سینما

صنعت فیلم آمریکا

شرح وقایعی در صنعت فیلم آمریکا

صنعت فیلم آمریکا به این نکته ( سینما در مقام صنعت ) توجه داشت و نشریه سینمایی « مووینگ پیکچر ورلد » ( جهان تصویر متحرک ) که در سال 1907 تأسیس شده بود ، همواره از کیفیت پایین فیلم های وارداتی شکوه می کرد و از موضوعاتی که این فیلم ها برای داستانهای غیر قابل درک شان برمی گزیدند و به ویژه از این که اخلاقیات غیر آمریکایی را تبلیغ می کنند به شدت انتقاد می کرد .

شگفت این که اولین گام در جهت بهینه کردن توزیع فیلم موجب شده بود که سود به حداکثر ممکن برسد ، و در نتیجه تولیدکنندگان آمریکا در آغاز توجه خود را به بازار داخلی معطوف کردند . اما در طول همین سالها آمریکاییان را برای صدور فیلم های خود مبارزه ای جدی را آغاز کردند ؛ و در نتیجه هنگامی که صنعت سینمای اروپا در سال 1914 به علت آغاز جنگ به تریج از توش و توان می افتاد ، آنها توانستند به بزرگترین صادر کننده فیلم تبدیل شوند .

ویتاگراف

در سال 1907 ، ویتاگراف نخستین شرکت بزرگ آمریکایی بود که به تأسیس دفاتر توزیع فیلم در کشورهای آن سوی اقیانوس پرداخت ، و در 1909 چند شرکت دیگر نیز در لندن به تأسیس نمایندگی اقدام کردند ، و لندن تا سال 1916 همچنان مرکز توزیع فیلم های آمریکایی بود .

حاصل این وضعیت این بود که صنعت سینمای انگلستان عمدتا به توزیع و نمایش روی آورد و از تولید تا حد زیادی باز ماند ؛ و در نتیجه سلطه آمریکا در این حوزه مسجل شد دست کم نیمی از فیلم هایی که در انگلستان به نمایش در می آمد به آمریکا تعلق داشت ، و بخش مهمی از نیمۀ باقیمانده از آن فرانسه و ایتالیا بود .

آلمان نیز که صنعت سینمایش چندان قدرتمند نبود ، دومین بازار سود آور برای فیلم های آمریکایی بود . با این همه سینمای آمریکا در سال های پیش از جنگ آن چنان قدرتمند نبود که بتواند با سینماهای فرانسه و ایتالیا در کشورهای خودشان به رقابت برخیزد .

فیلم های آمریکایی در خارج از اروپا هم توزیع می شدند ، اما این کار به سود شرکت های تولید کننده نبود ، زیرا این شرکت ها حق توزیع محصولات خود را در سراسر انگلستان و کشورهای اروپا و نیز در مستعمره های بریتانیا به توزیع کنندگان انگلیسی واگذار کرده بودند .

بر گرفته از کتاب تاریخ تحلیلی سینمای جهان

از من بپرس 4

Share
Published by
از من بپرس 4

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

6 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago