#


حضور یک فیلم سیاسی در جشنواره فجر

فیلم سیاسی
30 ژانویه 2019 بدون نظر 1613 بازدید

حضور یک فیلم سیاسی در جشنواره فجر

حضور یک فیلم سیاسی در جشنواره فجر

 از فیلم اولی های سی و سومین جشنواره ملی فجر دیدن این فیلم جرم است می باشد که با موضوعی فیلم سیاسی از آثار متفاوت این دوره خواهد بود.

 کارگردان (دیدن این فیلم جرم است) رضا زهتابچیان درباره ایده و طرح اولیه این فیلمنامه که یکی از فیلم های راه یافته به بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره ملی فجر است توضیح داد: ایده اولیه این فیلمنامه در سال ۸۴ به ذهنم رسید و در عین جستجوی روند شکل گیری یک درام  دغدغه های دیگری نیز مدنظرم بود و در نهایت (دیدن این فیلم جرم است) با این ترکیب و فرم و محتوا در ذهنم شکل گرفت.

وی در ارتباط با تاخیر در زمان ساخت این فیلم سیاسی از زمان شکل گیری فیلمنامه تا زمان ساخت آن افزود به دلیل اینکه این کار اداره های فیلمنامه تند و تیز و سریع بود به همین علت کسی برای ساختار قدمی بر نمیداشت  تا اینکه بالاخره در سال ۹۵ امکان ساخت این فیلم فراهم شد و از حدود یک ماه و نیم پیش تولید فیلم انجام گرفت ولی پس از مدتی پیش تولید متوقف شد تا اینکه با پیگیری‌های بسیار محمدرضا شفا تهیه کننده فیلم در سال ۹۷ مجوز ساخت دیدن این فیلم جرم صادر شد و به نتیجه رسید.

 کارگردان این فیلم در  پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت پروانه ساخت در فیلمنامه تغییرات زیادی اعمال شده است یا خیر بیان کرد :خیر ،خوشبختانه نسخه حاضر در جشنواره همان فیلمنامه سال ۹۵ است و بدون هیچ تغییری پروانه نمایش دیدن این فیلم جرم است گرفته شد.

 او پیش بینی خود درباره نمایش فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر را اینگونه تشریح کرد ‌بینی می‌کنم داور آن توجه چندانی بدان نخواهند کرد اما تماشاگران این فیلم را دوست خواهند داشت.

 این کارگردان در پاسخ به اینکه به چه دلیل برای ساخت فیلم اول خود به سراغ فیلمنامه‌ی با موضوعی جنجالی رفته است توضیح داد: فرقی نمیکرد کار اول باشد یا آخر موضوع این فیلم دغدغه من بود، مثل باران تندی که به ناگهان شروع به باریدن می کند و اما اگر ی را شامل نمی‌شود و باید حتما باریده شود.

 من یک روز به خود آمدم و دیدم که در موقعیت ساخت این فیلم قرار گرفته ام. زمان زیادی هم پیگیر ساخت این فیلم بودم ولی به قدری این زمان طولانی شد که ترجیح دادم به سراغ کار دیگری بروم که کم دردسر تر باشد و حرف های نهفته در آن بنیادی تر و فرهنگی باشد تا سیاسی .

هر چند سینمای مطلوب من سینمای مجید مجیدی است ولی شرایط به نحوی رقم خورد که در نهایت این فیلمنامه توانست برای ساخت آماده و انتخاب شود .

ایشان ادامه دادند :دیدن این فیلم جرم است کمی بوی سر و صدا میدهد این فیلمنامه هرگز سفارش جایی و یا کسی نبوده است و حتی در سال ۹۵ که از من خواستند بعضی از دیالوگ‌ها را تغییر بدهم نه پذیرفتم که همین امر منجر به توقیف آن شد و در فیلم نامه توقیف شده در سال ۹۷ ساخته شد .

درباره آخرین وضعیت دیدن این فیلم جرم است زهتابچیان گفت: فیلم هم اکنون در مراحل پایانی فنی عمل ساخت موسیقی و صداگذاری قرار دارد تا به زودی نسخه نهایی آن تحویل دفتر جشنواره ملی فیلم فجر شود.

 دیدن این فیلم جرم است، داستان یک گروگانگیری میباشد و برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در بخش نگاه نو به نمایش در خواهد آمد.

 در خلاصه داستان این فیلم سیاسی آمده است:

 فقط یک فیلم ۵ دقیقه ای می خواستم تا بعد بتونم از زنم و دخترم دفاع کنم ولی امونم ندادند…… صدای آژیر آشل داره نزدیک تر میشه….. الان مثل مور و ملخ میریزن اینجا…….

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *