#


حاشیه و متن اختتامیه نهمین دوره جشنواره فیلم عمار

جشنواره فیلم عمار
16 ژانویه 2019 بدون نظر 1043 بازدید

حاشیه و متن اختتامیه نهمین دوره جشنواره فیلم عمار

حاشیه و متن اختتامیه نهمین دوره جشنواره فیلم عمار

برگزیدگان نهمین دوره جشنواره فیلم عمار اعلام شد. آیین اختتامیه نهمین جشنواره فیلم  فیلم عمار در سینما فلسطین با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما، علی درویش نماینده پارلمان سوریه ، خانواده های شهدا و جمعی از مردم علاقمند برگزار شد.

در بخش مستند تاریخ سیاسی و فتنه ۸۸ هیئت داوران به مستند راه طی شده با کارگردانی علی ملاقلی پور و آئینه های شکسته به کارگردانی عبدالعلیم کرمی لوح افتخار اهدا کرد.

همچنین ناصر طهماسب گوینده و دوبلور سینما و تلویزیون لوح تقدیر ویژه را از آن خود نمود. مستند شورش علیه سازندگی به کارگردانی مصطفی شوقی موفق به کسب فانوس این بخش شد.

کارگردان مستند شورش علیه سازندگی بعد از دریافت جایزه خود اظهار کرد: علیه مستند ما شورش شد و تشکر کردند که با اینکه اکران خصوصی برای این فیلم نداشتن بچه های عمار همت کردند و این مستند را در جشنواره فیلم عمار اکران نمودند این روزها کار مستند خوب نیست و البته اوضاع ما مستند ساز ها خیلی بهتر از کارگران هفت تپه و دیگر کارگران است.

علی ملاقلی پور ادامه داد: نقدهایی بر این بود که چرا باید درباره شخصیت مهندس بازرگان مستندی ساخته شود!!! او ادامه داد باید نقد پذیر بود و نقدها را رشد داد.

در بخش مستند جنگ نرم مستند تهران- دمشق به کارگردانی علی صدری از طرف هیئت داوران لوح افتخار دریافت کرد.

فانوس این بخش به مستند (روزی روزگاری ترامپ) به تهیه کنندگی محسن مقصودی اهدا شد.

محسن مقصودی پس از دریافت جایزه گفت : اینکه امروز مسئولین دوباره از دستاوردهای برجام صحبت می کنند نمی دانم شوخی است یا سرکاری؟؟ ۶ سال پیش ایده ای مطرح شد که چرخ سانتریفیوژها زمانی می چرخد که چرخ اقتصاد مردم نیز بچرخد 6 سال پیش با کدخدا مذاکره کردید و الان یک سال است که به امید لبخند اروپایی‌ها جلو می‌روید. ایشان همچنین خطاب به رئیس جمهور گفتند آقای رئیس جمهور این مردم دست رد به سینه شما نمی زنند واقعا بازگردید تا این اوضاع اقتصادی تمام شود.

مقصودی در پایان فانوس خود را به کارگردان قلاده های طلا ابوالقاسم طالبی تقدیم کرد.

در بخش مستند جبهه فرهنگی انقلاب عصر سیب به کارگردانی داوود جلیلی و همچنین متولد آذر به کارگردانی سید رضا حسینی لوح افتخار دریافت کردند ، در این بخش فانوس اهدا نشد.

مستند خوره به کارگردانی محمدرضا امامقلی و مستند فروشنده ۲ به کارگردانی محسن حاج کرمی در بخش جوایز نقد درون گفتمانی لوح افتخار را از آن خود کردند .

فانوس این بخش به مستند دریابست به کارگردانی محمود شهبازی تعلق گرفت ، همچنین این کارگردان جایزه ویژه دوربین عکاسی شهید قوچانی را نیز دریافت کرد

محسن حاج کرمی بعد از دریافت جایزه گفت :رزومه شما مشخص است یک روزی می‌گفتید عصر گفتمان است به جای عصر موشکی. با برجام گفتن اثر پوشک ی به جای عصر موشکی .حالا شده اثر خالی بندی به جای عصر موشکی.

مادر شهید قوچانی نیز در این مراسم صحبت کرد ایشان گفتند:

آنها به ما قول دادند که دسته کلید دارند و تمام قفل‌ها را باز خواهند کرد .اما قفل هایی را که باز بودند را نیز قفل کردند ولی بدانند ما تا زمانی که زنده هستیم ثابت‌قدم مثل کوه پشت رهبرمان می مانیم .

در بخش بیداری اسلامی و جهانی هیئت داوران لوح افتخار را به مستند (عماد ) به کارگردانی ایمان گودرزی اهدا کرد و مستند (فرزند عماد) به کارگردانی سید محتشم علی نقوی فانوس این بخش را از آن خود نمود .همچنین دومین فانوس این بخش به رضا سلمانی اهدا گردید.

مستند (کرار) به کارگردانی محسن عقیلی و مستند آب دان کهنه به کارگردانی مجید رستگار در بخش مستند مدافعان حرم لوح افتخار برای ایشان اهدا شد

همچنین فیلم  (عابدان کهنز)  به کارگردانی مجید رستگار فانوس پر استقبال ترین مستند جشنواره عمار را دریافت کرد

این کارگردان گفت آقایانی که اجازه ندادید فیلمسازان به سوریه به طور مستقل بروند بدانید که پشیمانی تان نزدیک است حتی به کسانی که برادر ایشان را به انقلاب ثابت کردن نیز اجازه ندادید.

فانوس این بخش به مستند( نجات ) ساخته امیرحسین نوروزی اهدا شد.

در بخش جنگ اقتصادی مستند( خاویار قم ) ساخته محمد جواد رحیمی و (جوجه های انگلیسی ) ساخته محمد هادی اینانلو لوح افتخار دریافت کردند و فانوس این بخش به مستند (به نام پدر) ساخته محمد تقی رحمتی اهدا شد.

در بخش ملت قهرمان لوح افتخار به مستند (جلیل و خلیل ) به کارگردانی روح الله اکبری اهدا شد و فانوس این بخش به مستند (بانو) به کارگردانی محمد حبیبی منصور تعلق گرفت.

همچنین در ادامه این مراسم جایزه نشان استقلال به مادر شهید فرجوانی اهدا شد .

ایشان گفتند: عاجزانه خواهشمندیم کاری کنید که ملت برای معیشت شان به این درو اون در نزنند.

 

در بخش تقدیری این مراسم از کارگردان سریال پایتخت سیروس مقدم قدردانی به عمل آمد ایشان در ادامه گفتند :تاکنون درخواستی مبنی بر اینکه تیم ساخت پایتخت ۶ را شروع کند از ما نشده است .

پس از آن  مجید زین العابدین که برای اهدای تقدیر نامه سیروس مقدم به صحنه آمده بود گفت : من از آقای مقدم برای شروع پایتخت ۶ دعوت می کنم امیدواریم هدیه ای از درون پایتخت ۶ نوروز ۹۸ روانه تلویزیون شود.

 

در بخش فیلم داستانی  کوتاه لوح افتخار به اثر( هر سال اربعین ) به کارگردانی میلاد محمدی و داستان (آینده ) به کارگردانی میثم ملکی پور و اثر( اسپری ) به کارگردانی محسن مجیدپور اهدا شد.

فانوس این فیلم نیز به (اثرهای هشتگ نفرست)  به کارگردانی سامان غنائمی و (آخرشه ) به کارگردانی رضا کشاورز اهدا شد.

 

در بخش داستانی نیمه بلند لوح افتخار به فیلم محسن امانی (تقاص ) تعلق گرفت .

لوح افتخار بهترین بازیگری به بهاره نوحیان بازیگر (مستوره ) اهدا شد و بهترین کارگردانی به فیلم (سوزن ) برای یوسف جعفری رسید

فانوس ویژه این بخش به اثر( مستوره) به کارگردانی الهام هادی نژاد اهدا شد.

در سید علی سیدی برای اثر (جایزه ویژه) لوح افتخار دریافت کرد .

این بخش هیچ فانوس ی نداشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *