میان چشم انداز مخروبه صنعت سینمای ایتالیا در پایان دهه 190 ، نشانه هایی از تجدید حیات نیز به چشم می خورد .
تأثیر رژیم فاشیستی هنوز هم در حاشیه بود : این رژیم اتحاد سینما و آموزش را در سال 1924 بنیان گذاشت و هدف آن به کارگیری سینما در جهت تبلیغ و آموزش بود اما به طور کلی از دخالت مستقیم در امور صنعت سینما خودداری می کرد .
آلدودی بنه دتی در شرف ( 1929 ) نشان داد که چگونه حتی یک داستان کهنه می تواند موجد سبک فیلمسازی ناب شود .
نخستین فیلم ایتالیای ناطق ، کمدی ای احساسی اثر جنارو ریگلی ، به نام آواز عاشقانه ( 1930 ، Cines) بود .
این فیلم در نسخه های آلمانی و فرانسوی نیز موجود بود . کمی پس از آن خورشید اثر آلساندرو بلازتی به نمایش درآمد ، فیلمی که از سینمای آلمان و شوروی تأثیر پذیرفته بود .
کارگردان جوان دیگری به نام ماریو کامرینی که پیش تر توانایی اش را در القای توانی نو به قالب های نخ نما شدۀ ماجرایی و کمدی های بورژوایی از طریق به کار گیری سبک روان تر و از نظر تکنیکی پیچیده تر ، نشان داده بود .
مثلا در می خواهم به شوهرم خیانت کنم ( 1925 ، فرت فیلم ) و کیفیبی ( 1928 ) اکنون با راه آهن ها ( 1929 ) گامی به پیش گذاشت . این فیلم به عنوان فیلمی صامت ساخته شد اما دو سال بعد به صورت ناطق به نمایش درآمد .
خورشید و راه آهن ها هر چند آشکارا اهداف متفاوتی را پیش گرفتند اما هر دوی آنها به تجربه ها با بینایی و مسئولیت ، دید ایتالیایی ها را به رئالیسم ، از نو شکل دادند .
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…