#


بررسی حواشی برنامه نود

30 آوریل 2019 بدون نظر 1285 بازدید

بررسی حواشی برنامه نود

هم چنان تغییراتی که در برنامه های ورزشی صدا و سیما در حال رخ دادن است. در اواخر سال 1397 به نظر می رسید که عادل فردوسی پور از شبکه سوم سیما کنار رفته است اما بعدها مشخص شد که برنامه نود معروف و مردم پسند به صورت کلی از میان برنامه های شبکه سوم سیما حذف شده است..

حتی چندی پیش دکور این برنامه نیز جمع آوری شده بوده است که این خود به این معنا است که این برنامه از شبکه سوم سیما پخش نخواهد شد. برنامه نود از جمله برنامه هایی بوده است که از بیست سال پیش درحال پخش است و مخاطبان بسیار زیادی را نیز داشته است.

در اواخر سال 1397 بیان شد که برنامه نود کنار گذاشته نمی شود و اما عادل فردوسی پور مجری این برنامه نخواهد بود . هم چنین اعلام شد در سال 1398 تغییرات زیادی در این برنامه ایجاد خواهد شد و یکی از آن ها این بوده است که مجری این برنامه دیگر عادل فروسی پور نخواهد بود و مجری و به صورت کلی گروه دیگری این برنامه را اداره خواهد کرد. البته همان طور که گفته شد این ها صحبت هایی بود که قبل از سال 1398 به گوش می رسید و اما در سال جدید معادلات طراحی شده همگی به هم ریخت و نه نودی باقی ماند و نه عادل فردوسی پوری…

لازم به ذکر است که بعد از این که مدیر شبکه سوم سیما تغیر کرد و علی فروغی به عنوان مدیر این شبکه انتخاب شد هرروزه از موقعیت عادل در نیز کاسته می شد. در این جریان بارها عادل فردوسی پور و مدیر شبکه سوم سیما با هم مشکلاتی را داشتند و حتی همین اختلافات باعث شد تا چند هفته پشت سرهم برنامه نود از شبکه سوم سیما پخش نشود . بعدها خود عادل فردوسی پور نیز بیان کرد که  این سال از جمله سال های کاری سخت و دشوار وی بوده است.

نود و اما از شبکه ای دیگر …

درست که دکور برنامه نود جمع اوری شده است و اما این احتمال وجود دارد که این برنامه از سایر شبکه ها پخش شود البته دیگر این برنامه نام نود را نخواهد داشت و حتی معلوم نیست که محتوای آن نیز ورزشی باشد.

مرتضی میرباقری مهاون شبکه سوم سیما با حذف کردن برنامه نود مخالفت کرده است و بیان کرده است که این موضوع مصداق کامل  بی توجهی کردن به سلیقه مخاطبان تلویزیونی است. زیرا امسال نود از جمله برنامه هایی بوده است که در بخش مردمی ترین برنامه تلویزیون برگزیده شده است. در همین راستا نیز میرباقری در طی صحبت هایی با عادل فردوسی پور به این نتیجه رسیده است که نود از سایر شبکه ها ( شبکه یک و یا دو ) البته به همان شکل در قسمت دیگری ازسازمان ساخته شود.

نود بدون فردوسی پور هم پخش می شود؟

باحدف برنامه نود از شبکه سوم سیما این شبکه در تلاش بوده است تا این مسئله را جبران کند. پس تصمیم بر ان شده است تا برنامه نود پخش شود و تنها مجری آن فرق کند. البته این اقدام شاید بتواند اندکی از این خلا به وجود آمده را جبران کند و اما دیگر مسلما این برنامه مخاطب های قبلی خود را نخواهد داشت و مخاطبان آن نسبت به گذشته کم تر خواهد بود.

میران این شبکه در تلاش اند تا با اجرایی متفاوت برنامه نود را در قالب برنامه دیگری ارائه کنند. به نظر می رسد که جایگزینی که برای این برنامه درنظر گرفته شده است فوتبال برتر است و مجری آن نیز محمد حسین میثاقی است که به جای عادل فردوسی پور روی صحن می آید. البته این نکته بسیار اساسی است که میثاقی همیشه از عادل فردوسی پور به عنوان استاد خود یاد کرده است و مسلما فوتبال برتر نیز با نود تفاوت هایی را دارد اما اجرای میثاقی شباهت عجیبی با اجرای عادل دارد.

در این میان عوامل فوتبال برتردر تلاش اند تا برنامه آن ها به عنوانی جایگزینی برای نود مطرح نشود و فوتبال برتر را به عنوان یک برنامه مستقل معرفی کنند.مطابق قرارهای تعیین شده فوتبال برتر در روزهایی غیر از دوشنبه ها پخش خواهد شد. محمد حسین میثاقی قبل از این مجری برنامه ستاره ساز نیز بوده است اما به تازگی از آن کناره گیری کرده است و به نظر می رسد که علت آن نیز همین دقتی است که می خواهد بیش تر روی برنامه فوتبال برتر بگذارد.

حذف شدن برنامه نود از شبکه سه نه تنها این شبکه بلکه شبکه ورزش را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در شبکه ورزش نیز برنامه ای به نام فوتبال 120 پخش می شده است که مجری آن میثاقی بوده است و اما به تازگی مجری آن تغییر کرده است و به جای میثاقی شخص دیگری جلوی دوربین می رود. صحبت های بیان شده حاکی از آن است که از این به بعد علاقه مندان به ورزش تنها می توانند میثاقی را در برنامه فوتبال برتر ببینند.

نود

صحبت هایی از موافقان حذف نود

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشور ، بیژن ذوالفقار نسب ، درباره تعطیلی برنامه نود بیان کرده است که اجرای این برنامه از زمان بسیار طولانی بر پایه عوام بوده است و همین نیز باعث شده است تا دیرتر حذف شود و اما باید بسیار زودتر از این زمان پخش آن متوفق می شد.

دلیل او برای این گفته اش نیز این بوده است که برنامه نود در حال ساختن یک جو تبلیغاتی برای کی روش و سرمربی تیم ملی بوده است و همین نیز باعث شده است تا برای فوتبال ایران اتفاقات بسیار زیادی بیفتد. به همین دلیل نیز سازمان صدا و سیما باید از مدت ها قبل این برنامه را از لسیت پخش برنامه های خود حذف می کرد.

رفتار عجیب قلعه نویی

اگر اهل فوتبال باشید می دانید که قلعه نویی اختلاف نظرهای را با عادل فردوسی پور داشته است اما در حواشی حذف نود بیان کرده است با وجود این همه این اختلاف نظرها قسمت مهم رسانه ملی ر برنامه نود تشکیل داده است و حذف آن نیز باعث شده است تا تلویزیون و به صورت کلی فوتبال دچار خلل شود . با وجود اختلاف هایی که بیان این دو وجود دارد این صحبت ها بسیار جذاب و دور از انتظار بوده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *