#


این فیلم ها جایی در جشنواره ندارند!

فیلم فجر
29 ژانویه 2019 بدون نظر 1213 بازدید

این فیلم ها جایی در جشنواره ندارند!

 این فیلم ها جایی در جشنواره فیلم فجر ندارند

 در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر  جای خالی کارگردان مطرحی چون علیرضا داوودنژاد ،کمال تبریزی، مسعود ده نمکی ،سعید سهیلی و منوچهر هادی دیده می شود.

 در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر  جای خالی کارگردان مطرحی چون علیرضا داوودنژاد، کمال تبریزی، مسعود ده نمکی ،سعید سهیلی و منوچهر هادی دیده می شود.

با اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر ،غیبت چند کارگردان و فیلم به چشم می‌خورد که خیلی از مخاطبان و علاقه‌مندان سینما منتظر بودند تا در جشنواره حضور پیدا کنند ،هنرمندان و آثاری که از مدت‌ها قبل اخبار زیادی درباره شاد شنیده شده است.

 در جشنواره امسال کارگردان های جوان زیادی در کنار قدیمی تر ها قرار گرفته اند اما در این میان کارگردان های هم بودند که ترجیح دادند فیلمشان در این رویداد سینمایی و فرهنگی نمایش داده نشود و علاوه بر این آثار ای هم بودند که به مذاق هیئت انتخاب خوش نیامدن و از رقابت در جشنواره عقب ماندن.

 در این گزارش مروری داریم بر مهمترین آثار ای که ساخته شده و برای شرکت در جشنواره ها آماده بوده اند اما به هر دلیل وارد جشنواره و رقابت نشدند.

ژن  خوک/ سعید سهیلی

از جمله آثاری که امسال از طرف هیئت انتخاب برای شرکت در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انتخاب نشد.

 ابراهیم داروغه زاده  دبیر سی وهفتمین فیلم فجر در نشست اعلام اسامی نهایی پذیرفته شده ، صراحتا اعلام کرد که فیلم سعید سهیلی از طرف هیئت انتخاب نشده است. موضوع این فیلم درباره آقازاده ها است و نازنین بیاتی ،سینا مهرداد ،هادی حجازی فر از جمله بازیگران این فیلم بودند.

 مصائب شیرین ۲/ علیرضا داوودنژاد

علیرضا داودنژاد علی رغم تمام تلاش‌هایی که برای رساندن فیلم و شب جشنواره فیلم فجر را داشت و حتی فرم جشنواره را هم پر کرده بود اما چون نتوانست در  موعد مقرر نسخه ای از فیلم را به دست این هیئت انتخاب برساند و به همین دلیل این مرد از گردونه رقابت حذف شد.

 او این فیلم را در منچستر کلید زد و رضا داوودنژاد ترلان پروانه و مونا داوودنژاد بازیگران آن هستند .داوودنژاد ۲۰ سال پیش قسمت اول این فیلم را ساخته بود و حالا ادامه آن را کارگردانی کرده است.

 ما همه باهم هستیم/ کمال تبریزی

 کمال تبریزی متقاضی حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود اما مدتی پیش مدیر روابط عمومی فیلم (ما همه باهم هستیم )اعلام کرد: به دلیل  به پایان نرساندن مرحله جلوه های ویژه بصری فیلم سینمایی (ما همه باهم هستیم ) در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر حضور نخواهد داشت و به همین منظور فیلم در اختیار هیئت انتخاب جشنواره قرار نگرفت.

 بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، مهران مدیری ،سروش صحت در این فیلم نقش آفرینی کردند که سازندگانش ترجیح دادند آن را بدون حضور در جشنواره اکران کنند.

 زندانی ها/ ده نمکی

 از چندی قبل شنیده ها حاکی بر این داشت که فیلم مسعود ده نمکی برای رقابت با سایر آثار به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می‌آید اما (زندانی ها) هم از حضور در جشنواره انصراف داد مسعود نمکی علت انصرافش را از جشنواره فیلم فجر قالب و مضمون فیلم مستانه این انصراف حاشیه‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

مسعود ده نمکی در اینستاگرامش نوشت:

 انصراف فیلم سینمایی زندانی ها باعث تعبیر غلط چندرسانه شد و  طی چند گزارش علت انصراف این فیلم را اختلاف با جشنواره فیلم فجر اعلام کردند. پس از این نقل قول ها هم روابط عمومی فیلم سازی زندانی ها به صورت رسمی اعلام کرد که این فیلم به علت فضا جشنواره انصراف داده و به زودی بدون جشنواره اجرا خواهد شد .برگزار کنندگان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر از ده‌نمکی و سازندگان این فیلم همه درخواست کردند که در جشنواره حضور داشته باشد اما تهیه کننده و صاحبان فیلم سحر ندانسته و اکران را اولین فرصت می دانند و برای جشنواره فیلم فجر آرزویی برگزاری یک جشنواره پرواز سال انقلاب را دارد.

 رحمان ۱۴۰۰/ منوچهر هادی

 (رحمان ۱۴۰۰ ) فیلم منوچهر هادی نیز از حضور در رقابت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد می توان حدس زد که این کارگردان  با فضایی که فیلمش داشته است ترجیح داده تا اثرش را به طور مستقیم راهی اکران کند .

سیروس الونداین کارگردان پیشکسوت در همین باره گفت: از نظر من تمامی این اخبار در مورد انصراف کارگردانان شایعه و شانتاژ خبری است  .به عنوان مثال کمال تبریزی فیلمی کاملاکمدی  وکوچه بازاری ساخته  و خودشان هم می‌دانند جایش در جشنواره فیلم فجر نیست .در مورد فیلم منوچهر هادی هم مثل فیلم کمال تبریزی است این فیلم ها گیشه و بازاری ساخته اند و ربطی به جشنواره فجرندارد. این که می گویند بسیاری از کارگردان  فیلم فجر انصراف داده‌اند شیطنت خبری است و اگر من به دفتر جشنواره رفتم و به چشم دیدم که همه کارگردانان میخواند داشته باشد.

 ایشان همچنین گفته بود: برخی عادت دارند فیلم بازاری بسازد و به فجرهم نمی روند تا کسی یقه  شان را نگیرد اینها تنها و تنها به اجرا و فروش اثرشان فکر می‌کنند این بازی‌ها برای ما کاملا روشن است از نظر من جشنواره امسال بسیار هیجان انگیز است اگر من وفیلمم امسال به جشنواره نرفت اصلا مهم نیست در زیرا مهم این است که جشنواره خوب برگزار شود.

(روسی ) سقفی و( پیلوت ) .ابراهیمیان

همچنین دو فیلمی  که  از مدت‌ها پیش برای نمایش آماده شده بود به کارگردانی امیرحسین ثقفی و پیلوت ابراهیم ابراهیمیان از جشنواره فجر بازماندند این دو فیلم هم نتوانستند نظر موافق هیئت انتخاب را به خود جذب کنند و همین دلیل نامشان در فهرست فیلم‌های بخش مسابقه قرار نگرفت.

 در فیلم (روسی ) امیر آقایی میلاد کی مرام و طناز طباطبایی جزو بازیگران اصلی هستند و حمیدرضا آذرنگ سعید آقاخانی و جواد عزتی در (پیلوت) ایفای نقش می‌کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *