#


ماجرای هدایای موزه دورهمی چه شد؟

27 اکتبر 2018 بدون نظر 1555 بازدید

ماجرای هدایای موزه دورهمی چه شد؟

هدایایی که به موزه دورهمی اهدا شد چه شدند؟

تقریباً هفت ماه از اتمام پخش برنامه «دورهمی» در شبکه نسیم گذشته است ولی تاکنون خبری از برگزاری موزه «دورهمی» نشده است. مهران مدیری از فصل اول «دورهمی» در پایان هر برنامه، از کلیه مهمان ‌هایی که برای گفت و گو کنار دستش می نشستند درخواست می کرد تا هدیه ای را به موزه «دورهمی» بدهند. از همان موقع به دفعات تاکید کرد که قرار است موزه ای به اسم موزه «دورهمی» برگزار گردد و همه ی این هدایا با نام فرد هدیه ‌دهنده به نمایش گذاشته شود.

هر مهمانی که در برنامه حضور پیدا می کرد یا هدیه را همراه خودش به برنامه می آورد یا اعلام می نمود که به زودی هدیه ای را به برنامه خواهد فرستاد. اواخر خرداد ماه مهران مدیری در برنامه «خندوانه» به رامبد جوان گفت تاکنون خیلی از مهمان ها هدیه های خود را نفرستاده اند و به خاطر همین همین هم موزه تا به امروز راه اندازی نشده است. هم اکنون چهار ماه از آن زمان هم گذشته است و کماکان راه اندازی این موزه در هاله ای از ابهام است. آیا واقعا قرار است موزه ای برگزار شود؟ اگر نیست تکلیف این هدایا چه خواهد شد؟ سرنوشت کمک هایی که قرار بود از حراج این هدایا به دست زلزله زده ها برسد چه می شود؟

هدیه ها کجا هستند؟

هاشم رضایت کار تهیه کنندگی فصل اول برنامه «دورهمی» را بر عهده داشت و قسمت اعظمی از هدایا در زمان این تهیه کننده جمع آوری شدند. قسمت عمده ای از هدیه ها هم در دومین فصل و در دوره تهیه کنندگی مصطفی احمدی به این برنامه تقدیم شد. اکنون سوال این است که این هدایا هم اکنون کجا هستند؟ آیا با عوض شدن گروه تولیدکننده، هدیه ها در برنامه نگهداری شده اند و در حال حاضر در کنار هم قرار دارند یا تعدادی از آن ها دست یک گروه افتاده است و قسمت دیگر هم در اختیار گروه دیگر؟

هم اکنون هفت ماه از اتمام پخش برنامه «دورهمی» گذشته است. تمامی عوامل دیگر در کنار هم نیستند و به گروه های دیگر پیوسته اند. طبیعی است که چیزی از دکور صحنه هم باقی نمانده است. در حال حاضر هم که مشخص نشده است که آیا فصل دیگری از این برنامه تولید خواهد شد یا خیر. با این وضعیت یعنی هم اکنون این هدایا کجا نگهداری می شوند؟ چه کسی مسئولیت حفظ و نگهداری از آن ها را بر عهده دارد؟ آیا خود شبکه نسیم مسئول نگهداری این هدیه هاست و انباری برای نگهداری آن ها موجود است؟

در صورتی که هر کدام از این هدایا خراب شوند یا بشکنند یا اتفاقی برای شان بیفتد چه کسی جوابگو خواهد بود؟

هدیه های ارزشمند و ماندگار

از جایی که قرار بود هدایای مهمانان با نام خودشان در موزه به نمایش گذاشته شود، هر یک از مهمانان برنامه تلاش می کردند یکی از وسایل ارزشمند و درجه یک زندگی خود را (چه به لحاظ مادی و چه معنوی) به موزه تقدیم نمایند. به عنوان مثال وزیر ارتباطات کلکسیون تمبرش را به این موزه هدیه داد و عنوان کرد که جزو ارزشمندترین دارایی های اوست. میترا حجار، دو فسیل صدف هفتاد میلیون ساله خودش را به این موزه هدیه کرد.

وحید تاج یک تابلو فرش که عکس خودش به همراه محمدرضا شجریان در آن نقش بسته بود و خیلی هم برایش ارزشمند بود را برای این موزه آورد. بیتا فرحی یک کشکول و سه تسبیح به این موزه هدیه داد و عنوان نمود که آن ها معنادار ترین لوازم زندگی اش می باشند.

تعدادی دیگر هم یادگاری هایی از با ارزش ترین های زندگی خود را هدیه دادند، شماری از مهمانان هم کتاب ‌هایی که نوشته بودند را با امضا خودشان به برنامه هدیه کردند و تعدادی هم از کنار مدال ها و لوح های تقدیر و … گذشتند. این لوازم با ارزش و گرانبها در واقع جایگاه ویژه ای در زندگی هر یک از مهمان ها داشتند و هم اکنون در حالی که تکلیف این موزه مشخص نشود معلوم نیست چه بلایی سر این وسایل خواهد آمد.

واقعا مشکل چیست؟

مسئولیت جمع آوری این گنجینه ارزشمندی از یادگاری های مادی و معنوی مهمانان برنامه کار بسیار دشواری است. امکان دارد تعداد زیادی هم درون برنامه قولی داده باشند و به محض بیرون رفتن از آن جا آن را از یاد برده باشند یا فرصتی را برای عمل کردن به وعده خود نداشته باشند. در واقع «دورهمی» هم با این مشکلات مواجه بود و به گفته شخص مهران مدیری، تعدادی از مهمانان تا مدت ها پس از ضبط برنامه، هنوز هدیه های شان را نفرستاده اند.

اکنون سوال اینجاست که زمانی که در فصل اول «دورهمی» با این مشکلات مواجه شدند چرا همان موقع داستان را متوقف نکردند؟ می توانستند خیلی آسان و صادقانه عنوان کنند که پروژه برگزاری موزه به بن بست خورده و دیگر قرار نیست از هیچ یک از مهمانان هدیه ای بگیرند. هر چند در حال حاضر هم مشکل خاصی وجود ندارد. در واقع تعداد زیادی هدیه به دست آن ها رسیده و با همین تعداد هم شرایط برگزاری موزه وجود خواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *