#


برنامه های تلویزیونی با محوریت ازدواج

15 می 2019 بدون نظر 2675 بازدید

برنامه های تلویزیونی با محوریت ازدواج

چند مدتی است که تلوزیون تمرکز زیادی را روی موضوع ازدواج داشته است  و می توان نمونه آن را برنامه هایی چون وقتشه و کام شیرین نامید. البته در حال حاضر نیز ویژه برنامه های بسیاری در همین زمینه که عبارتند از هزار راه نرفته ، دعوت و اختباریه نیز روی آنتن رفته اند. برای واسطه شدن در ازدواج نبز در زمان افطار برنامه ای پخش می شود که یکی از جوانانی که در آن شرکت کرده اند بیان می کند ازدواج در این جامعه دارای یک چهارچوب و قاعده درستی نیست و دیگر کارایی های مربوط به روش های قدیمی جواب نمی دهد همین ها باعث می شود بدانیم که باید در این زمینه به دنبال یک روش درست باشیم.

جنجال های تلوزیونی در زمینه ازدواج

متین ستوده یکی از بازیگران خوب کشورمان درمورد ازدواج بیان کرده است که مقوله ای است که برای وی بسیار تعجب برانگیز است و تصویر وی از ازواج کردن با بقیه فرق دارد و این ازدواج ها را دوست ندارد زیرا شرایط زندگی وی بسیار متفاوت است . هر فردی سبک خخاصی از زندگی خود را دنبال می کند و کار این واسطه ها برای ازدواج نیز خوب است و اما پیدا کردن نمیه گمشده از این راه باعث می شود که شاید بعدها نتوانیم یک دیگر را درک کنیم .

حاشیه ای دیگر نیز در برنامه هزار راه نرفته که از شبکه دو سیما پخش شده است بیان شده است زیرا در این برنامه یک زوج که به اصطلاح از شاخ های اینستاگرام نیز بوده اند برای صدا و سیما حواشی مختلفی را به همراه می آورند. در قسمت پنجم این برنامه این زوج به برنامه دعوت شده اند و ادعا کرده اند که از زندگی گذشته خود تویه کرده اند و مسیرجدیدی را آغاز کرده اند.

ازدواج

موضوع دیگری نیز در شبکه یک سیما با عنوان دعوت پخش شده است که مجرزی آن یک کارشناس وذهبی است که اجریا زیادی خوبی را ندارد و اما با مهمانان برنامه گفت و گویی بسیار صمیمانه را دارد. در این برنامه و اما زن و شوهری حاضر می شوند که آشنایی آن ها در فضای مجازی بوده است و این موضوع را بررسی می کند که شاید برای ماه مبارک رمضان خیلی مبحث جالبی را داشته باشد.

مهمانانی که به این برنامه دعوت می شوند اولین کسانی نیستند که سعی دارند تا هویت خود را غیر از هویت واقعی شان نشان دهند. برنامه هایی که مهمانان خود را از بین شبکه های اجتماعی پیدا می کنند برنامه های سوژه محور اند.در تلویزیون اتفاقی که می افتد نتیجه همان سطحی نگر بودنن مهمان های دعوت شده بوده است .

البته از مدت ها قبل تلویزیون نشان داده است که برای دعوت کردن مهمان های خود از منطق درستی پیروی نمی کند و اما دعوت مهمانان بیش تر متاثر از هیجانات است . نمونه آن می توان به مدل لباسی اشاره کرد که به برنامه ماه عسل دعوت شد .

رسانه ملی بیشتر به دنبال این موضع است تا بتواند به میزان زیادی در این میان درامد کسب کند و بیش تر برای حضور مهمانان نیز به دنبال سلبریتی هایی می رود که بتواند باعث ارزشمندی یک برنامه تلویزیونی شود . رسانه ملی برای این که افراد ناشناسی را وارد آنتن مردم کند محدودیتی ندارد و تنها هدف آن جذب مخاطب به برنامه است .

صحبت های وزیر سابق ارشاد درباره ازدواج

وزیر سابق ارشاد بیان کرده است که از جمله موارد اصولی که پامبر تاکید بسیار زیادی را روی آن داشته است مقوله ازدواج است که باید به موقع و به آسانی برگزارشود. برا به موق برگزار شدن و هم چنین ساده برگزار شدن این برنامه ها خانواده ها نقش بسیار تاثیر گذاری دارند.

وی بیان کرده است که ازدواج بعد از سن بلوغ نه تنها مشکلاتی را برای طرفین ندارد بلکه راه زندگی آن ها را نیز هموار می کند.  از مشکلاتی که مردم امروزه دارند این است که شناخت کافی را از هم ندارند و همین نیز باعث می شود تا با استفاده از امکانات بسیار جدیدی به انحراف کشیده شوند. استفاده کردن از امکانات نوین به صورت کلی اشکالی ندارد واما این که بخواهیم در رسانه ملی خود از رسانه های غربی تقلید کنیم دیگر مشخص نخواهد بود که این ها به چه اندازه ای مفید خواهد بود و حتی می تواند در آینده به انسان کمک کند یا خیر.

اگر برای ازدواج تنها به همان اطلاعات موجود در فضای مجازی اکتفا شود فرد می تواند به راحتی به جای مشخصات خود از شخص دیگری استفاده کند مشکلاتی که برای انسان پیش می آید بسیار گسترده خواهد بود. در فضای مجازی اندیشه هایی بیان می شود که با دنیای واقی به میزان بسیار زیادی تفاوت دارد. دراین روش ها باید نکاتی را در عرف و شرع نیز رعایت کرد و این روش درست نیست که کسانی که خود تا به حال ازدواج نکرده اند و به آن اعتقادی هم ندارند به عنوان الگوی مردم در این مورد بیان شوند.

بسیاری از جوانان هستند که دوست دارند با افرادی که در شبکه مجازی وجود دارند که اصطلاحا به شاخ های اینستاگرام معروف اند آشنا شوند و زمانی که این افراد وارد صدا و سیما می شوند در این جا ما را دچار رفتاری دوگانه می کند.

حال اگر این افراد ر تلویزیون خود را طوری نشان دهند که حتی پایبند به مسائلی هستند و اما در فضای مجازی در جاهایی شرکت می کنند دارای نوعی از بدآموزی است . پس لازم نیست برای این که به عده ای درس زندگی بدهیم فردی را الگو قرار دهیم که در قید و بند عرف های جامعه و شرع نباشد.

به صورت کلی سلبریتی ها نباید به حوزه ای وارد شوند که مهارت و تخصصی در این باره ندارند نمونه جدید از کار یک سلبریتی نیز توئیتی است که به آن استناد می شود ودر آن یک روحانی هدف است .

در قدیم برا ازدواج درست است که شرایط بسیار سختی حاکم بوده است و اما ازدواج ها  و هم چنین دوستی هایی در دنیای مجازی باعث می شود تا برای افراد جامعه مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *