#


سیمرغ های فجر به مبلغ هر کدام سه میلیون از دبی آمدند

سیمرغ فجر
1 فوریه 2019 بدون نظر 1535 بازدید

سیمرغ های فجر به مبلغ هر کدام سه میلیون از دبی آمدند

سیمرغ فجر به مبلغ هر کدام سه میلیون از دبی آمدند

 ساخت سیمرغ فجر در داخل کشور مقرون به صرفه نیست. مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران تاکید دارد در داخل کشور با توجه به دستگاه های خاصی که برای ساخت سیمرغ بلورین نیاز است ساخت آن مقرون به صرفه نبود.

 محمدعلی قنبری مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران در گفتگو با ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در رابطه با انتقاداتی که به ساخت سیمرغ جشنواره در خارج از کشورگفت:

 صحبت های دبیر جشنواره صحیح است اما برای ساخت این سیمرغ ها دستگاه‌های مخصوصی لازم است که باید آنها را از خارج از کشور وارد می کردیم اما نکته این است که برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست که برای ساخت ۲۰۰ نمونه از آن این دستگاه‌ها را وارد کند

 او با بیان اینکه محدودیت تنها مربوط به سیمرغ های جشنواره نیست گفت:.

 ما مجبور هستیم از خارج کشور موارد مشابه دیگری را نیز وارد بکنیم چون نمی‌توانیم برای پروژه هایی که محدود هستند دستگاه های گران قیمت را خریداری و وارد کشور بکنیم.

 رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران ادامه داد

 ساخت سیمرغ فجر نیازمند دستگاه هایی است که در صنف ما وجود دارد اما امکان ساخت آنها وجود ندارد. کاری که در بخش شیشه در داخل کشور انجام میدهیم مربوط به شیشه های ضد گلوله یا شیشه های ۱۹ میلیمتری است .

 قنبری به انتقادات هم اشاره کرد و اظهار داشت

 از بعد احساسی و غرور ملی می توانیم بگوییم بهتر است این سیمرغ ها در داخل کشور تولید شوند و این نگاه بسیار خوب است ،اما در بسیاری از مراکز حساس کشور وسایل و قطعات ای را که لازم داریم از خارج کشور وارد می کنیم چون یا مقرون به صرفه نیستند یا توان ساخت داخلی آن وجود ندارد ایشان افزودند خطا ما مجبوریم رنگ پشت آینه یا طبقه وسط شیشه جلوی اتومبیل را از خارج از کشور وارد کنیم پس نباید در این رابطه حساسیت ایجاد کرد که چرا فلان چیز را از خارج وارد می کنند.

 قنبری تأکید کرد: افرادی که  این انتقادات را مطرح کردن با مسئله کاملا احساسی برخورد دارند ولی به لحاظ داخل و صرفه اقتصادی نمی‌توان برای ساخت سیاست سیمرغ دستگاه‌های گران‌قیمت و یا خاص را وارد کشور بکنیم.

 ماجرا از این قرار است که سیمرغ های جشنواره فیلم فجر در خارج از کشور ساخته شده اند و این امر انتقاداتی را به همراه داشته است این در حالی است که بنا به گفته دبیر جشنواره ابراهیم داروغه‌زاده سیمرغ بلورین چون شکل یک تکه و کریستالی است نیازمند دستگاه های خاصی بود که در داخل کشور وجود ندارد و برای تولیدکنندگان داخلی نیز مقرون به صرفه نیست که برای ساخت چند عدد سیمرغ آن ابزار و امکانات را وارد کشور کنند .

عزت الله علیزاده در گفتگویی که با روزنامه همشهری داشت بیان کرده بود که هزینه ساخت هر تندیس سیمرغ در امارات ۳۰ میلیون تومان است و ۳۰ عدد از آنها ساخته شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *