#


حضور فیلم جانباز ایرانی در جشنواره جیپور هند

17 دسامبر 2018 بدون نظر 1299 بازدید

حضور فیلم جانباز ایرانی در جشنواره جیپور هند

حضور فیلم جانباز ایرانی در جشنواره جیپور هند

پرواز دست های من که ساخته حسین نوری هنرمند جانباز ایرانی است در جشنواره جهانی فیلم جیپور در هند حضور یافته است. براساس گزارش های واصله حسین نوری هنرمند جانبازی است که با استفاده از دهان خود نقاشی می کشد. این هنرمند جانباز این بار نویسندگی کرده و اثری سینمایی را کارگردانی کرده است و توانسته تجربه ای متفاوت را کسب کند و در جشنواره بین المللی فیلم جیپور حضور پیدا کند.

پرواز دست های من فیلمی سینمایی است که برداشتی آزاد را از زندگی حسین نوری را به تصویر کشیده است و محمود نوری فرزند این جانباز هنرمند آن را فیلمبرداری و تهیه کرده است. نوری در این فیلم برای اینکه بتواند پسر خود را که در آمریکا زندگی می کند ببیند نمایشگاه نقاشی را به عنوان بهترین بهانه پیدا کرده است. در این فیلم نوری برای اینکه بتواند در نمایشگاه نقاشی آمریکا شرکت کند ملزم به آماده کردن تعدادی تابلو در مدت زمانی کوتاه است.

شورای بازبینی سازمان هنری و امورسینمایی دفاع مقدس این فیلم را دیده و آن را مورد تمجید قرار داده است. فیلم سینمایی پرواز دست های من در بخش آثار سینمایی داستانی جشنواره جیپور شرکت کرده است. پیش از این نیز فیلم های دیگری در این جشنواره به نمایندگی از ایران شرکت کرده اند که گلچهره ساخته وحید موساییان، وارونگی اثر بهنام بهزادی و سارا و آیدا ساخته مازیار میری از مهم ترین این آثار به شمار می روند.

حسین نوری تا کنون نمایشگاه های متعددی را از کارهای هنری خود و همسرش نادیا مفتونی که مدرک دکترای فلسفه داشته و در فیلم نوری نیز ایفای نقش کرده است در شهرهایی همچون پاریس، وین، برلین، بیروت، الجزایر و پکن برگزار کرده است. دلیل جانبازی حسین نوری شکنجه هایی است که در زندان های ساواک براو وارد شده و موجب ضایعه نخاعی این هنرمند شده است. حسین نوری در مزینه کارگردانی تئاتر نیز فعالیت های بسیاری داشته و به نام یکی از کارگردانان مطرح کشور شناخته می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *