#


اعلام برنامه های تلویزیون در محرم 97

17 سپتامبر 2018 بدون نظر 983 بازدید

اعلام برنامه های تلویزیون در محرم 97

برنامه های تلویزیون در محرم امسال

محمدحسن محمدزاده، دبیر شورای معارف سیما با توجه به برنامه های تلویزیونی در محرم سال جاری خبر 1023 برنامه تلویزیونی را در این ماه داد و عنوان کرد: هر یک از شبکه های تلویزیون طبق مأموریت و مسئولیت خود برنامه هایی را در این ماه به نمایش می گذارند.

رویداد خبری اعلام برنامه های تلویزیونی و رادیویی با حضور دبیر شورای معارف سیما برپا شد و در این رویداد برنامه های مناسبتی محرم نیز اعلام گشت.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه هر یک از شبکه ها بر مبنای ماموریت و مسئولیت خود برنامه هایی را در ماه محرم به نمایش می گذارند، بیان کرد: روش ورود و حجم ارائه برنامه در هر یک از شبکه ها با برنامه ریزی خاصی می باشد.

محمدزاده با توجه به اینکه شبکه قرآن از آغاز این ماه با حجم مناسبی کار خود را شروع خواهد کرد، در ادامه گفت: پس از این شبکه تلویزیونی، شبکه های دیگر مانند یک، دو، سه، چهار، افق، مستند، سلامت، امید، جام جم، ورزش، تماشا، نمایش، نسیم و کودک به ترتیب برنامه های مناسبتی ماه محرم را بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به این که نگرانی خانواده ها از این مسئله بود که در این ماه فرزندان شان از تماشای کارتون های مناسب بی بهره بمانند، تصریح کرد: این گونه نیست و ما برای این شبکه نیز برنامه های مناسبی برای کودکان و نوجوانان داری ولی به طور کلی جدول پخش شبکه های گوناگون منعطف بر مناسبات ماه محرم خواهد بود.

دبیر شورای معارف سیما در خصوص محتوای برنامه های ماه محرم بیان کرد: سبک زندگی حسینی به عنوان سرلوحه ای در سبک زندگی اسلامی مانند صبر، مقاومت، باور دینی بالا، امیدبخشی و… موضوع اصلی برنامه های این ماه قرار داده ایم. از طرفی دیگر به سخنران های محترم و مکان هایی که در آن ها سخنرانی ها برپا می گردد این گونه مسائل ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این که بر اساس پیشنهادهای ارائه شده موضوع سخنرانی ها برای مخاطبان مورد نیاز و مورد علاقه می باشد و تقریبا 24درصد از تماشاگران تلویزیون با توجه به سخنرانی در این روزها علاقه نشان دادند، بیان کرد: نوع کارشناس و زمان نمایش سخنرانی ها در تمام شبکه های تلویزیونی با هماهنگی انجام شده است و تکراری نمی باشد.

محمدزاده با توجه به اینکه یکی از پرمخاطب ترین موضوعات در ماه محرم مسئله ذکر مصیبت و مداحی می باشد برخی از مداحان را برای برنامه های مان در نظر گرفته ایم، ادامه داد: نوع مأموریت شبکه قرآن با دیگر شبکه های تلویزیونی متفاوت می باشد ولی در حضور مداح ها در شبکه ها تقسیم بندی انجام شده است. ما برای برنامه های این ماه از مداح های جوان دعوت به عمل آورده ایم که البته مهارت بسیاری نیز دارند.

دبیر شورای معارف سیما با توجه به پیامدهای منفی که در مراسمات دیده می شود، اظهار کرد: بسته هایی که از طرف برپاکنندگان مجلس های عزاداری به دست می آید، می بایست سعی شود بسته کاملی باشد و بریده بریده نباشد و تناه مرثیه سرایی در این بسته ها آگهی نشود.

وی با اشاره به این که برای ما اهمیت دارد که در این مراسمات به پخش فعالیت های گروه های تاثیرگذار بپردازیم، افزود: پیشامد خوبی که در سال جاری رخ داده است تعاملی است که مرثیه سازان با شبکه های گوناگون تلویزیون دارند و از اشعار آئینی و دینی و وابسته به ماه محرم به کار برده اند و خود شاعران از این مسئله آگاه شدند و از سال پیش این آسیب به صفر رسیده است.

محمدزاده با توجه به اینکه اجتماعات بزرگی در این ماه در کل کشور برپا می شود، ادامه داد: ما تا حدودی آن ها را پوشش رسانه ای داده ایم که از 8تا 10محرم برپا می گردد؛ مانند همایش شیرخوارگان حسینی که از شبکه های یک، دو، سه و چهار به نمایش گذاشته می شود. علاوه بر این همایش احلی من العسل را که در حرم امام خمینی (ره) و در 24منطقه در سراسر ایران برگزار می گردد را پوشش خواهیم داد.

دبیر شورای معارف با اشاره به اینکه سال جاری 107 مورد برنامه برای ماه محرم داریم که در موارد گوناگون تهیه شده اند، گفت: برنامه ای که به طور کلی داریم این است که 33961 دقیقه برنامه می باشد . در صورتی که برنامه های اختصاصی روز دهم و نهم را به آن ها بیافزاییم 608 ساعت برنامه برای مخاطبان پخخش می شود و در مقایسه با سال قبل بیش از  100 ساعت افزایش برنامه خواهیم داشت.

وی با توجه به اینکه شبکه یک سیما در ماه محرم 7 عنوان برنامه در 3500 دقیقه دارد، عنوان کرد: در این شبکه تلویزیونی نه تنها برنامه اذانگاهی تسبیح صبا، اشعه ایکس، ارتباط با استان ها با نام با کاروان از 8 تا 10 محرم، ویژه برنامه شور شیرین هم هر شب ساعت یازده به نمایش گذاشته می شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه شبکه دو در ماه محرم دارای 8 عنوان برنامه و شبکه چهار دارای 5 عنوان برنامه می باشد: اظهار کرد: شبکه آموزش با سه عنوان برنامه، شبکه مستند با چهار عنوان برنامه، شبکه پنج سیما نیز در ماه محرم با 10 عنوان برنامه، شبکه افق با شش عنوان برنامه، شبکه قرآن با شانزده عنوان برنامه، شبکه کودک با چهارده عنوان برنامه،  شبکه امید با شانزده عنوان برنامه، شبکه جام جم باهشت عنوان برنامه و شبکه نسیم باچهار عنوان برنامه بر روی آنتن خواهند رفت.

دبیر شورای معارف با توجه به اینکه فرمول یک از روز ششم ماه محرم و صبح بخیر ایران از شبکه یک بر روی آنتن می رود، در پایان گفت: کوی محبت حب الحسین و از لاک جیغ تا خدا و مستند پیرغلامان هم دراین ماه عزیز از شبکه دو روی آنتن خواهند رفت. علاوه براین شبکه سه برنامه در آستان خورشید را از کربلا به صورت مستقیم به نمایش می گذارد، سمت خدا، مسیر کربلا، مستند نوحه های ماندگار، بدون توقف، مستند ادب حضور معرفی هیئت های انقلابی، برنامه کوتاه چله از جمله برنامه های شبکه سه به شمار می روند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *