#


بیوگرافی نسرین مقانلو

5 مارس 2019 بدون نظر 9413 بازدید

بیوگرافی نسرین مقانلو

بیوگرافی نسرین مقانلو

نسرین مقانلو یکی از بانوان بازیگر مطرح در کشور است که در تاریخ 1 تیرماه1347 در شهر تهران دیده برجهان گشوده است. او نخستین فرزند در خانواده بوده و پس از خود یک خواهر و یک بردار دارد. درحال حاضر خواهر نسرین مقانلو در آمریکا اقامت داشته و برادرش یکی از مربیان سطح بالای تکواندو است. مادر وی پیش از انقلاب در عرصه تئاتر فعالیت داشته و هم اکنون همسر و فرزندان خانم مقانلو در کشور آمریکا اقامت دارند.

از آنجایی که خانم مقانلو در ایران تنها زندگی می کند یا همسر و فرزندانش برای دیدار وی می آیند و یا اینکه او چند ماهی را به آمریکا سفر می کند. ارشیا و آرین دو فرزند خانم نسرین مقانلو هستند که هردو متولد آمریکا بوده و در آنجا نیز بزرگ شده اند. نسرین مقانلو یکی از بازیگران توانمندی است که فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم سینمایی امید شروع کرده و زمانی که به عنوان یکی از نقش های اصلی فیلم همسر جلوی دوربین رفت توانست توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کند.

نسرین مقانلو پس از اینکه کار فیلمبرداری نابخشوده به اتمام رسید به همراه همسر و فرزندان خود در کشور دیگری اقامت کردند اما پس از چندسال وی به ایران بازگشت تا بتواند به فعالیت های هنری و بازیگری خود ادامه دهد. فیلم مهمان مامان یکی از کارهایی است که نسرین مقانلو به ایفای نقش درآن پرداخته و توانست نظر مخاطبان را به توانایی های بازیگری خود جلب کند.نسرین مقانلو

ازدواج نسرین مقانلو

زمانی که به بازی در فیلم همسر به کارگردانی آقای مهدی فخیم زاده مشغول بوده با همسرش آشنا شده و در همان زمان مراسم خواستگاری انجام می شود. پیش از آن نسرین مقانلو در عرصه های مختلفی فعالیت کرده بود اما پس از اتمام فیلم همسر ازدواج کرده و مدتی بعد نیز به همراه همسرش ایران را به مقصد آمریکا ترک می کند. وی در گفتگوهای خود عنوان کرده: در همان زمان هم که در آمریکا زندگی می کردم سالی یکبار به ایران آمده و در چند کار نیز بازی می کردم. نابخشوده که توسط مرحوم ایرج قادری کارگردانی شده یکی از کارهایی است که در همان زمان انجام داده ام. زمان فیلمبرداری این فیلم پسر بزرگم را باردار بودم اما عشق و علاقه من به بازیگری بی حدو اندازه بود.

ازدواج موجب شد تا به خودم فکر کنم و عاشق شوم و با خودم اندیشیدم از این فرصت باید استفاده کنم و خودم را محک بزنم که آیا میتوانم از چیزی که به آن علاقه دارم دور بمانم یا نه. حدود10 سال از حرفه بازیگری دور بودم که بسیار سخت بود و بسیاری از شب ها بیدار می ماندم تا برنامه چشم انداز را تماشا کرده و همزمان با دیدن همکاران و دوستان بازیگرم گریه می کردم. در نهایت تصمیم گرفتم این مساله را با همسرم درمیان گذاشته و از علاقه ای که به کارم دارم صحبت کنم. خوشبختانه همسرم هم حال من را درک کرد و تصمیم گرفتیم تا من به همراه فرزندان به ایران بیایم و بدون هیچگونه نگرانی و استرسی به بازیگریم ادامه دهم.

دختری در قفس که توسط آقای صلح میرزایی کارگردانی شده اولین فیلمی است که پس از بازگشت به ایران انجام داده ام. پس از آن نیز باید به سریال مسافری از هند اشاره کنم که با بازی در آن توانستم توانایی های خودم را بهتر نشان دهم. کمال خلیلیان همسر خانم نسرین مقانلو است که سابقه بازی به عنوان مهاجم در تیم ملی فوتبال، قهرمان جوانان آسیا را داشته و در باشگاه های گمرک اهواز و پاس و تاج نیز بازی کرده است.

آشنایی با هنر

پدر نسرین مقانلو در رشته موسیقی فعالیت داشته و مادر وی نیز یکی از بازیگران تئاتر قبل از انقلاب بوده است. این مساله موجب می شود تا نسرین مقانلو نیز از همان دوران کودکی با دنیای هنر آشنایی داشته باشد و از سنین نوجوانی در عرصه تئاتر و نمایش به فعالیت پرداخته است. فیلم دو نیمه سیب که توسط کیانوش عیاری ساخته شده نقطه آغاز فعالیت بازیگری نسرین نقانلو شناخته می شود.

دومین تجربه بازیگری نسرین مقانلو در فیلم قربانی بود که پیش از بازی توسط کیانوش عیاری به آقای رسول صدرعاملی معرفی شده است. پس از انجام این کار تورج منصوری نیز از نسرین مقانلو برای بازی در فیلم بازیچه دعوت به عمل آورده و پس از آن این هنرمند توانا برای بازی در فیلم امید به کارگردانی حبیب کاوش انتخاب شده است. نخستین بازی نسرین مقانلو در تلویزیون با بازی در سریال لبخند زندگی بوده است که در این فیلم با خانم ثریا قاسمی همبازی بوده و پس از آن بلافاصله برای بازی در فیلم آخرین سند انتخاب شده است.

معرفی فیلم های سینمایی که نسرین مقانلو در آن ها به ایفای نقش پرداخته است

  – پی ۲۲ – حسین قاسمی جامی – ۱۳۹۳

– روزگاری عشق و خیانت – داود بیدل – ۱۳۹۲

– گناهکاران – فرامرز قریبیان – ۱۳۹۱

– بدون اجازه – مرتضی هرندی – ۱۳۹۰

– راه بهشت – مهدی صباغ‌زاده – ۱۳۹۰

– نفوذی – احمد کاوری و مهدی فیوضی – ۱۳۸۷

– سوپر استار – تهمینه میلانی – ۱۳۸۷

– ماه‌وش – محمد درمنش – ۱۳۸۶

– مهمان مامان – داریوش مهرجویی – ۱۳۸۲

– دختری در قفس – قدرت‌الله صلح میرزایی – ۱۳۸۱

– بن‌بست (فیلم کوتاه) – اصغر نعیمی – ۱۳۷۸

– نابخشوده – ایرج قادری – ۱۳۷۵

– همسر – مهدی فخیم زاده – ۱۳۷۲

– همه دختران من – اسماعیل سلطانیان – ۱۳۷۲

– بازیچه – تورج منصوری – ۱۳۷۲

– امید – حبیب کاوش – ۱۳۷۱

– قربانی – رسول صدرعاملی – ۱۳۷۰

– دو نیمه سیب – کیانوش عیاری – ۱۳۷۰

مجموعه های تلویزیونی که نسرین مقانلو در آن ها بازی کرده است

– آخرین سند     ۱۳۷۱

– لبخند زندگی     ۱۳۷۲

– مسافری از هند     ۱۳۸۱     قاسم جعفری

– مختارنامه     ۱۳۸۳     داود میرباقری

– حس سوم     ۱۳۸۴     مهدی فخیم زاده

– ساعت شنی     ۱۳۸۷     بهرام بهرامیان

– تله فیلم آبی، گاهی آسمان     ۱۳۸۷

– دیدار     ۱۳۸۷     سید جواد هاشمی

– آخرین قاب خالی     ۱۳۸۸     مرتضی هرندی

– تنهایی لیلا     ۱۳۹۴     محمدحسین لطیفی     شبکه سه سیما

– مسابقه ستاره بیست (داور)     ۱۳۹۵         نمایش

– سفر در خانه     ۱۳۹۶     بهمن گودرزی

آثار نسرین مقانلو برای پخش در شبکه نمایش خانگی

– قلب یخی (فصل اول)     ۱۳۸۹     محمدحسین لطیفی

– قلب یخی (فصل دوم)     ۱۳۹۰     محمدحسین لطیفی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *