#


بیوگرافی زیبا بروفه

28 فوریه 2019 بدون نظر 3201 بازدید

بیوگرافی زیبا بروفه

بیوگرافی زیبا بروفه

زیبا بروفه یکی از بازیگران مطرح ایرانی است که در تاریخ29 مرداد سال1354 در شهر تهران متولد شده است. او در سال1378 تحصیلات خود را در رشته حقوق قضایی دانشگاه آزاد اسلامی به اتمام رساند. زیبا بروفه همسر مرحوم پیام صابری یکی از چهره پردازان و بازیگران مشهور است.

آغاز به کار زیبا بروفه

زیبا بروفه کار بازیگری خود را با فیلم شب روباه آغاز کرده است. این فیلم توسط همایون اسعدیان کارگردانی شده و نقطه عطفی در کارنامه هنری وی محسوب می شود.او فعالیت بازیگری خود را در تلویزیون با بازی در سریال خانه شلوغ به کارگردانی علی شوقیان در سال1373 آغاز کرد. زیبا بروفه در مجموعه زیر گنبد کبود به کارگردانی بهمن زرین پور نیز بازی کرد و پس از آن در مجموعه دلبندم ساخته رضا عطاران به نقش آفرینی پرداخته و توانست محبوبیت بیشتری پیدا کند. بازی در فیلم پر پرواز را می توان به عنوان بهترین بازی وی درنظر گرفت. زیبا بروفه در پرپرواز توانست توانایی های خود را در معرض دید قرار داده و فیلمی خاص را در کارنامه هنری خود داشته باشد.

زیبا بروفه در عرصه سینما نتوانست به محبوبیت چندانی دست پیدا کند اما در برنامه های تلویزیونی به جایگاه خوبی رسید. این هنرمند جوان پس از نخستین مجموعه تلویزیونی خود وارد سینما شد اما در این عرصه به خوبی دیده نشد و نتوانست موفقیت چندانی در این عرصه کسب کند. سریال تلویزیونی دلبندم که در سال1377 ساخته شد از دیگر کارهایی است که در کارنامه هنری زیبا بروفه ثبت شده و این بازیگر را به عنوان یکی از هنرمندان توانای کشور معرفی می کند. در مجموعه تلویزیونی دلبندم که مختص گروه کودک بود به همراه مجید صالحی و عروسکی که دارای دستان بلندی بود و کلمات را اشتباه تلفظ می کرد به نقش آفرینی پرداخته و توانست به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

فیلم سینمایی مانی و ندا به عنوان نخستین کار جدی زیبا بروفه در عرصه سینما معرفی می شود و توسط پرویز صبری کارگردانی شده است. علیرغم تمام کارهایی که وی در عرصه سینما بازی کرده باز هم باید گفت پر پرواز بهتری و تاثیرگذارترین فیلم این بازیگر بوده و محبوبیت و شهرت شادمهر عقیلی این امکان را به زیبا بروفه داد که بتواند استعداد و توانایی های خود را بیشتر نشان دهد.

او در سال1379 در سریال دختران که توسط اصغر توسلی ساخته شده بود و دورنمایه اجتماعی را به مخاطبان نشان می داد. در این سریال زیبا بروفه به عنوان میهمان حاضر شد و یک سال پس از آن با بازی در فیلم بی همتا که کارگردانی آن را جهانگیر جهانگیری برعهده داشت مجددا به عرصه سینما بازگشت. این فیلم بسیار ضعیف بود و نمی توان آن را بخشی از کارنامه هنری قوی این بازیگر جوان درنظر گرفت.

از دیگر کارهایی که وی در آن ها بازی کرده می توان به فیلم دوشیزه اشاره کرد که توسط محمد درمنش کارگردانی شده و با یک تاخیر دوساله مواجه شد تا اکران شود. این تاخیر موجب شد دوشیزه شکست سنگینی را پذیرفته و به عنوان یکی از کارهای ضعیف برای زیبا بروفه به شمار می رود.

در سال82 فیلم طلسم شدگان با بازی زیبا بروفه ساخته می شود که در این مجموعه تلویزیونی به همراه بازیگران پیشکسوتی همچون پرویز پورحسینی و مهدی هاشمی قرار گرفته و می تواند با ایفای نقشی جذاب و دوست داشتنی مجددا به اوج بازگردد. در این مجموعه تلویزیونی او نقش نامزد و همسر امین زندگانی را بازی می کند که توانسته تمامی لحظه ها را به خوبی ایفا کرده و ارتباط خوبی با بیننده برقرار کند.

پیام صابری به عنوان یکی از بازیگران و چهره پردازان زبده ایرانی شناخته می شد که در سال1397 فوت کرده و این کار موجب شد تا او دوره ای را از عرصه بازیگری کنار باشد. زیبا بروفه و همسرش پس از بیست سال زندگی مشترک صاحب فرزندی به نام اهورا شدند. البته پیش از این نیز زیبا بروفه چند سالی به دلیل پخش شدن غیرقانونی فیلم عروسیش ممنوع الکار شده بود و هیچگونه اجازه فعالیتی به وی داده نشده بود.زیبا بروفه

فیلم های سینمایی

پایان دوم (یعقوب غفاری 1389)

پرتقال خونی (سیروس الوند 1389)

احضار شدگان (آرش معیریان 1386)

یک مرد، یک شهر (حسن هدایت 1386)

دوشیزه (محمد درمنش 1381)

بی همتا (جهانگیر جهانگیری 1380)

پر پرواز (خسرو معصومی 1379)

مانی و ندا (پرویز صبری 1379)

 شب روباه (همایون اسعدیان 1375)

سایه ها (حسین شهابی 1384)

فیلم تلویزیونی

 حس تماس (داریوش یاری 1391)

دوباره زندگی (سید علی سجادی 1388)

 مجید دلبندم

  سکو

 نشانی لاله ها (اکبر منصورفلاح)

 بلور باران (شاهد احمدلو 1389)

 آخرین مجرد (محمدرضا فاضلی 1389)

مجموعه تلویزیونی

 رخنه (حسین تبریزی) (1392)

 موج و صخره (مجید صالحی 1390)

مار و پله (1385)

ریحانه (1384)

پول کثیف (1384)

 طلسم شدگان (1383)

 با اجازه (1375-1374)

زیر گنبد کبود (1374)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *