#


طنز شیر بی یال و دمی در تلویزیون

طنز شیر بی یال و دمی
31 دسامبر 2018 بدون نظر 1677 بازدید

طنز شیر بی یال و دمی در تلویزیون

طنز شیر بی یال و دمی در تلویزیون

بازیگر محبوب سریال شمعدونی و فیلم پاستاریونی محمد نادری معتقد است که باید در کار طنز قابلیت این وجود داشته باشد که با زبان خود نقد کرد اما زمانی که محدود شود دیگر جذابیت نخواهد داشت و به یک طنز شیر بی یال و دمی تبدیل خواهد شد.

 محمد نادری با اشاره به وضعیت طنز در تلویزیون اینچنین عنوان کرد که : افردی که در کمدی بسیار تاثیرگذار بودن پیشینه تئاتری داشتند و کار خود را از تلویزیون شروع کرده بودند اما اکنون آنها را دیگر در تلویزیون نمی بینیم که کاری را انجام بدهند آنها یا کوچک کردن و یا ناچار به کوچک شده اند و دلیل اینکه دیدن شرایط کار برایشان خوب نیست تلویزیون را رها کرده اند.

 ایشان ادامه دادند :برخی است افراد کمدی تاثیر گذار اکنون به رسانه های نمایش خانگی و سینما وارد شده است و خود این نیز سبب شده است تا تعداد محدودی در تلویزیون باقی بماند پس باید مدیران تلویزیون فکری بکنند که چه اتفاقی افتاده است که مهران مدیری کمتر فعالیت دارد و یا این که رضا عطاران دیگر در تلویزیون کار نمی کند.

 بازیگر نمایش دورهمی و استند آپ کمدی خندوانه درباره مشکلات مالی تلویزیون بیان کرد:

 بیشتر مشکل ما در فیلمنامه است که بخشی از آن به خاطر شرایط مالی است که نویسنده ها ناچار می‌شود چند سریال را با هم کار بکند و این دلیل میشود که نتوانند وقت خود را تنها بر روی یک فیلمنامه بگذارد. علاوه بر این ممیزی های صدا و سیما وجود دارد که بخشی از آن به چارچوب صدا و سیما تعلق دارد و بخش دیگر این است که اجازه نداریم با هر فردی شوخی بکنیم چون ممکن است داد و قال یک طبقه اجتماعی و سن دربیاید.

 در نتیجه نمی‌توان با یک طبقه اجتماعی او و یا با اصناف شهر ها و قومیت ها شوخی کرد. به همین علت کار طنز حالت خنثی به خود گرفته است. در کار طنز باید این قابلیت وجود داشته باشد که با زبان خود نقد کند اما زمانی که محدود شود جذابیت خود را ازدست داده و به یک شیر بی یال و دم تبدیل می شود.

 نادری اضافه کرد: از آنجایی که سینما دارای فضای باز تری است بسیاری از بازیگران و کارگردانان ترجیح می دهند که کارتان را در سینما انجام دهد تا به واقعیت های اجتماعی ما نزدیکتر باشد و به همین دلیل است که مردم به دلیل محدودیت هایی که در تلویزیون وجود دارد بیشتر  در تئاتر یا سینما فیلم می بینند تا در تلویزیون.

 یکی از دلایل دیگری که مردم به تلویزیون علاقه مند نیستند این است که در تلویزیون و سریال ها بسیاری از زندگی هایی که ترسیم می شوند معمولاً سنخیتی با زندگی مردم ندارد این مسائل و شاید دلایلی باشند که باعث می‌شود سریال خوب است مثل سابق نمی بینیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *