش فیلم های کوتاه داشتند . تا چند سال ، سریال بخش اصلی برنامه های واریته محسوب می شد . ولی بعدها ، با ظهور فیلم های داستانی بلند ، برای پر کردن برنامه ، در کنار کمدی های کوتاه و فیلم های اخبار قرار گرفت .
سریال ، در یکی از لحظه های مهم تاریخ تحول سینما ظهور کرد . درست در همان زمان تهیه کنندگان به اهمیت مسأله « بهره برداری » از محصولات خود ( به کمک تبلیغات ) پی برده بودند . ولی کوتاه بودن مدت اکران فیلم ها ، تبلیغات را تقریباً بی اثر می ساخت ، در سال 1919 یک درصد سینماها هر فیلم را به مدت یک هفته ، یک هشتم سینماها هر فیلم را به مدت نیم هفته نمایش می دادند و بیشتر آنها فیلم هایشان را هروز عوض می کردند .
در چنین وضعیتی ، سریال موردی ایده آل برای تبلیغات وسیع محسوب می شد . زیرا هر سریال 3 یا 4 ماه در یک سینما باقی می ماند . تهیه کنندگان سریال در روزنامه ها ، مجلات تجاری ، تابلوهای اعلانات و مسابقات بزرگ سرمایه گذارهای کلانی کردند . در واقع سریال به برپایی سیستم تبلیغات هالیوود که در آن استودیوها بیش از تولید فیلم ، در بخش تبلیغ آن خرج می کنند ، کمک بسیاری کرد .
سریال در آغاز با شکل خاصی از تبلیغات همراه بود . تا سال 1917 ، هم زمان با نمایش هر سریال ، داستان آن در روزنامه ها و مجلات نیز چاپ می شد . ( صبح اینجا بخوابید ، شب روی پرده ببینید . ) فیلم و داستان وابسته به یکدیگر و دونیمه از یک واحد بزرگتر بودند که می توان آن را یک واحد چند رسانه ای توصیف کرد .
این فیلم _ داستان ها بازار سرگرمی را تاحد بی سابقه ای به خود اختصاص داده بودند . تبلیغ سریال ها در روزنامه های مهم شهرهای بزرگ و صدها روزنامه شهرستانی ( به ادعای استودیوها هزاران روزنامه شهرستانی ) چاپ می شد و توجه ده ها میلیون خواننده را به خود جلب می کرد . این امر دامنه تبلیغ فیلم را سریعاً افزایش داد و راهگشای موفقیت سینما به مثابه رسانه ای جمعی شد .
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…