#


بیوگرافی حسام الدین نواب صفوی

2 مارس 2019 بدون نظر 4181 بازدید

بیوگرافی حسام الدین نواب صفوی

بیوگرافی حسام الدین نواب صفوی

حسام الدین نواب صفوی یکی از بازیگران مطرح ایرانی است که در تاریخ22 شهریور1352 در شهر تهران به دنیا آمده است. این هنرمند سرشناس تحصیلات خود را در مقطع لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و معماری آزاد به اتمام رسانده است. البته حسام الدین نواب صفوی دارای لیسانس حقوق و جزا از دانشگاه تهران نیز بوده و به مدت چهار سال خارج از کشور بوده و در آمریکا اقامت داشته است. در این مدت چهارساله در دوره های موسیقی و بازیگری شرکت کرده و هم اکنون به عنوان یکی از بازیگران مطرح شناخته می شود.

پدر حسام الدین نواب صفوی یکی از خان های بزرگ بوده و در دستگاه قضا مناصب بسیاری کسب کرده که آخرین منصب او در دیوان عالی کشور بوده است. حسام الدین نواب صفوی دارای خانواده ثروتمندی است که این امر نشان می دهد او هیچ تیازی به پول و درآمد سینما و تلویزیون نداشته و برای این کار وارد سینما نشده است. حسام الدین نواب صفوی دارای سه برادر به نام های هومن، حسین و حسن است که هرسه آن ها در خارج از ایران اقامت دارند.

نحوه بازیگری حسام الدین نواب صفوی

حسام الدین نواب صفوی برای ورود به عرصه سینما و تلویزیون ابتدا وارد دوره های استاد سمندریان شد و برای نخستین بار در سریال بازگشت به خانه که در سال1375 ساخته شد معرفی گردید. البته بیشترین شهرتی که به دست آورد برای بازی در سریال کیف انگلیسی بود که در سال1387 ساخته شد.حسام الدین نواب صفوی

علاقه به موسیقی

حسام الدین نواب صفوی علاقه بسیار زیادی به موسیقی داشته و از سن چهار یا پنج سالگی به نواختن پیانو مشغول است. علاقه با این ساز به قدری است که در دوره ای تدریس پیانو را نیز انتخاب کرده و نخستین بار در کنسرت فرزاد فرزین که در برج میلاد برگزار شد به نواختن پیانو پرداخت.

شغل دوم حسام الدین نواب صفوی

حسام الدین نواب صفوی علاوه بر بازیگری و موسیقی به حقوق و قضاوت نیز علاقه مند بوده و سال های بسیاری تلاش کرد تا بتواند در این زمینه فعالیت هایی را انجام دهد. درحال حاضر او توانسته به همراه وکلای مجرب دیگری موسسه حقوقی نواب صفوی را تاسیس کرده و در عرصه قانون و قضاوت فعالیت داشته باشد. تاسیس این موسسه موجب شده حسام الدین نواب صفوی برای مدتی از عرصه بازیگری فاصله گرفته و تمرکز و توجه خود را در این عرصه معطوف کند.

علاقه به لباس

حسام الدین نواب صفوی علاقه چندانی به مد ندارد اما همواره تمایل داشته لباس هایی را که به او می آید را خریداری کرده و بپوشد. رنگ سفید و مشکی از رنگ های مورد علاقه او بوده و در اغلب استایل های او می توان این رنگ ها را مشاهده نمود. او دارای لباس های مختلفی است که غالبا به رنگ سفید و یا مشکی هستند و این امر علاقه شدید او به لباس را نشان می دهد. اگر به یقه پیراهن ها و کت های حسام الدین نواب صفوی توجه داشته باشید متوجه این مساله می شوید که او یکی از بازیگران خوش مشرب و با سلیقه بوده و برای داشتن ظاهری آراسته و ممتاز دقت بسیاری به خرج می دهد. ظاهر و لباس های او به خوبی نشان می دهد که در تصمیم گیری قاطع بوده و به هیچ وجه تصمیماتش تغییر نمی کنند.

حسام الدین نواب صفوی بیشترین تخصص خود را در زمینه بازیگری، وکالت و موسیقی عنوان کرده و می گوید در زمینه خوانندگی هیچ تخصصی نداشته و ترجیح می دهد در این حیطه وارد نشود. او در صحبت های خود گفته: از آنجایی که هیچ تخصصی در زمینه خوانندگی ندارم بنابراین ترجیح می دهم وارد این عرصه نشده و به نوازندگی خود در کنار فرزاد فرزین ادامه دهم.

حضور در تلویزیون

حسام الدین نواب صفوی در طول دوران فعالیت بازیگری خود با کارگردان های مشهوری مانند محمدرضا ورزی، حسن فتحی و سید ضیاءالدین دری همکاری داشته است. کیف انگلیسی، کلاه پهلوی، تبریز در مه، سال های مشروطه و معمای شاه مهمترین کارهای تاریخی حسام الدین نواب صفوی به شمار می رود که در تلویزیون نشان داده شده اند. این بازیگر توانمند در سریال روشن تر از خاموشی نیز حضور داشته که کارگردانی آن برعهده حسن فتحی بوده است.

حضور در سینما

حسام الدین نواب صفوی برای نخستین بار با بازی در فیلم اعتراض به کارگردانی مسعود کیمیایی وارد عرصه سینما شده است. کارگردانان توانمندی همچون پوران درخشنده و مسعود ده نمکی و بهرام بیضایی از دیگر کارگردانانی هستند که حسام الدین نواب صفوی با آن ها همکاری داشته و توانسته آثاری به یادماندنی را در کارنامه هنری خود ثبت کند. شمعی در باد به کارگردانی پوران درخشنده، ابراهیم خلیل الله که ساخته محمدرضا ورزی است و اخراجی های2 و3 به کارگردانی مسعود ده نمکی از دیگر کارهای حسام الدین نواب صفوی شناخته می شوند. این بازیگر جوان در فیلم های سینمایی وقتی همه خوابیم ساخته بهرام بیضایی و نهنگ عنبر2 به کارگردانی سامان مقدم نیز حضور داشته است.

توجه به قوانین حسام الدین نواب صفوی

حسام الدین نواب صفوی قوانین مختص به خود را داشته که بیشتر آن ها به نوع لباس پوشیدن او باز می گردد. در کنسرت فرزاد فرزین زمانی که حسام الدین نواب صفوی شروع به نواختن پیانو می کند لباس یکدست سفید او نظر حضار را بیش از هرچیز دیگری به خود جلب می کند. کت و شلواری که او به تن می کند دارای طراحی منحصر بفرد بوده و تطابق خوبی بین آن با نورهای صحنه وجود داشته که موجب شده تصویری جذاب و تماشایی از این بازیگر و هنرمند خوش پوش دیده شود.

تمام افرادی که با حسام الدین نواب صفوی رفت و آمد دارند ابتدا سعی می کنند قوانین زندگی او را دانسته و آن ها را رعایت نمایند. اگر فردی نسبت به برخی از قوانین او مشکل داشته باشد بهتر است با حرف زدن او را متقاعد کند که البته این مساله کمی سخت است چرا که او به عنوان یک وکیل متبحر شناخته شده و به خوبی می تواند نظرات خود را حاکم کند. حافظه این هنرمند بسیار قوی بوده و احتمال اینکه مهم ترین وقایع زندگی خصوصی اش را فراموش کند بسیار اندک است.

فیلم های سینمایی که حسام الدین نواب صفوی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است

        1395 زیر سقف دودی  پوران درخشنده حسام نواب صفوی

        1395 آس و پاس آرش معیریان پرویز

        1395 نهنگ عنبر 2  سامان مقدم شهاب قسمت دوم از فیلم پرطرفدار نهنگ عنبر

        1393 منشی مخصوص من صالح دلدم صالح – نوبت اکران

        1392 عملیات مهدکودک فرزاد اژدری اردلان

        1389 اخراجی ها 3 مسعود ده نمکی رسول

        1388 عروسک ابراهیم وحیدزاده

        1387 تهران 1500 بهرام عظیمی پویا نجیب انیمیشن

        1387 وقتی همه خوابیم بهرام بیضایی

        1387 اخراجی ها 2 مسعود ده نمکی رسول

        1386 کلاغ پر شهرام شاه حسینی

        1385 مهمان سعید اسدی

        1385 سوغات فرنگ کامران قدکچیان

        1384 ابراهیم خلیل الله محمدرضا ورزی اسماعیل

        1383 عروس فراری بهرام کاظمی

        1383 سرود تولد علی قی تن

        1383 ازدواج به سبک ایرانی حسن فتحی محی الدین

        1382 سیزده گربه روی شیروانی علی عبدالعلی زاده

        1382 شمعی در باد پوران درخشنده

        1381 عروس خوش قدم کاظم راست گفتار

        1380 اتانازی رحمان رضایی

        1380 نان، عشق و موتور 1000 ابوالحسن داوودی

        1378 اعتراض مسعود کیمیایی

مجموعه های تلویزیونی حسام الدین نواب صفوی

1394 معمای شاه محمدرضا ورزی سید مجتبی نواب صفوی

        1389 تبریز در مه محمدرضا ورزی لطفعلی خان زند

        1388 سال های مشروطه محمدرضا ورزی سیدجمال الدین اسدآبادی

        … کلاه پهلوی سیدضیاءالدین دری آقای دژاکام

        1377 کیف انگلیسی سیدضیاءالدین دری

        1375 بازگشت به خانه

        … برابر با اصل سیدجلال الدین دری

        1382 روشن تر از خاموشی حسن فتحی امامقلی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *