#


محبوب ترین برنامه تلویزیونی در زمستان ۹۷

محبوب ترین برنامه تلویزیونی
29 ژانویه 2019 بدون نظر 1747 بازدید

محبوب ترین برنامه تلویزیونی در زمستان ۹۷

محبوب ترین برنامه تلویزیونی در زمستان ۹۷

محبوب ترین برنامه تلویزیونی بر اساس نظرسنجی که با نمونه آماری ۴۰۴ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر ساکن شهر تهران در ۱۰ دی و انجام رسیده است ۷۸ درصد از پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامه های شاخص شبکه های سیمای رسانه ملی بودند.

 روزنامه جام و جم به نقل از روابط عمومی رسانه ملی گفت

 بر اساس نظرسنجی که با نمونه آماری ۴۰۴ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر ساکن شهر تهران در ۱۰ دی به انجام رسیده است ۷۸ درصد از پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامه های شاخص شبکه های سیمای رسانه ملی بودند.

 از این میزان بر اساس جنس آقایان ۷۵ درصد و بانوان ۸۱ درصد مخاطب این برنامه ها بوده اند. همچنین در میان گروه های سنی و تحصیلی افراد با تحصیلات راهنمایی و دبیرستان ۹۵ درصد بیشتر از سایر گروه ها بیننده برنامه های تلویزیون بوده اند.

 در این میان  داشتن۷۸ درصد  مخاطب  آمار قابل قبولی را برای یک رسانه  جمعی و رسمی در کشور به حساب می آید ان هم در موقعیتی که شبکه‌های اجتماعی گوی سبقت را از دیگر رسانه ها رو بوده اند.

یک قاچ  خندوانه

 برنامه تلویزیونی (خندوانه ) بر اساس این نظرسنجی  رتبه اول برنامه های شبکه نسیم و دیگر شبکه های سیما را با ۶۳ درصد بیننده به خود اختصاص داده است مسابقه (برنده باش) با ۴۹ درصد بیننده و برنامه های (حالا خورشید) با ۳۹ درصد و برنامه( نود) با ۳۸ درصد از شبکه سوم سیما و از شبکه پنج سیما ب(ه خانه برمیگردیم) با ۳۱ درصد در رتبه های بعدی این نظرسنجی قرار گرفته اند.

 (خندوانه ) با این که در ششمین فصل از پخش خود است هنوز جزو پر مخاطب ترین برنامه ها به شمار می رود. برنامه ای که از جمله پدیده های برنامه سازی در سال‌های اخیر صدا و سیما بوده است که رامبد جوان با بهره بردن از نظرات گروه فکری کار درست و خلاق و با ذات همیشه سرزنده و پر انرژی خودش یکی از برنامه های تلویزیونی مورد توجه این سال ها را ساخته است .درست است که خندوانه در مواردی هم کرده است و دارای حاشیه است اما با این حال هنوز مخاطبان با تماشای این برنامه حال خوب پیدا می کنند و به این برنامه اعتماد دارند سری ششم خندوانه دوباره با یک مسابقه هم همراه است مسابقه ادابازی ای یا همان پانتومیم خودمان بر این اساس رامبد با دعوت است بازیگران و چهره های مطرح در این مسابقه و شوخی ها و کل کل های آنها در لابلای این مسابقه باعث شده است تا بسیاری از بینندگان تمایل به دنبال کردن این مسابقات و شوخی ها را داشته باشد و نمره قبولی را از مخاطبان بگیرد.

نمره قبولی به (برنده باش)

 اگر بخواهیم منصف باشیم برنامه برنده باش هم این روزها نسبت به قسمتهای اول از پیشرفت قابل ملاحظه ای را کرده است .مجری این برنامه محمدرضا گلزار است که اولین اجرای تلویزیونی اش را تجربه می‌کند و سعی می کند در بهتر کردن اجرای خود می با شد و این نشان می‌دهد که عرصه مجری گری برای این ستاره سینمایی جدی است محمدرضا گلزار نسبت به جای این برنامه و ایجاد چالش با شرکت‌کنندگان در استودیو و ارتباط با دوربین و مخاطبان حاضر در منزل پخته تر شده است.

ضعیف بودن سطح سوالات از جمله ضعف های( برنده باش) در شب های نخست پخش آن بود سوالاتی که بسیار ساده و گاه پیش پا افتاده بود و گاهی حتی به اطلاعات عمومی و ربطی نداشت اما تیم طراحی سوالات برنامه بعد از اینکه از این ضعف خود آگاه شدن خیلی زود آن را اصلاح کرده و برنده باش حالا سوالات چالش برانگیزی را دارد .

این برنامه  اگر دقت و فکری در مورد ایجاد تنوع در برنامه و دور کردن آن از یکنواختی نداشته باشد می‌تواند مانع رشد این برنامه  شود و از میزان افت مخاطبانش در نظرسنجی بعدی جلوگیری ننمایند .شبکه سه سیما  با برنامه هایی که به تازگی روی آنتن روانه می‌کنند در این فهرست و نظرسنجی به نوعی پدیده سازی هم روی آورده است و برنامه‌هایی که مدتی بیشتر از شروع پخش شدن می گذرد در مقایسه با نود که همیشه پیشتاز نظرسنجی‌های این شبکه بوده ای در بیشتر دیده شده اند.

رضایت با طعم آشپزی

 دو  برنامه پرمخاطب تلویزیونی دیگری هم در این فهرست جا گرفته اند که بسیار قابل توجه هستند این برنامه ها با این که مانند خندوانه مهمان ستاره ندارند و یا مثل برنامه برنده باش هوش مخاطب را به چالش نمی‌کشد اما با این حال دارای ویژگی های خاص و قابل توجهی هستند.

 حالا خورشید برنامه ای که در اساس یک جنگ صبحگاهی است در رتبه سوم این نظرسنجی تلویزیونی قرار دارد .در این برنامه صراحت همیشگی کلام رشیدپور و تیزهوشی تیم برنامه ساز در انتخاب کردن موضوعات روز جامعه سبب شده است که این برنامه با اینکه صبح زود روی آنتن میرود در مقایسه و رقابت با برنامه‌های شبانگاهی صاحب جایگاه بسیار خوبی بشود. از دلایل پر بیننده شدن این برنامه پرداختن حالا خورشید به جنجال ها و موضوعات داغ روز و دعوت کردن از مهمانانی چون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر امور خارجه/ محسن رضایی/ وزیر آموزش و پرورش/ تماس زنده تلفنی با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  می باشد.

 رتببه چهارم پرمخاطب‌ترین برنامه را به خانه بر میگردیم در این فهرست برای خود کسب کرده است.. قدمت سابقه حضور این برنامه به بیش از یک دهه می‌رسد و در مقایسه با دیگر نامهای این فهرست سابقه طولانی تری دارد به خانه برمیگردیم یک برنامه خانوادگی محور است .لحن صمیمی مجریان این برنامه ، حضور کارشناسان پزشکی گوناگون ، برنامه های هنری و آشپزی متنوع در برنامه از جمله دلایل موفقیت به خانه برمیگردیم است و مخاطبان آن عمدتاً خانم های خانه دارند و مردان کارمندی که تازه از محل کارشان به خانه برگشتند را مد نظر دارد .

شبکه ها به صف

طبق نتایج منتشر شده در این نظرسنجی بینندگان برنامه های هر شبکه نیز به تفکیک اعلام گشته اند بر این اساس رتبه اول در شبکه یک سیما مسابقه دستپخت که یک مسابقه آشپزی محور است با حدود ۲۹ درصد بیننده دارا است برنامه‌های درسهایی از قرآن/ آفتاب شرقی/ سیمای خانواده/ پایش/ فرمول یک/ سخنرانی استاد رحیم پور از ازغدی/ صبح بخیر ایران و ثریا به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

 محله گل و بلبل ۳ با حضور چهره هایی چون عمو پورنگ و گلدون خان در میان برنامه های شبکه دو سیما با میزان ۱۸ درصد بیننده در مقام اول این شبکه قرار گرفته است و برنامه های مسابقه محله/ ورزش از نگاه دو/ زنده باد زندگی/ عصر خانواده و خوش و بش به ترتیب در رتبه های بعدی جای دارند.

 در شبکه سوم سیما : بعد از سه برنامه برنده باش/ حالا خورشید و نور برنامه های گزارش ورزشی/ گزارش برتر/ سمت خدا/ کاملا دخترونه/ بدون توقف و فوتبالیست به ترتیب در رتبه های بعدی جای دارند.

 چهار سوی علم بیشترین بیننده را در شبکه چهارم سیما به خود اختصاص داده است و در مراتب بعدی برنامه های شوکران/ سینماگران/ معرفت شبهای هنر و هنر نامه قرار گرفته اند.

 در ۵شبکه  : برنامه به خانه برمیگردیم در مقام اول قرار گرفته و برنامه‌های در شهر و تهران ۲۰ که دارای رویکرد نقد و بررسی مشکلات شهری کلانشهر تهران هستند پس از آن قرار گرفته اند.

برنامه شبی با عبدی در شبکه نسیم با2۶ درصد بیننده بعد از خندوانه قرار دارد و برنامه‌های کتاب باز، قارچ و چهل تیکه در رتبه‌های پس از آن جای گرفتند.برنامه دکترسلام که یک برنامه پزشکی با حضور پزشکان مختلف است در شبکه آموزش سیما با ۱۱ درصد بیننده اول شده و بعد از آن برنامه‌های صبحی دیگر/ کنکور/ فرصت برابرو آخ جون کارتون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دیگران و جاماندگان

 شبکه افق برنامه های چوب خط و عصرانه با آماری نزدیک به هم در سکوی اول برنامه های این شبکه قرار گرفته اند

 در شبکه قرآن سیما : تلاوت های درخواستی در مقام اول قرار دارد..

 در شبکه سلامت: سیما و ضربان بیشترین آمار جلب رضایت مخاطب را داشته است.

 جای شبکه‌هایی چون ایران کالا/ پویا /آی فیلم ا/مید /تماشا و نمایش در این نظرسنجی خالی است و احتمالاً در رقابت با سایر شبکه ها نتوانسته اند چندان موفق ظاهر شوند.

در این نظرسنجی در رابطه با برنامه های ویژه شب یلدای امسال نیز گزارشی تهیه شده است و بر اساس آن میان سه برنامه ویژه شب یلدا که شامل روشن ترین شب ،شب آرام و شب نشینی  برنامه شب آرام با اجرای رضا رشیدپور در شبکه سه سیما در رتبه اول توجه مخاطبان به خود قرار دارد. این برنامه دارای ۸۲ درصد میزان رضایتمندی بود و ۲۲ درصد مخاطب داشت.

مدتی پیش از این، نظرسنجی دیگری هم در رابطه با سریال های نمایشی ابتدای فصل زمستان صورت گرفته بود که بر اساس آن بانوی عمارت در رتبه اول و بی قرار ۲ و مینو در رتبه‌های بعدی پربیننده ترین مجموعه ها قرار داشتند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *