#


جایزه افتخاری جشنواره ونیز به ژانگ ییمو تعلق خواهد گرفت

11 آگوست 2018 بدون نظر 1139 بازدید

جایزه افتخاری جشنواره ونیز به ژانگ ییمو تعلق خواهد گرفت

ژانگ ییمو جایزه افتخاری جشنواره ونیز را دریافت خواهد کرد

بر اساس گزارشی که برگزارکنندگان هفتاد و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز داده اند، جایزه افتخاری این دوره از جشنواره ونیز به ژانگ ییمو داده می شود. ژانگ ییمو یک فیلمساز باسابقه چینی است که دو جایزه شیر طلایی ونیز را دریافت کرده است. وی به دلیل بهترین فیلم هایی که در کارنامه خود دارد مانند «داستان کیو جو» در سال 1992میلادی و «نه یکی کم تر» در سال 1999میلادی، مهمترین جایزه قدیمی ترین جشنواره اروپا را دریافت کرد.

بنابر گفته های هالیوود ریپورتر، جدیدترین فیلم این فیلمساز چینی درام تاریخی «یینگ» (سایه) در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش گذاشته می شود. ژانگ ییمو در ششم سپتامبر در مراسمی قبل از اکران جهانی فیلم جدیدش در لیدو از طرف برگزارکنندگان جشنواره تقدیر خواهد کرد.

این کارگردان کهنه کار چینی در میانه دهه 1990میلادی جایگاه خود را به عنوان یک کارگردان هنری به ثبت رساند و شهرت کم سابقه ای را در سطح بین المللی به دست آورد. این فیلم ساز 68ساله مدتی بعد به سوی سینمای ژانر گرایش پیدا کرد. ولی فیلم «ذرت سرخ» اولین ساخته بلند ژانگ در سال 1987میلادی وی را به جهان معرفی نمود. این فراگیری ادبی در سال 1988میلادی توانست جایزه خرس طلای جشنواره برلین را از آن خود کند و به همین ترتیب، به عنوان نخستین فیلم چینی که مهم ترین جایزه یک جشنواره بین المللی درجه الف را دریافت کرده است، به جهان معرفی شد.

دبیر جشنواره هفتاد و پنجم فیلم ونیز در این خصوص گفته است: ژانگ ییمو علاوه بر این که یکی از مهم ترین کارگردانان سینمای معاصر به شمار می رود، بلکه با اثرات عجیب و غریبش انقلابی در زبان جهانی ایجاد کرده است، همزمان که رشد بی سابقه سینمای چین را رقم زده است.

این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ونیز قرار است از 29 اوت تا 8 سپتامبر برگزار شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *