سیاسی

جالب ترین واکنش ها نسبت به «بازی تاج و تخت» ترامپ

چه واکنش هایی نسبت به «بازی تاج و تخت» ترامپ به وجود آمد

با  توجه به اینکه یک روز باقی مانده به شروع انتخابات میان ‌دوره ‌ای در ایالات متحده، دونالد ترامپ در صفحه شخصی توییتر خود با منتشر کردن عکس پوستر سریال «بازی تاج و تخت» یادآور شد که قرار است در سیزدهم آبان ‌ماه دور جدیدی از تحریم ‌ها ب علیه ایران را شروع کند.

این دوره جدید تحریم ‌ها آن گونه که دونالد ترامپ امیدوار بود، قرار بود «صادرات نفت کشورمان را به صفر برساند» و «رفتار ایران را عوض کند» ولی خیلی سریع، حتی پیش از شروع تحریم ‌ها مشخص شد که این تلاش رئیس جمهور آمریکا هم قبل از بازی تبلیغاتی ‌ای که در رابطه با کره شمالی و عوض کردن پیمان تجاری میان کشورهای آمریکای شمالی یعنی «نفتا» اتفاق افتاده بود، نیست.

در حال حاضر هم هشت کشور بزرگ خریدار نفت ایران از جریان اعمال تحریم ‌ها علیه فروش نفت ایران بیرون آمده اند، سوییفت عنوان کرده است که به تحریم ‌های تازه علیه ایران نخواهد پیوست و اروپا به دنبال به وجود آوردن استقلال بیشتر در ساختارهای اقتصادی خود است؛ حتی در این خصوص اعلام نموده است که ساز و کار مخصوصی را برای تجارت با ایران ایجاد خواهد نمود تا تحریم ‌های جدید رئیس جمهور آمریکا، رفتار درست ایران در بهره مندی از دیپلماسی را تغییر ندهد.

مدیران دستگاه دیپلماسی ایران، پست های توییتری دونالد ترامپ را قابل واکنش رسمی نمی دانند و به جای آن ها خیلی از افراد در شبکه‌ های اجتماعی، با استفاده از همان تصاویر سریال بازی تاج و تخت، مشخص کرده اند که تا چه اندازه باید ترامپ را جدی گرفت.

جی کی رولینگ نویسنده مجموعه داستان ‌های «هری پاتر» در یک توییت عنوان کرده است: «افرادی که در تصاویر زندگی می ‌کنند، در همان تصاویر هم خواهند مرد». توییت وی بیش از چهل و هفت هزار دفعه پسندیده شده است.

شماری از کاربران با دست به دست کردن تصویری که در آن به «تحقیقات مولر» در رابطه با فساد در گروه انتخاباتی دونالد ترامپ اشاره نموده است، اعلام نموده اند که با توجه به این که دونالد ترامپ حدوداً در نیمه راه ریاست جمهوری خود به سر می برد ولی هنوز هم پایش روی پوست موز است و احتمال مشخص شدن فساد در رابطه با روسیه در گروه تبلیغاتی وی که یک افتضاح سیاسی دیگر برای او و حزب جمهوری‌ خواه محسوب می شود، وجود خواهد داشت و حتی امکان دارد به زودی در دادگاه حاضر و محکوم شود. نمونه این کاربرها، ماز جبرانی کمدین ایرانی – آمریکایی می باشد.

ولی تحقیقات مولر، فقط بحران درونی دونالد ترامپ در آمریکا نیست. شماری از کاربران با استفاده از عکس «استوری دنیل» بازیگر فیلم ‌های پورن که دونالد ترامپ به خاطر داشتن رابطه جنسی با وی، قبل از انتخابات به او مبلغی را به عنوان حق ‌السکوت پرداخت کرده است، این رسوایی را به ترامپ یادآوری کرده ‌اند. روی کار آمدن و عنوان شدن جریان استوری دنیل برای دونالد ترامپ دست کم در خانه کنونی او در کاخ سفید هزینه‌ های بسیاری را به همراه داشته است. همسرش ملانی ترامپ پس از مشخص شدن خیانت همسرش، مدتی را در هیچ مراسمی در کنار ترامپ حاضر نمی‌ شد و هنوز هم فیلم ‌های دست ندادن ملانی و دونالد هنگام پایین آمدن از پله‌ های هواپیما، در صحبت های عادی آنلاین دست به دست می ‌شود!

تعداد کاربران دیگری هم در توییتر، «توییت» های دونالد ترامپ را به تمسخر گرفته اند. بر روی عکس دیگری که بر اساس پوستر منتشر شده در مورد ترامپ درست شده، نوشته ‌اند: «توییت‌ های مزخرف و عصبانی بیشتری در راه است»، شماری از کاربران نیز با اشاره مجدد به نزدیکی انتخابات میان ‌دوره ‌ای در آمریکا و تاکید بر اینکه شهروندان آمریکا قادرند اشتبا‌هات گذشته خود را جبران نمایند، از رای‌ دهندگان درخواست کرده اند که با شرکت در انتخابات به تغییر دادن شرایط کمک کنند.

تعداد زیادی از کاربران هم با اشاره به سیاست‌ های ضد بشری دونالد ترامپ در جدا کردن فرزندان از خانواده ‌های مهاجر و زندانی کردن کودکان در کمپ، امیدوارهستند که در نتیجه بررسی های مولر، ترامپ هم سرانجام به زندان بیفتد و فرزندانش از وی جدا شوند.

روزنامه روسی «ریتا» نیز با مسخره کردن توییت ترامپ، از این تصویر استفاده و پوستری از ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه سوار بر اسب انتشار داده و پایین عکس نوشته است: «جواب می ‌آید، در۲۰۱۹».

ولی کاربران ایرانی هم از روز قبل دست به کار شده اند. با وجود این که آمریکایی‌ های زیادی با منتشر کردن عکس های کمپین اوباما و دموکرات‌ ها برای حضور حداکثری در انتخابات آینده برای کنترل دونالد ترامپ از مردم درخواست کرده اند تا در این انتخابات حضور پیدا کنند، برخی از ایرانی ‌ها نیز با منتشر کردن تصاویر سردار قاسم سلیمانی از قول وی گفته اند: «من در برابر تو خواهم ایستاد».

از من بپرس 2

Recent Posts

بررسی زندگی و آثار مارتین مول: هنرمندی چندوجهی

مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…

4 روز ago

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago