#


بیوگرافی هوتن شکیبا

14 فوریه 2019 بدون نظر 2071 بازدید

بیوگرافی هوتن شکیبا

بیوگرافی هوتن شکیبا

هوتن شکیبا متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است .اومتولد تهران می‌باشد اما در سنندج بزرگ شده است و بیشتر خود را سنندجی می داند. پدر او کارمند و مادرش معلم دوره ابتدایی بوده است .از دوران کودکی به نقاشی علاقه و استعداد فراوانی داشت اما بالاخره تئاتر را انتخاب کرده است .

هوتن شکیبا در رشته کارگردانی از دانشگاه سوره فارغ التحصیل لیسانس می باشد. همچنین او فوق لیسانس بازیگری را از دانشگاه هنر دارا است . هوتن شکیبا هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد او می‌گوید خیلی به ازدواج فکر نمی کند. هوتن شکیبا به رضا عطاران بسیار علاقه مند است.

هوتن شکیبا :پدرم برعکس مادرم با بازیگر شدن من بسیار مخالف بود و بر این عقیده بود که به سراغ علاقه دوم یعنی جانورشناسی بروم. چون با جدی گرفتن تئاتر و نمایش می گفت: به هیچ کجا نخواهم رسید .

در دوران دبیرستان رشته تجربی را خواندم به همین علت بود که پدرم چون علاقه من را به این رشته می دید مرا به سمت جانورشناسی تشویق می‌کرد. اما یک روز پدرم مرا صدا زد و گفت ((پسرم هرچقدر فکر می‌کنم الان همه آدم‌های دکتر مهندس هم بیکار هستند پس بهتر است در رشته بیکار شوی که دوستش داری ))

در آن زمان باورم نمیشد که پدرم این حرف را به من می زند …بعد از آن پس از پایان پیش دانشگاهی  که  در آن هنر خواندم تصمیم گرفتم  تا در دانشگاه سینما بخوانم.

هوتن شکیبا

اولین بازی در مدرسه

 هوتن شکیبا وقتی که در شهر سنندج در مدرسه انقلاب چهارم ابتدایی بود  یک روز معلم پرورشی بر سر کلاس می‌آیند و می‌گویند هوتن باید برای ۲۲ بهمن در گروه نمایش شرکت کنید که در آن نمایش هوتن شکیبا ادای عبدلی  را در می آورد و تمام همشاگردی ها و معلمان از کار او لذت می برند

 ماجرای سیبیل

هوتن شکیبا به سیبیل خیلی علاقه دارد و این علاقه او از نقاشی‌های دوران کودکی اش شروع می شود.او در نقاشی هایش بیشتر مردمانی را می کشید که در روستاها زندگی می کردند و یا دست فروش و … و افرادی از این قبیل در آن روزگاران بودند که همه آنها عموماً سیبیل داشتند .

شکیبا پس از بازی در یک نمایش که طبق کاراکتر نمایش باید سیبیل می‌گذاشت گریم شد و بعد از آن چون همه به او گفتند که با سبیل چهره‌اش بهتر می‌شود این طور شد که مدت‌ها با سیبیل بود.

 فعالیت در دانشگاه

 (هوتن شکیبا در دوران تحصیل در دانشگاه تا می توانست کار میکرد او در نمایش های  دانشجوی همیشه به خاطر ذهن فانتزی که داشت بازی های متفاوتی را ارائه می داد.)

هوتن شکیبا در دوران تحصیل خود در دانشگاه نمایش و فیلم های کوتاه بسیاری را بازی کرده است و همیشه خواسته تا با ایفای نقش های متفاوت تجربه بیشتری را کسب کند .او در جشنواره یازدهم جشنواره تئاتر دانشگاهی در تئاتری به نام (ویلون های تان را کوک کنید) در سال ۱۳۸۷ اولین کار جدی و حرفه‌ای تئاتر خود را آغاز نمود و توانست با این نقش جایزه بازیگر اول را کسب کند. به گفته خودش پس از آن جایزه، امیدوار تر از قبل شروع به تمرین کرده و در نمایش های مختلف دانشگاهی به ایفای نقش پرداخته است .

هوتن شکیبا گفته است :من حتی دوران دانشگاهم را طولانی کردم تا از حرفه م جدا نشوم تا حدی که پدرم از من خواست اگر  کاری در تئاتر نیست کار دیگری را شروع کنم ولی من ناامید نشدم و در آخر با ایفای نقشی کوتاه در تئاتر( ماراساد) تقدیر هم شدم .

هوتن شکیبا ابتدا در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شفیعی نقش آفرینی کرد و بعد از آن در سال ۱۳۹۲ در یک فیلم بلند به نام (شب بیرون) که به کارگردانی کاوه سجادی بود حضور پیدا کرد و بلافاصله در فیلم (طبقه حساس) به کارگردانی کمال تبریزی و (حق سکوت ) به  کارگردانی هادی ناییجی دعوت شد و ایفای نقش کرد.

 از آخرین کارهای او در تئاتر می‌توان به (الیورتویست ) ،(بینوایان)، ( ۱۰۰% )و (مرگ هوتن) اشاره کرد.

صداپیشگی (دیوی )کلاه قرمزی

 هوتن شکیبا می گوید:

 در فیلمبرداری (طبقه حساس) در سال ۹۲ محمد بحرانی که جزو گروه طرح کلاه قرمزی است نیز حضور داشت تا اینکه چند روز قبل از عید ۹۳ محمد بحرانی با من تماس گرفت و گفت : درتهران هستی ؟ گفتم: بله، ولی برای چه سوال کردید؟ او نیز جواب داد :پاشو بیا محل طرح کلاه قرمزی و اینگونه شد که من هم به طرح کلاه قرمزی اضافه شدم و  صداپیشگی نقش (دیوی) را به من سپردند.

 تدریس

  هوتن شکیبا از تدریس خیلی راضی هست زیرا تاثیر آن را میبیند و دوست دارد اگر تجربه کسب کرده آن را به افراد بیشتری انتقال دهد بیشتر از هر چیزی سعی میکند که دیگران واقع بین باشند  مخصوصاً در مورد استعداد خودشان و در مورد حرفه بازیگری.

آثار هوتن شکیبا

 سریال ها

 تله فیلم کویر/ ۱۳۹۰

 تله فیلم همسایه ها/ ۱۳۹۱

 کلاه قرمزی/ ۹۳ /صداپیشه

 کلاه قرمزی/ ۹۴ /صداپیشه

 لیسانسه ها /۱۳۹۵

 لیسانسه ها ۲/ ۱۳۹۶

 برنامه /۳۵ ۱۳۹۶

 کلاه قرمزی/ /۱۳۹۷ صداپیشه

 سریال شبکه خانگی

 ابله/ ۱۳۹۳

 نمایش ها و تئاتر

 ویولون هایتان را کوک کنید/ ۱۳۸۷

 رومولوس کبیر/ ۱۳۸۸

 در این شهر فرشته ای وجود ندارد/ ۱۳۸۸

 جن گیر/  ۱۳۸۸

 دختر نارنج و ترنج/ ۱۳۸۸

 ماراساد/ ۱۳۸۸

 به خاطر یک مشت روبل/ ۱۳۸۹

 قصه سیبی که پرواز کرد/ ۱۳۸9

زوج ناجور/  ۱۳۹۰

 دایی وانیا/ ۱۳۹۰

 روایت نا تمام  یک فصل معلق/ ۱۳۹۱

 تبارشناسی دروغ و تنهایی/ ۱۳۹۱

 درخت بلوط/ ۱۳۹۱

 آوازخوان طاس/ ۱۳۹۱

ا سکلیگ و بچه های پرواز/ ۱۳۹۱

ویران/ ۱۳۹۱

 زمان لرزه/ ۱۳۹۲

 هیپوفیز/ ۱۳۹۲

 باغ آلبالو/ ۱۳۹۲

مترسگ / ۱۳۹۲

ننه دلاور بیرون پشت در/ ۱۳۹۲

کامنت/ ۱۳۹۳

دن کالیمو/  ۱۳۹۳

 نمایشنامه خوانی هاروی/ ۱۳۹۳

 شماره19193/ ۱۳۹۳

 استوان اینیشمور / ۱۳۹۴

 پرده سوم صحنه چهارم/ ۱۳۹۵

 زیرزمین تا پشت بام/ ۱۳۹۵

 سوراخ/ ۱۳۹۵

مرگ / ۱۳۹۵

 پروژه هملت شکسپیر/ ۱۳۹۵

 صد در صد /۱۳۹۶

 اولیور تویست/ ۱۳۹۶

 بینوایان/ ۱۳۹۷

 فیلم های سینمایی

 شبی که ماه کامل شد/ ۱۳۹۷

 موج اف ام ردیف /۴۸ ۱۳۹۷

 ما همه باهم هستیم/ ۱۳۹۷

 هلن/ ۱۳۹۴

 حق سکوت /۱۳۹۲

 طبقه حساس/ ۱۳۹۲

شب بیرون/  ۱۳۹۲

 جوایز

  • دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای بازی در فیلم (شبی که ماه کامل شد)0.
  • دریافت جایزه ویژه بازیگری در پانزدهمین دوره بازیگر خانه تئاتر برای بازی در نمایش (الیور توئیست)
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم برای بازی در سریال لیسانسه ها
  • نامزد  دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در نمایش ا(لیور تویست) در بخش بین المللی سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر
  • دریافت لوح تقدیر بهترین بازیگر مرد برای بازی در نمایش( ۱۰۰ درصد )در بخش مسابقه تئاتر ایران سی ششمین جشنواره تئاتر فجر
  • دریافت جایزه اولین بازیگری در یازدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی برای نمایش  (ویلونهای تان را کوک کنید )
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در هفدهمین جشن حافظ برای( سریال لیسانسه ها)
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر تئاتر سال در یازدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتر برای نمایش (زمان لرزه)
  • دریافت لوح تقدیر بازیگری در دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی برای نمایش (ماراساد)
  • نامزد دریافت جایزه بزرگترین بازیگر تئاتر سال در سیزدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتر برای نمایش (سوراخ)
  • دریافت جایزه اولین بازیگری در نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای نمایش (مترسگ)

برخی از مصاحبه های هوتن شکیبا

سروش صحت کارگردان تلویزیون که اغلب برای نقش‌آفرینی صبح سراغ تئاتری‌ها میرود و از آنها یک پدیده می سازد این بار به سراغ هوتن شکیبا رفت و نقش اصلی سریال جدید خود یعنی لیسانسه ها را به وی داد هوتن شکیبا نقش حبیب را در سریال لیسانسه ها بازی کرد که یکی از کاراکترهای اصلی قصه بود و اولین سریال وی در تلویزیون می باشد .

بخشی از مصاحبه ی این فیلم :

 حضور شما در تئاتر چگونه شکل گرفت؟

 هوتن شکیبا : من ابتدا از دوران نوجوانی نمایش را در مدرسه کار کرده ام .علاوه بر این لیسانس کارگردانی تئاتر و فوق لیسانس بازیگری هم دارم و کار حرفه‌ای هم از دانشگاه شروع شده است.

تئاترهیجان انگیزی که کار کردید کدام است؟

 هوتن شکیبا : تمام نقشه هایی که ایفا کرده ام برای من دارای هیجان زیادی بوده اند اما دومین اجرای عمومی من ویولون هایتان را کوک کنید بود و برای اجرای آن هیجان بسیار زیادی داشتم  اکنون هم با به خاطر آوردن برخی از اجرا هایم مانند جن گیر/ مترسک/ ویران بر پهنه دریا /کامیلو/ زمان لرزه / بیرون پشت در، که یادم می افتد هنوز هم هیجان زده می شوم.

 تئاتر برای شما نسبت به مدیوم های دیگر چه جذابیتی را دارا میباشد؟

 هوتن شکیبا :تئاتر باعث می گردد تا بدون واسطه و در لحظه با مخاطب ارتباط برقرار کنم که این برای من بسیار لذت بخش است.

 حضور شما در سریال لیسانسه ها چه بود؟

 هوتن شکیبا : قبل از پذیرفتن نقش برای من فیلمنامه خیلی مهم است بعد از آن که فیلمنامه لیسانسه ها را خواندم متوجه شدم که خیلی دوستش دارم علاوه بر این حضور آقای صحت هم برای انتخاب لیسانسه ها بسیار تعیین کننده بود.

 برای رسیدن به نقش چه عواملی موثر بود؟

 هوتن شکیبا : از فاکتورها برای رسیدن به نقش مهم هستند تا بتوانیم یک نقش را بسازیم مثل نگاه کارگردان و پرداخت کارکتر در فیلمنامه. اما خودم به عنوان بازیگر از مشاهدات و تجربیات هم که در تئاتر به دست آورده ام برای رسیدن به این نقش به من کمک زیادی کردند.

 واکنش های مردم نسبت به بازی شما در سریال لیسانسه ها چطور بود؟

 هوتن شکیبا : از طرف مردم واکنش‌های بسیار جالب و خوبی داشتم اما خیلی از آنها که برای اولین بار مرا دیده اند با دیدن من در فضای مجازی باورشان نمی شد که این همان حبیب است.

 آیا حضور در فیلم های تلویزیون را ادامه می دهید؟

 هوتن شکیبا :اصلی ترین کار من بازیگری است من در سینما و تئاتر کار کرده ام و نمی توانم در مورد آینده پیش‌بینی داشته باشم .اگر از هر مدیون پیشنهادات خوبی داشته باشند حتما قبول می کنم

وضعیت حضور بازیگران جوان تئاتری در تلویزیون  در مدیوم تصویر چگونه است؟

 هوتن شکیبا: من خیلی خوشحال هستم که سینما اکنون از افرادی بیشتر استقبال می‌کند که دارای تخصص و تحصیلات باشند و از تئاتر شروع کرده اند بازیگرانی که به تئاتر دارند و از دانشگاه می‌آیند با پتانسیل بیشتری هستند و به قول خودمان با جیب پر می‌آیند.

 آیا موضوع پرداخت پول برخی از افراد برای این که وارد عرصه هنر شوند را قبول دارید؟

 من تاکنون این مسئله را ندیده ام و بیشتر در مورد آن شنیده ام. برای همین نمی توانم نظری بدهم ،به هر حال هر شخصی میتواند برای ورود خود به این عرصه تلاش کند اما مهم ماندگار بودن است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *