#


برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره آسیاپاسفیک در تایوان

2 سپتامبر 2018 بدون نظر 1375 بازدید

برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره آسیاپاسفیک در تایوان

فیلم های ایرانی منتخب جوایز جشنواره آسیاپاسفیک شدند

پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسیفیک از بیست و نهم آگوست تا دوم سپتامبر برابر با هفتم تا یازدهم شهریور در کشور تایوان برگزار می گردد.

برخی از فیلم های ایرانی نامزد دریافت جوایز جشنواره آسیاپاسیفیک سال جاری شده اند. این فیلم ها عبارتند از «برگ جان» که نامزد دریافت برترین فیلمنامه شده است، همچنین فیلم «آپاندیس» نامزد دریافت برترین بازیگر مرد و فیلم «ویلایی‌ها» نامزد دریافت جایزه برترین جلوه های ویژه و برترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه اسپریتز شده اند.

در این دوره از جشنواره آسیاپاسیفیک آقایان رسول صدرعاملی در مقام داوری جشنواره و امیر اسفندیاری هم برای حضور در گروه هیأت مدیره و راه اندازی کارگاه در تایوان حضور خواهند داشت.

این جشنواره هر ساله در یکی از کشورهایی که عضو فدراسیون بین ‌المللی اتحادیه تهیه ‌کنندگان فیلم (فیاپف) هستند برگزار می گردد. مکانی که این جشنواره در آن جا برپا می شود هر سال از طرف انجمن کارگردانان این فدراسیون مشخص می گردد.

نخستین بار این جشنواره از سال ۱۹۵۴ میلادی برگزار گردیده است و فقط مربوط به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام است. محدوده آسیاپاسیفیک شامل هفتاد و یک کشور می ‌شود و بیست و یک کشور هم اعضای فیاپف هستند. چهل و هشتمین دوره این جشنواره در ماه اکتبر سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) در تالار حافظیه شیراز برگزار گردید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *