#


شگفتی هایی که در لیست نامزدان جوایز بفتا وجود داشت

11 ژانویه 2018 بدون نظر 1299 بازدید

شگفتی هایی که در لیست نامزدان جوایز بفتا وجود داشت

شگفتی هایی که در لیست نامزدان جوایز بفتا وجود داشت

امروز نامزدهای جوایز بفتا2018 را اعلام کردند و همچون جوایز گلدن گلوب، همراه با غافلگیری ‌های مخصوص به خود بوده است. چشم پوشی از فیلم پر سر و صدای «پست» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ به طور کلی گرفته تا نامزدی هیو گرانت برای فیلم کودک «پدینگتون2» و همچنین، دیده شدن «بلید رانر2049» به کارگردانی دنی ویلنوو که توانست نامزدی در هشت رشته را دریافت نماید. در حال حاضر، فیلم «شکل آب» به نویسندگی و کارگردانی گیرمو دل تورو با دریافت دوازده نامزدی در صدر جدول قرار گرفته است و این در صورتی است که نام برخی از فیلم ‌های محبوب منتقدان امریکایی از جمله «لیدی برد» و «برو بیرون» در فهرست نادیده گرفته ‌شدگان جوایز بفتا قرار گرفته است. در ادامه مهم ‌ترین شگفتی ‌های فهرست نامزدهای بفتا 2018 را در اختیارتان قرار می دهیم.

شگفتی اول: نادیده گرفته شدن «پُست» تازه ترین ساخته استیون اسپیلبرگ به طور کل

استیون اسپیلبرگ در سال جاری با فیلمی هیجان انگیز سیاسی در خصوص اهمیت روزنامه ‌نگاری و ژورنالیسم، که بازیگرانی همچون مریل استریپ و تام هنکس در آن ایفای نقش کردند در فصل جوایز حضور دارد و این مسئله طبیعی است که تمام جوایز سال را به خود اختصاص دهد. به همین ترتیب، علی رغم بازیگران درجه یک، هم زمان با پیام فیلم با موقعیت سیاسی حاکم و حضور مشهور ‌ترین کارگردان سینما در سراسر دنیا، بفتا حتی این فیلم را لایق ندانست تا نامزدی یکی از رشته ها را به خود اختصاص دهد.

همچنین، باید به یاد داشت که در یکشنبه شب گذشته، فیلم اسپیلبرگ با این که نامزدی در شش رشته داشته ست ولی هفتاد و پنجمین جوایز گلدن گلوب را نیز دست خالی ترک کرده است. به همین خاطر، هر روز که می ‌گذرد شانس این فیلم در رقابت اسکاری که در آینده در پیش است بسیار کم می ‌شود.

 شگفتی دوم: در زمینه بهترین کارگردان تمام نامزدها مرد می باشند

زمانی که در مراسم گلدن گلوب که یکشنبه شب گذشته برگزار شده بود، ناتالی پورتمن بر روی صحنه این مراسم حضور یافت و گلایه ‌اش را در مورد نادیده گرفتن فیلمسازان زن در زمینه کارگردانی اعلام کرد و هم اکنون به فاصله کم ‌تر از 48ساعت، آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا نیز از حضور کارگردانان زن را در این زمینه به طور کامل چشم پوشی کرده است. پنج فیلمساز مرد از جمله دنی ویلنوو (بلید رانر2049)، کریستوفر نولان (دانکرک)، مارتین مک دونا (سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری) ، لوکا گوادانینو (مرا به نامت صدا بزن) و گیرمو دل تورو (شکل آب) در زمینه بهترین کارگردان به عنوان نامزد انتخاب شده اند. از بین فیلمسازان زنی که انتظارش وجود داشت که موفق به دریافت نامزدی در این زمینه شوند گرتا گرویگ (لیدی برد)، پتی جنکینز (زن شگفت‌انگیز) و کاترین بیگلو (دیترویت) می باشند.

شگفتی سوم: هیو گرانت برای بازی نقش در «پدینگتون2» نامزد شد

هر شخصی که قسمت دوم «پدینگتون» را تماشا کرده است، می ‌تواند به جذابیت بی نظیری که این فیلم دارد شهادت بدهد. بازیگرانی که در این فیلم حضور داشته اند سالی هاوکینز، برندن گلیسون و جولی والترز می باشند که توانستند همگی اجراهای فوق العاده ای را از خودشان به جای بگذارند. البته هیو گرانت در نقش ضد قهرمان فیلم نسبت به آن ها برتر بوده است و توانسته تا اجرایی درخشان از خود به نمایش بگذارد. با این که، فیلم ‌های کودکان اکثرا در جوایز اصلی از آن ها چشم پوشی می‌ شود، نامزدی گرانت در زمینه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بین غافلگیری‌ های مهم قرار گرفته بود. مهم ‌تر از آن، این فیلم در دو زمینه دیگر شامل بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم بریتانیایی توانست نامزد دریافت جایزه باشد.

شگفتی چهارم: ناکام ماندن فیلم‌ های محبوب منتقدان آمریکایی

استقبالی که منتقدان از دو فیلم مطرح امسال از جمله «برو بیرون» و «لیدی برد» داشته اند بسیار چشم گیر بوده است. هر یک از این فیلم ها از شروع فصل جوایز چندین بار از طرف حلقه ‌های گوناگون منتقدان مورد تحسین و تمجید قرار گرفت بودند. ولی با این حال، این دو فیلم آمریکایی‌ محور موفق نشدند آن ‌طور که باید و شاید در جوایز بفتای سال جاری با استقبال مواجه شوند.

فیلم ترسناک هجوآمیز «برو بیرون» موفق شد که نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازیگر انگلیسی دنیل کالویا به خود اختصاص دهد و همچنین در زمینه بهترین فیلمنامه اورجینال نیز توانست نامزدی را دریافت کند. در همان زمان، درام کمدی گرویگ که یکشنبه شب گذشته توانست جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی/ موزیکال سال را دریافت کند ، فقط در سه رشته از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن (سرشا رونان)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (لوری متکاف) و بهترین فیلمنامه اوریجینال (غیر اقتباسی) برای گرویگ توانست نامزدی را کسب کند.

شگفتی پنجم: فرمانروایی بی ‌چون و چرای فیلم‌ های بریتانیایی

کم‌ تر از 48ساعت پیش، اجرای گری اولدمن در فیلم «تاریک‌ ترین ساعت» توانست جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را به اختیار خود در بیاورد، در حالی که فیلم وینستون چرچیل دیگر زمینه ‌ها ناکام ماند. بفتا به ظاهر تصمیم گرفته است که این ناکامی را جبران و سلیقه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را به هر طریقی که شده جبران کند، به همین دلیل نامزدی در نه رشته را تقدیم این فیلم کرد، تا پس از فیلم «شکل آب» ساخته گیرمو دل تورو که دوازده نامزدی را دریافت کرده است، همراه با فیلم «سه بیلبورد» پیشتاز نامزدهای امسال قرار بگیرد. با این که، فیلم «ستاره ‌های سینما در لیورپول نمی‌ میرند» که در طول فصل جوایز از آن به طور کل چشم پوشی شده بود، موفق شد تا سه نامزدی را دریافت کند. دو بازیگر به نام جیمی بل و آنت بنینگ در هر فیلم در زمینه تخصصی‌ شان توانستند که نامزد کسب جایزه شوند. همچنین «لیدی مکبث» نیز موفق شد تا دو نامزدی را دریافت کند، همین طور فیلم هایی چون «کشور خود خدا» و «مرگ استالین» به عنوان دیگر فیلم ‌های بریتانیایی هستند که در فصل جوایز حضور داشتند و در زمینه بهترین فیلم بریتانیایی به عنوان نامزد اعلام شدند.

شگفتی ششم: «سه بیلبورد» مدعی اصلی اسکار پیش روست

علاوه بر این که فیلم «سه بیلبورد» ساخته مارتین مک‌دونا توانست چهار جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص دهد،بلکه موفق شد تا نه نامزدی بفتا شامل  بهترین فیلم و بهترین فیلم بریتانیایی را دریافت کند. در حالی که، سه بازیگر فیلم از جمله فرانسیس مک‌ دورماند، سم راکول و وودی هرلسون در زمینه های بازیگری توانستند که نامزدی را دریافت کنند. با اشاره به استقبال گسترده و بردهای مهمی که در فصل جوایز وجود داشته است، کمدی سیاه «سه بیلبورد» پیشاپیش به عنوان مدعی اصلی جوایز اسکار امسال محسوب می شوند.

شگفتی هفتم: «بلید رانر2049» بالاخره دیده شد

هنگامی که ادامه فیلم «بلید رانر» در سینماها به نمایش گذاشته شد، منتقدان در تمجید و ستایش تازه ترین ساخته دنی ویلنوو صبحت هایی کردند. با این وجود، این فیلم علمی-تخیلی در ادامه فصل جوایز که گلدن گلوب را نیز شامل می شود نادیده گرفته شد و حتی موفق نشد که نامزدی در یکی از رشته ها را نیز دریافت کند. ولی در جوایز بفتای امسال، فیلم ویلنوو توانست هشت نامزدی را به خود اختصاص دهد و در سه رشته مانند بهترین کارگردان، فیلمبرداری و طراحی صحنه با درام جنگی «دانکرک» کریستوفر نولان به رقابت بپردازد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *