#


پخش سری جدید سینما یک از فردا 8 تیر ماه

سینما یک
28 ژوئن 2017 بدون نظر 1547 بازدید

پخش سری جدید سینما یک از فردا 8 تیر ماه

پخش سری جدید سینما یک از فردا 8 تیر ماه

به گزارش از من بپرس، پخش سری جدید برنامه سینما یک از فردا هشتم تیر ماه از شبکه اول سیما شروع خواهد شد.

در اولین قسمت این برنامه سینمایی نرگس آبیار، کارگردان فیلم های موفقی چون شیار 143 و نفس درباره فیلم محبوب و انتخابی خود به صحبت خواهد پرداخت.

به نظر می رسد این سری از برنامه سینما یک به این منوال باشد که با دعوت از یک فیلم ساز و یا احیاناً چهره سینمایی از او خواسته می شود تا یک فیلم را به عنوان فیلم محبوب خود انتخاب کند. سپس این مهمان به همراه مجری برنامه به گفت و گو درباره این فیلم خواهند پرداخت.

مجری، سردبیر و تهیه کننده سری جدید این برنامه غلام عباس فاضلی است که به عنوان منتقد و نویسنده سینمایی نیز شناخته می شود. سینما یک جدید ساعت 22:15 پنج شنبه هر هفته پخش می شود.

گفتنی است برنامه سینما یک در سال های اولیه دهه هشتاد توسط محمد حمیدی مقدم که پیشتر برنامه سینما 4 را اداره می کرد، تهیه شده بود.

بعد از حمیدی مقدم چند مجری و کارشناس دیگر سری های بعدی این برنامه را اجرا کردند و دوستداران سینما را به لذت بردن از دیدن آثار شاخص تاریخ آن دعوت می کردند.

بیراه نیست اگر گفته شود برنامه هایی مانند هنر هفتم، سینما 4، سینما یک، صد فیلم و… از مهم ترین منابع اولیه تأمین فیلم برای مخاطبان نوجوان و جوان سینما مخصوصاً در دهه هایی بودند که نسخه های ویدیویی فیلم ها به راحتی اکنون در دسترس نبود.

به نحوی که می توان با جرئت ادعا کرد که بسیاری از فیلم سازان جوان که اکنون در حیطه فیلم کوتاه و حتی فیلم بلند فعالیت می کنند، در دوره ای بیننده ثابت این برنامه ها بوده اند.

شاهکارهایی مانند شاهین مالت، جنگل آسفالت، دلیجان، ارتش سایه ها، و سپس هیچ کس نبود، حرفه: خبرنگار و… بار اول از تلویزیون در قالب این برنامه ها پخش شده اند.

در پایان باید اشاره کنیم سری جدید برنامه سینما یک از اواخر فروردین ماه امسال آغاز شده بود که به علت تقارن زمانی با برنامه های ویژه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان، مدتی پخش آن متوقف شده بود که از فردا مجدداً پخش آن ادامه پیدا خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *