#


سرانجام هدیه های برنامه دورهمی

8 می 2019 بدون نظر 2891 بازدید

سرانجام هدیه های برنامه دورهمی

اگر بیننده برنامه دورهمی باشید باید بدانید که در این برنامه مهران مدیری از هر بازیگری هدیه ای را دریافت کرده است و در این موزه قرار می داده است و بیان کرده است که می خواهد درآمد حاصل از آن را به امور خیریه اختصاص دهد. این کار از همان روزهای ابتدایی اجرای برنامه دورهمی صورت گرفته است و مشابه کاری بوده است که رامبد جوان  در برنامه خود انجام داده است و بیان می کند که در بیرون خندوانه چه کاری کند که یک یا چند نفر را خوش حال کنید حال سوال این جاست با پخش نشدن این برنامه تکلیف هدیه های دورهمی چه شده است.

دورهمی

حراج موزه دورهمی

در قسمت های بعد این برنامه بیان شد که درامدهای حاصل از این موزه برای زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت. بعد از مدتی در شبکه نسیم تیزری از مهران مدیری پخش شده است که در آن بیان شد حراج هدیه های موزه دورهمی به زوردی صورت خواهد گرفت و در این یزر از کارخانه داران و سایر سرمایه داران درخواست شد تا در این حراج بزرگ شرکت کنند.

از پخش شدن برنامه دورهمی حدود سه ال و دو ماه می گذرد و قرار بر این شده بوده است که این حراجی در سال گذشته انجام شود اما این تاریخ بارها عقب افتاده است و عوامل این برنامه نیز پاسخی به این سوال نداده اند حتی درمورد مسائل مالی نیز شفاف سازی صورت نگرفته است که مشخص شود آیا حقوق عوامل برنامه با اسپانسر است و یا مانند سایر برنامه های پخش شده است. مسئولان شبکه نسیم باید به همه این سوال هایی که پرسیده می شود پاسخ درستی بدهند.

حتی برنامه خندوانه نیز این شفاف سازی را انجام داده است و چندی پیش از اصحاب رسانه دعوت کرده است تا در نشست خبری شرکت کند. در این نشست خبری رامبد جوان و تهیه کننده و کارگردان خندوانه حاضر شدند تا درمورد اسپانسر و مسائل مالی برنامه توضیحاتی بدهند.

برای مثال رامبد جوان درباره اسپانسرهای برنامه خودش گفته است که هفت هشتاد ، روبیکا ، اسنوا و ایرانسل برای این که وارد تلویزیون شوند و تبلیغاتی را داشته باشند باید فرایندهایی را در سازمان صدا و سیما انجام دهند و هم چنین باید با بازرگانی رسانه ملی قراردادی را منعقد کنند . قراردادها براساس برآورد هزینه ها منعقد می شود و براساس پیشرفت کاری که دارند قسط هایشان را دریافت می کنند.

رامبد جوان هم چنین بیان کرده است که بین اسپانسرها و برنامه سازان بدون نظارت تلویزیونی هیچ اتفاقی نمی افتد وهم چنین همه هدیه هایی که به مهمانان برنامه هم داده می شود همه در جلو دوربین اتفاق می افتد. برنامه سازان هیچ رابطه دیگری را با اسپانسرها ندارند .

تهیه کننده برنامه دورهمی در پاسخ به این سوالات که هدیه هایی که از مهمانان برنامه دریافت می شود در کجا نگه داری می شوند و چقدر هزینه برای نگه داری آن ها صرف می شود بیان کرده است که همه این هدیه ها در انبار برنامه نگه داری می شوند و آن ها را بسته بندی می کنند که روی آن کد ، عکس ، و تاریخ حضور هر مهمان درج می شود . هم چنین روی این بسته بندی ها کدآرکدی وجود دارد که با اسکن آن ها می توان ویدئو مربوط به همان قسمت برنامه را مشاهده کرد.

با وجود سوال هایی که ر این زمینه وجود دارد باید سازمان صدا و سیما تلاش کند تا منابع مالی را که برای برنامه ها جذب می شود دارای دو اصل شفافیت و پایداری باشند.هم چنین بنا بر درآمدهای واقعی برای تولید کردن برنامه های مختلف متعهد شوند. سازمان صدا و سیما نیز باید درباره این اقدامات خیریه که از طرف مردم و یا هنرمندان صورت می گیرد نظارت کافی را داشته باشد تا بعدها بتواند جوابی را برای مردم و رسانه ها داشته باشد.

بعضی از برنامه های تلویزیونی هستند که تنها به دلیل وجود سرمایه و براساس علاقه اسپانسری نامشخص ساخته می شوند این گونه برنامه ها بیش تر سمت و سوی سیاسی دارنند و با فرهنگ مغایرند همین برنامه ها نیز باعث ایجاد آشفتگی در جامعه می شوند.

فصل سوم دورهمی در سیزدهم فروردین روی آنتن رفته است و تنها همان یک قسمت ازآن پخش شده است و بعد از آن نیز به خاطر حاشیه های موجود دوباره پخش آن به تعویق افتاده است و اما هنوز مشخص نشده است که دوباره چه زمانی پخش خواهد شد و یا اصلا دوباره پخش خواهد شد یا خیر؟

سایر حواشی برنامه دورهمی

در اولین قسمت از برنامه دورهمی مهران مدیری انتقاداتی را به شرایط مدیریتی کشور داشته است . و همین صحبت های وی باعث شده است تا با سیل انتقاداتی در توئیتر مواجه شود.به این ترتیب واکنش های بسیار بدی را به همراه داشته است . در این برنامه به طنز مهران مدیری درمورد ضعف های مدیریتی صحبت کرده است و همین نیز باعث به وجود آمدن انتقادهای بسیار شده است.

اول توجه به این نکته بسیار مهم است که سیاست های این برنامه تا چه حد از مهران مدیری متاثر است . میدری خود در این برنامه تهیه کننده نیست و مسلما متن هایی که او اجرا می کند را هم خوش نمی نویسد و تیمی از نویسندگان ان را اجرا می کنند . وی تنها دراین برنامه یک مجری است که متن هایی را که از قبل نوشت شده است اجرا می کند پس نمی توان کفت اگر انتقالدی هم وجود دارد همه تنها برای است  آن را از شبکه های داخلی خودمان بشنوند نه این که از رسانه های بیگانه شنیده شود .

مسئله ای که مهران مدیری در این برنامه بیان کرده است تنها وضع کشور را در تباهی نشان داده است این مسئله درست است که در نشان دادن این موضوع این برنامه بسیار اغراق کرده است و اما نباید همین باعث شود تا برنامه هایی از این دست به صورت کامل از میان برداشته شوند و مسئولین وضعیت کشور را بسیار سفید نمایان کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *