...

#


تولید فیلم در سینمای جهان

تولید فیلم در سینمای جهان
9 آوریل 2017 بدون نظر 1605 بازدید

تولید فیلم در سینمای جهان

تولید فیلم در سینمای جهان و پخش و نمایش آن

به رغم این واقعیت که از آغاز قرن تاکنون تولید فیلم شکل جهانی داشته ، سینمای جهان همواره تحت سیطره ی پخش و نمایش فیلم های هالیوود بوده است  .

نخستین ابزارهای تولید و نمایش فیلم حوالی سال 1895 کم و بیش به طور همزمان در فرانسه ، آلمان و ایالات متحده ساخته شد و فیلم های اولیه را معمولا تک نماهایی از یک صحنه یا حادثه واحد تشکیل می داد .

بسیاری از فیلم های اولیه به دلیل نمایش دقیق و درست تکه هایی از « واقعیت » به دل تماشاگران نشست ، و مخترعان فرانسوی ، آگوست و لویی لومیر ، شروع به بهره برداری اقتصادی از قابلیت های رسانه ی جدید در زمینه ی ثبت واقعیت کردند آنها به منظور نمایش طرز کار دستگاه سینماتوگراف خود ، گروهی فیلمبردار آپاراتچی را به کشورهای مختلف اعزام کردند تا در حین سفر فیلم های تازه تهیه نمایند .

تا پایان جولای 1896 شهرهای لندن ، وین ، مادرید ، بلگراد ، نیویورک ، سن پترزبورگ ، و بوخارست با اختراع جدید آشنا شدند و نمایش های سینمایی آنها از وقایع غیر عادی ، آشنا و روزمره علاقمندان زیادی یافت .

تا پایان آن سال آنها به چهارگوشه ی جهان سفرکردند و پدیده ی سینما را به مصری ها ، هندی ها ، ژاپنی ها و استرالیایی ها معرفی کردند .

در همین ایام دستگاه نمایش توماس ادیسون یعنی ویتاسکوپ نیز موجب آشنایی ایالات متحده و اروپا با این رسانۀ جدید شد .

تولید تصاویر متحرک صنعتی

در زمان آغاز قرن ، تولید تصاویر متحرک صنعتی اصولا خانگی به حساب می آمد و هر آدم علاقمندی با قدری سرمایه و دانش می توانست این کار را انجام دهد .

نخستین فیلم بلند جهان با زمانی بیش از یک ساعت نه در فرانسه یا آمریکا ، بلکه در استرالیا ساخته شد ؛ داستان  دارو دسته کلی تولید سال 1906 را شرکت تئاتری جی . اند . ان.تایت بدون بهره گیری از هر گونه زیر بنای صنعتی ساخت .

تا سال 1912 استرالیا سی فیلم بلند تولید کرد و ساخت فیلم های بلند در اتریش ، دانمارک ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ( با 14 فیلم در تنها یک سال ، ( 1912) ، ایتالیا ، ژاپن ، نروژ ، لهستان ، رومانی ، روسیه ، ایالات متحده و یوگوسلاوی نیز عملی شد.

بر گرفته از کتاب سینما در چهار گوشه جهان

اثر روث ویسی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *