...

#


شکل گیری یک گروه « خریدار فیلم »

شکل گیری یک گروه « خریدار فیلم »
9 آوریل 2017 بدون نظر 1145 بازدید

شکل گیری یک گروه « خریدار فیلم »

بریتانیا و امپراطوری و شکل گیری یک گروه « خریدار فیلم »

استرالیا ، کانادا و نیوزلند امیدوار بودند که قانون سهمیه بندی بریتانیا منجر به شکل گیری یک گروه « خریدار فیلم » در میان اعضای تولید کننده فیلم در امپراطوری بریتانیا شود تا شاید از این طریق برخی از امتیازات بازار انحصاری داخل آمریکا تلاقی گردد .

این شرط که میزان مشخصی از زمان سینماها باید به فیلم های امپراطوری سود ببرند . اما در عمل این شرایط به نفع محصولات نسبتا پرخرج نسبتا پرخرج صنعت فیلم بریتانیا تمام شد و کمک چندانی به تقویت تولید در کشورهای دیگر نکرد .

کشورهای امپراطوری همچنان محتاج وادرات فیلم ماندند که اکثرا در آمریکا صورت می گرفت . در سال 1927، 87 درصد از واردات فیلم استرالیا و نیوزلند از هالیوود بود و در مقابل تنها 5 درصد از آن را بریتانیا و 8 درصد از آن را کشورهای دیگر تأمین می کردند .

در کانادا درصد محصولات آمریکایی از این هم بالاتر بود و احتمالا به بیش از 98 درصد می رسید . بازار کانادا آن چنان با شبکه ی پخش فیلم در داخل آمریکا ادغام شده بود که پخش کنندگان آمریکایی معمولا عایدات کانادا را جزء درآمد داخلی حساب می کردند .

در هند دست کم 80 درصد از فیلم های نمایش داده شده در اواخر دهه ی 1920 آمریکایی بود ، در حالی که 21 استودیو فیلم های محلی می ساختند و 8 یا نه تای آن هاتولید منظم و ثابت داشتند .

( گرچه در آن زمان محدود بودن گستره پخش فیلم های هندی منجر به کاهش نفوذ سینمایی و اجتماعی آنها می شد ، این صنعت بعدها شکوفا گردید و از دهه 1970 به این سو ، بیش ازبقیه کشورهای جهان ، از جمله ایالات متحده ، فیلم تولید می کند . )

استرالیا در سال های 1922 ، 1926 ، 1927 ، 1928 بزرگترین وارد کننده فیلم از  هالیوود بود . البته منظور این نیست که استرالیا در این سال ها سودآورترین مشتری صنعت فیلم آمریکا هم بود .

اهمیت نسبی بازار ها به عنوان تولیدکنندگان درآمد برای خزانه ی هالیوود به عوامل گوناگون از جمله شمار جمعیت ، درآمد سرانه ، هزینه های پخش ، و نرخ برابری ارز بستگی داشت .

در برآورد نهایی ، بریتانیا همواره مهم ترین بازار خارجی هالیوود به حساب می آمد و در اواخر دهه ی 1920 تقریبا 30 درصد از درآمد خارجی هالیوود را تأمین می کرد .

در سال 1927 بعد از بریتانیا کشورهای استرالیا ( 15 درصد ) ، فرانسه ( 5/8 درصد ) ، آرژانتین و اروگوئه ( 5/7    درصد ) ، برزیل ( 7 درصد ) و آلمان ( 5 درصد ) قرار داشتند .

بر گرفته از کتاب سینما در چهار گوشه جهان

اثر روث ویسی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *