#


حواشی لیلا در سریال پدر

6 سپتامبر 2018 بدون نظر 2391 بازدید

حواشی لیلا در سریال پدر

حاشیه هایی که درمورد ریحانه پارسا وجود دارد

ریحانه پارسا از بین دویست و پنجاه نفری که برای بازی در نقش «لیلا» از آن ها امتحان گرفته شده بود برای بازی در این نقش انتخاب شده است.

حامد عنقا بود که استعداد ریحانه پارسا را کشف کرد، موضوع لیلای سریال پدر از نقطه ای پیچ می خورد که در سریال وی نقش اول سریال است و بار تحول شخصیتی این سریال بر دوش او گذاشته شده است، او هر چند در گذشته در یک مصاحبه عنوان کرده بود که این نقش را دوست دارد و این تحول شخصیتی برای او در زمان کار حس خوبی ایجاد می کرده.

موضوع سریال را که به احتمال زیاد اطلاع دارید اگر حتی آن را تماشا هم نکرده باشید، از افراد دیگری شنیده اید که لیلای سریال به چه ترتیب از یک دختر به اصطلاح لاابالی به دختری با حجاب و مطابق با مقیاس های مورد پسند رسانه ملی و دستگاه های رسمی تغییر وضعیت داده، این رویه تقریباً مشابه تحول شخصیتی فیلم سینمایی «دل شکسته» است و اگر به یاد داشته باشید در آن فیلم هم ، دختر داستان از یک دختر بی حمیت به دختری محجبه و… تغییر پیدا می کند نمونه ای که رسانه های رسمی علاقه دارند در میان جامعه رونق پیدا کند، نوعی الگوسازی ایدئولوژیک!

هنگامی که شخص ریحانه پارسا این صورت صحبت می کند توقعی در بیننده ایجاد می کند که بلافاصله به حاشیه تبدیل خواهد شد هر چند ریحانه تنها نبود و در اواسط پخش این فیلم حامد عنقا در یک مصاحبه تاکید کرده بود که: « واقعیت این می باشد که من شک نداشتم جامعه دوست دارد این حرف‌ ها را بشنود، احتمالاً حسگرها مانند گذشته کار نمی ‌کنند.

افراد مسؤول حواس ‌شان نیست، دید استراتژیک و راهبردی به مسائل ندارند، اهمیت مسائل برای آن ها قابل درک نیست؛ این که به عنوان مثال حیا و عفت که یک مسئله لا اهمیت جامعه ما است و به آن نیاز است در دیدگان شان وجود ندارد»

البته با این اوصاف با یک سریال ارزشی طرف حساب بوده ایم و گناه را نباید به گردن بیننده گذاشت و این که نقش و بازیگر با هم فاصله دارند توجیه کافی نیست.

این را هم به یاد داشته باشید که خانم ریحانه پارسا با یک سریال معروف شده و کارنامه دیگری ندارد، پس خطرات بسیاری بر سر راه او هست و خواهد بود، در سینما یک سری مهمانی هایی وجود دارد که اتفاقا برعکس جو  معمول ساخته ی بعضی رسانه های خاص، فساد اخلاقی که نه ولی داد و ستدهای کاری بسیاری وجود دارد.

در یک مهمانی دو نفر به یکدیگر وصل می شوند و تعدادی هم پیشنهاد کاری می رسد حالا این کاری که پیشنهاد می شود می تواند حتی حضور در زمینه مدلینگ باشد، هرچند ذاتا مشکلی هم هم به وجود نمی آید اما در هر صورت این یک انتخاب است و موضوع مهم ایجاد تضاد در ذهن بیننده است.

البته این حاشیه ها می تواند برگ هایی از یک نویسنده معروف هم باشد که سریال خود را با به وجود آوردن حاشیه هایی مانند سکانس معروف پرت شدن خود خواسته حامد از پنجره تا دوندگی های عاشقانه و این آخری مدلینگ هم باشد، در هر صورت فعالیت رسانه ای حقه های مخصوص به خودش را دارد، هر قدر که مدل شدن ریحانه صادقانه به چشم می آید اعلام برائت عنقا به این صورت نیست به نوعی.

بنابراین ریحانه پارسا وارد حوزه ای شده است که احتمالاً ادامه فعالیت را برای وی دچار مشکل کند، دست کم ادامه فعالیت در رسانه ملی. پست وی در اعلام بی گناهی از کار قبلی خود و بعدتر واکنش عنقا به عنوان سخنگوی سریال «پدر» خیلی واضح نبود و این که وی در فصل دوم سریال «پدر» به عنوان بازیگر حضور دارد یا نه زیاد مهم نباشد.

به احتمال زیاد از هر چیز با اهمیت تر این باشد که یک شکاف بزرگ بین آن چه که بروز می دهیم و چیزی که هستیم وجود دارد، شکافی که مدت زیادی است نفس می کشد و در زبان عامیانه می توان اسم آن را ریاکاری، واکنش جامعه به ریحانه پارسا از زمانی به اوج خود می رسد که یک نوع ریاکاری را در این گونه رفتارها لمس می کند.

بدتر این که بعضی از رسانه ها که در کل تمامی ماجرا را اشتباه به جلو می برند و سراغ میک آپیست مرد می روند و از این ناراحت شده اند که چرا یک مرد کار میک آپ ریحانه را انجام داده، گویی همیشه افرادی هستند که خود را به خواب زده اند و واقعیت ماجراها را به حاشیه می کشانند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *