...

#


از تولید تا نمایش

از تولید تا نمایش
6 آوریل 2017 بدون نظر 1399 بازدید

از تولید تا نمایش

از تولید تا نمایش در فیلم سازی

از تولید تا نمایش در فیلم سازی چند فیلم در عصر سینما تولید شده است.

نمی دانیم و به احتمال بسیار هرگز نیز نخواهیم دانست که در عصر سینمای صامت دقیقا چند فیلم تولید شده است اما رقمی در حدود 150000 به اغلب احتمال به صحت نزدیک است ،و از این تعداد تنها 20000تا 25000 فیلم باقی مانده است با رشد سریع بازار فیلم ، دیری نگذشت که از هر فیلم چندین نسخه تهیه می شد .

مثلا شرکت دانمارکی نردیسک از فیلم تجارت بردگان سفید ، 2 دست کم 260 نسخه برای توزیع در سطح جهان تهیه کرد

از سوی دیگر از بسیاری فیلم های اولیه آمریکا که نامشان در فهرست توزیع کنندگان آمده است ، بیش از یکی دو نسخه به فروش نرفته است ، و حتی در مواردی برخی فیلم ها به دلیل نبود تقاضا اصلا به مرحله چاپ نرسیده اند .

از آنجا که سینما از همان آغاز صنعتی جهانی بود ، فیلم ها را به صورت های مختلف از کشوری به کشوری دیگر حمل می کردند .

برخی فیلم ها را با دو دوربین که در کنار هم قرار داشتند همزمان فیلمبرداری می کردند و به این ترتیب دو نسخه منفی به دست می آوردند . میان _ نوشتارها به زبان های مختلف تهیه می شدند و با نسخه های چاپی فیلم و یا همراه با نسخه منفی دوم برای توزیع کننده خارجی ارسال می شدند .

در برخی موارد فقط یک قاب از هر میان _ نوشتار تهیه می شد و سپس در هنگام چاپ فیلم هر میان _ نوشتاری به تعداد مورد نیاز تکثیر می شد .

از همین رو ، اکنون فیلم هاییدر دست است که از هر یک از میان _ نوشتارهای شان فقط یک قاب وجود دارد ؛ برخی فیلم ها هم به کلی فاقد میان _ نوشتارند .

گاهی فیلم هایی تهیه می شد که بیش از یک پایان داشتند ؛ هدف این بود که با توجه به ذوق و سلیقه مردم در نقاط مختلف جهان پایان مناسب انتخاب شود . مثلا در اروپای شرقی تماشاگران بیشتر به پایان تراژیک یا به تعبیری به پایان « روسی » علاقه نشان می دادند ، حال آنکه در آمریکا پایان خوش بیشتر مورد پسند بود .

و نیز معمول بود که از هر فیلم نسخه های متفاوتی تهیه کنند ، مثلا نسخه های رنگی برای نمایش در سینماهای مجلل ، و نسخه های سیاه و سفید برای سینما های معمولی .

سانسور ،که در دو سطح ملی و محلی اعمال می شد ، از جمله عواملی بود که باعث حذف برخی قسمتها و یا تغییرات دیگر می شد .

فیلم های بسیاری ، بویژه در آمریکا ، از گذشته باقی مانده است که هر نسخه آن صورتی دیگر دارد ، چرا که در سطح ایالت و شهر اعمال سانسور یکسان نبوده است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *