سینما در سال های 1907 تا 1913 ، صنعت سینمای آمریکا و اروپا در عرصۀ سازمان دهی رفته رفته همان شکلی را یافت که در دیگر مؤسسات سرمایه داری رواج داشت . هنگامی که تولید و توزیع و نمایش از هم جدا شدند و هر کدام حوزۀ مستقلی را تشکیل دادند. تخصص گرایی نیز افزایش یافت _ البته برخی تولید کنندگان ، به ویژه در آمریکا ، می کوشیدند تمام صنعت سینما را به زیر سلطۀ انحصاری خود درآوردند .
همچنان که فیلم ها طولانی تر می شدند تقاضای سینماداران برای محصولات جدید نیز افزایش می یافت ؛ در چنین شرایطی لازم بود که روش های تولید به صورت استاندارد درآیند و تقسیم کار افزایش یابد و اصول و قواعد بیان سینمایی مدون تر شوند .
ایجاد مکان های دائمی نمایش به روش های توزیع و نمایش صورتی معقولتر داد و سود آوری را به حداکثر رساند ، و این کل صنعت سینما را استحکام بخشید. در غالب کشورها تعداد تماشاگران سینماهای اولیه چندان زیاد نبود و در نتیجه ، تنها اگر فیلم ها به سرعت عوض می شدند کسب سود ممکن بود . بنابراین ، لازم بود که برنامه سینماها کوتاه و متنوع باشد.
این وضعیت تولیدکنندگان فیلم را ترغیب می کرد که برای برآوردن این تقاضا فیلم هایی کوتاه و منطبق با معیارهای مشخص بسازند. نظام ستاره ای سینما که تئاتر را الگو قرار داده بود و میان رسانۀ سینما و تودۀ تماشاگری که در حال شکال گیری بود پیوندی عمیق پدید می آورد ، تقاضا برای چنین فیلم هایی را افزایش می داد .
فیلم های این دوره که مجموع آنها را اغلب « سینمای انسجام روایی » می نامند ، دیگر بر اطلاعات فرامتنی تماشاگر متکی نبودند ، بلکه برای خلق داستانهایی با انسجام درونی از قرار دادهای سینمایی سود می جستند . طول متوسط فیلم های این دوره 1000فوت بود و نمایش هر فیلم حدود 15 دقیقه طول می کشید.
هرچند که فیلم های به اصطلاح بلند ، که حدود یک ساعت یا بیشتر به طول می انجامیدند نیز اول بار در همین دوره ساخته شدند . به طور کلی ، ظهور « سینمای انسجام روایی » مقارن بود با حرکت سینما در مسیر تبدیل شدن به جریان غالب فرهنگی و نخستین رسانه واقعا توده ای .
دولت و نهادهای مدنی همواره از تولیدات شرکت های فیلمسازی انتقاد می کردند ، و این شرکت ها در پاسخ به چنین فشارهایی بود که به سانسور داخلی پرداختند و سیاست هایی در پیش گرفتند که برای فیلم ها و صنعت سینما تا حدی مقبولیت اجتماعی به ارمغان آورد .
برگرفته از کتاب تاریخ تحلیلی سینمای جهان
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…