#


هزینه ۳۰ فیلم جشنواره فجر از کجا آمده است

جشنواره فجر
1 فوریه 2019 بدون نظر 1279 بازدید

هزینه ۳۰ فیلم جشنواره فجر از کجا آمده است

هزینه ۳۰ فیلم جشنواره فجر از کجا آمده است

 تا چند سال اخیر چند نهاد دولتی بودند که واسطه می‌شدند برای فیلم سازی خودشان انتخاب می کردند که به کدام فیلم ساز فرصت خلق یک اثر هنری را بدهند و اینگونه نبود که برای یافتن نام سرمایه گذار فیلمی به این در آن در بزند اما این روزها سرمایه گذاران سینمایی از طیف‌های مختلفی هستند.

تا چند سال اخیر چند نهاد  دولتی  بودند که واسطه می‌شدند برای فیلم سازی وخودشان انتخاب می کردند که به کدام فیلم ساز فرصت خلق یک اثر هنری را بدهند و اینگونه نبود که برای یافتن نام سرمایه گذار فیلمی به این در آن در بزنند .اما این روزها سرمایه گذاران سینمایی از طیف‌های مختلفی هستندکه در این میان افراد خصوصی از نهادهای دولتی پررنگ‌تر و فعال‌تر وارد میدان هنر و فرهنگ شده است.

 در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بنیاد سینمایی فارابی در ۱۴ فیلم سینمایی حمایت مالی داشته و حوزه هنری به صورت مستقیم تنها در تولید یک فیلم حمایت مالی کرده است. در کنار این دو نهاد دولتی موسسه رسانه ای فرهنگی اوج از یک فیلم سینمایی دفاع مقدس حمایت مالی کرده است بقیه فیلم ها در موسسات فیلمسازی و بخش خصوصی حمایت مالی شده اند.

 آشفتگی

( آشفتگی )اثری است از فریدون جریانی که نقش اول آن را بهرام‌رادان ایفا می‌کند. داستان آن درباره عشق و جنایت است ،فیلمی که با توجه به نوع طراحی صحنه حال و هوای کلاسیک را تداعی می‌کند .

محمدرضا سهرابی سرمایه‌گذاری فیلم جدید جریانی را برعهده گرفته است.

 ایده اصلی

آزیتا موگویی کارگردان این فیلم است.و برای لوکیشن های اصلی این فیلم که در شهر های بارسلونا و مالاگا در اسپانیا گرفته شده است مطمئنا خرج زیادی کرده است .

درباره سرمایه‌گذار: و گویی در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده است و غیر از او شرکت توسعه گردشگری شهر آیین و مهدی کریمی هم جزو سرمایه‌گذاران هستند.

 بنفشه آفریقایی

 این فیلم که در سال ۹۶ ساخته شده است ساخته منا زند می باشد که در این فیلم به سراغ یک موضوع خاص و حاشیه رفته است .سرمایه‌گذار اصلی این فیلم شجاع نوری است ،اما موسسه سینمایی فارابی هم در این فیلم سرمایه گذاری داشته است

   ۲۳ نفر

 مهدی جعفری آخرین فیلم خود( ۲۳) نفر را راهی جشنواره فجر کرد. او از سال ۱۳۸۳ به عنوان مدیر فیلمبرداری در سینمای ایران مشغول به کار است و در کنار فیلمبرداری چند مستند کوتاه  و بلند نیز ساخته است .

درباره سرمایه گذار: سازمان فرهنگی رسانه ای اوج که چند سالی است در تولید فیلم های مهمی در سینمای ایران سرمایه‌گذاری کرده است مانند فیلم های : به وقت شام /تنگه ابوقریب و بادیگارد ،اما اوج امسال با سرمایه گذاری برای فیلم( ۲۳ )نفر سراغ یک موضوع جدید و  اقتباسی از دوران دفاع مقدس رفته است .

 پالتو شتری

 اولین تجربه کارگردانی مهدی علی میرزایی فیلم سینمایی (پالتو شتری) است ، که دارای یک درام کمدی پر بازیگر در ارتباط با وضعیت های پیچیده رفاقت و رقابت است .

درباره سرمایه گذاری این فیلم بنیاد سینمایی فارابی با سرمایه گذاری و تهیه کنندگی مجید شیخ انصاری مشارکت و تسهیلات این فیلم را انجام داده اند.

 تیغ و ترمه

کارگردان (تیغ و ترمه) کیومرث پوراحمد است که این فیلم را با توجه به رمان (کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم ؟)

نوشته گلرنگ رنجبر ساخته است.

کیومرث پوراحمد برای ساخت  فیلم قبلی اش به نام (کفشهایم کو )از سرمایه گذار سید علی قائم مقامی کمک خواسته بود و این بار هم برای ساخت (تیغ و ترمه) به سراغ علی قائم مقامی رفته است .

علی قائم مقامی از نوادگان قائم مقام فراهانی است اومدیر تولید و مجری طرح سینما می باشد و تنها مدیر تولید سینمای ایران بوده است که در جشنواره ها جایزه گرفته است.

 جمشیدیه

 (جمشیدیه) یک فیلم اجتماعی است که این فیلم دومین اثر بلند یلدا جبلی است .

درباره سرمایه‌گذار، یلدا جبلی فیلم جدیدش را با فریدون خلعتبری و محمدصادق آذین ساخته است .

خون خدا

 یکی دیگر از فیلم هایی که در بخش نگاه نو جشنواره فجر امسال حضور دارد فیلم مرتضی علی عباس میرزایی به نام (خون خدا )است ،فیلمی که کاری اجتماعی و عاشورایی است و در سکوت خبری ساخته شده است این فیلم با سرمایه گذاری و مشارکت موسسه سینمایی فارابی ساخته شده است .

سرمایه‌گذار اصلی و تهیه کننده این فیلم سیاوش حقیقی است که در فیلم های مانند لینا/ مادری و تابستان طولانی سرمایه‌گذاری کرده بود.

درخونگاه

( درخونگاه ) فیلمی بود که مثل (بنفشه آفریقایی) به جشنواره ۳۶ و نرسید و برای جشنواره سی و هفتم نگه داشته شد.

 سرمایه گذاری این فیلم منصور سهراب پور است که تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده دارد. سهراب پور در چند پروژه فیلم سینمایی فعالیت کرده  است.

(فیلمهای من سالوادور نیستم ) و (آیینه بغل )از جمله فیلم‌های پرفروشی هستند که تهیه‌کنندگی آنها را برعهده داشته است .سهراب پور همچنین در چند نمایش خانگی هم حضور پررنگی داشته است (ساخت ایران ۱ و ۲ ) را برای شبکه نمایش خانگی ساخته است.

 سرخ پوست

نیما جاویدی با فیلم (سرخپوست) به جشنواره فجر آمد درباره سرمایه گذارو مجری طرح  باید گفت که این فیلم از آن محمد صادق رنجکشان است .

او رئیس هیئت مدیره و همچنین موسسه یکی از آژانس های مسافرتی و توریستی کشور نیز می باشد .

او در بازسازی سینما آستارا که یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران محسوب می شود با سید جمال ساداتیان نیز همکاری داشته است.

 سمفونی نهم

فیلم جدید محمدرضا هنرمند به نام (سمفونی نهم ) منتشر شده است که خیلی از هنرمندان مشتاق هستند تا فیلم جدید او را تماشا کنند. این هنرمند فیلم جدیدش را با مشارکت زینب تقوایی تهیه کننده جوان سینمای ایران و همچنین موسسه سینمایی فارابی ساخته است .زینب تقوایی برای اولین بار است که بعد از ساخت چهار سریال وارد حوزه سینما شده است و تاکنون تجربه سیم سرمایه‌گذاری در سینما را نداشته است. از سال ۱۳۹۲ با مجموعه تلویزیونی (دودکش) فعالیت‌های نمایشی را آغاز کرد که با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

محمدرضا هنرمندنیز بعد از ساخت فیلم (عزیزم من کوک نیستم )، حالا در فیلم جدیدش یک تجربه نو را آغاز کرده و با همکاری یک سرمایه گذار جوان به استقبال  سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رفت.

شبی که ماه کامل شد

 جدیدترین اثر فیلم نرگس آبیار( شبی که ماه کامل شد )است .

تهیه کنندگی این فیلم را محمد قاسمی بر عهده دارد، نکته قابل توجه در این فیلم این است که محمد قاسمی به مانند فیلم مصادره دوباره با محمد امامی همکاری کرده است .محمد امامی به عنوان سرمایه گذار در پروژه های مختلفی در سینما حضور داشته است از (تابو ) خسرو معصومی تا (ابد و یک روز )سعید روستایی ،(خوب ، بد ،جلف) پیمان قاسم خانی و تهیه کنندگی و سرمایه گذاری سریال (شهرزاد) را هم برعهده داشته است.

 طلا

فیلم سینمایی (طلا )به تهیه کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته و به کارگردانی پرویز شهبازی بعد از6۳ فیلمبرداری در تهران به پایان رسید.

 هدایت فیلم از جمله شرکت های تولید و توزیع فیلم قدیمی در صنعت سینما است .رامبد جوان که در سال های گذشته همکاری های مختلفی با هدایت فیلم که مرتضی شایسته و مصطفی شایسته آن را تاسیس کرد داشته است و همچنین با آنها دوستی چند ساله‌ی دارد در این فیلم هم با آنها همکاری کرده است .رامبد جوان تهیه کننده و سرمایه گذار اصلی فیلم جدید پرویز شهبازی است فیلمی که نگار جواهریان همسر رامبد جوان هم در آن ایفای نقش میکند .لازم به ذکر است که بنیاد سینمای فارابی هم در ساخت این فیلم مشارکت داشته است.

 تختی

(تختی) فیلم جدید توکلی است که در سه فاز کودکی، نوجوانی ،جوانی و در نهایت پایان عمر غلامرضا تختی روایت می‌شود.

 بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری ساخت فیلم و همچنین ملکان در سرمایه‌گذاری این فیلم با هم همکاری داشته است.

قسم

سرمایه گذار فیلم (قسم ) که به کارگردانی محسن تنابنده است سیروس مقدم و همسرش الهام غفوری میباشد.

 قسم عنوان موقت دومین فیلم بلند محسن تنابنده در مقام کارگردانی است که به شکل مستقل آن را به تهیه کنندگی جدید شعبانی می سازد.

 قصر شیرین

(قصرشیرین) نوشته محمد داودی و محسن قرائی ای زیر نظر رضا میرکریمی است که با بازی حامد بهداد کلید خورده است .سرمایه‌گذار در این فیلم  کریمی است که معمولاً تهیه کنندگی و سرمایه‌گذاری کارهایش را خودش انجام می‌دهد .میرکریمی علاوه بر این فیلم تهیه کنندگی فیلم جدید کمال تبریزی به نام (ما  همه باهم هستیم ) را برعهده دارد .میرکریمی چند سالی است که در حوزه کارکرد آن ای کم کار شده است و از حوزه هنری به سمت حوزه فیلمسازی رفته است.

 ماجرای نیمروز ۲ رد خون

 قسمت دوم از فیلم سینمایی (ماجرای نیمروز ۲) به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است .روایت کلی این فیلم در رابطه با عملیات مرصاد و بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ است .

سرمایه گذار این فیلم سید محمود رضوی است ، مردی که در سینمای ایران شناخته شده است و کارش را با تهیه کنندگی فیلم (درباره الی) از سال ۸۷ آغاز کرده است و حالا به عنوان یکی از پولساز ترین تهیه کنندگان سینما نامش برده می شود. بنیاد سینمایی فارابی هم در فیلم جدید رضوی مشارکت داشته است.

 متری شش و نیم

 سرمایه گذار این فیلم سعید روستایی با همکاری محمد امامی است.

 مردی بدون سایه

 (مردی بدون سایه) که حاصل همکاری مشترکی با اسپانیا بود توسط بنیاد سینمایی فارابی و رئیسیان که خود تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشت سرمایه گذاری شد .درسانه‌ها نام سرمایه‌گذار مشخص دیگری غیر از خود رئیسیان برای این فیلم نیامده است .

 مسخره باز

 این فیلم به کارگردانی غنی زاده و تهیه کنندگی علی مصفا است .سرمایه گذار این فیلم مهدی کرمی می باشد و هیچ اطلاعات خاصی از او در دسترس نیست.

 ناگهان درخت

 پیمان معادی سرمایه‌گذاری این فیلم را بر عهده دارد که پیش از این علی مصفا تهیه کنندگی دو فیلم (پله آخر) و (در دنیای تو ساعت چند است ؟) را در دفتر فیلمسازی خود بر عهده داشته است .

این فیلم جرم است

سرمایه گذاران این فیلم بنیاد سینمایی فارابی و ایرج تقی پور میباشند.

 معکوس

 سرمایه گذار این فیلم مسعود کیمیایی  است که تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده دارد است.

.

سونامی

  اولین ساخته میلاد صدرعاملی که تهیه کنندگی آن را علی سرتیپی برعهده دارد فیلم (سونامی) است .سرمایه‌گذار این فیلم   پدرش یعنی رسول صدرعاملی و منات فضلی می‌باشند.

 سال دوم دانشکده من

تازه ترین فیلم رسول صدرعاملی (سال دوم دانشکده من) است که  در رابطه باسرمایه‌گذاری این فیلم  چیزی گفته نشده است ،اما تهیه کنندگی آن به عهده مسعود ردایی  است.

 حمال طلا

دوم این فیلم به کارگردانی و نویسندگی تورج اصلانی (حمال طلا) نام دارد ،که تهیه کنندگی آن را منصور سهراب پور برعهده گرفته است سرمایه‌گذار این فیلم تورج اصلانی و فرشته جغتایی هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *