#


تعداد جوایز انیمیشن لایت سایت به 30 رسید

لایت سایت
20 می 2017 بدون نظر 1933 بازدید

تعداد جوایز انیمیشن لایت سایت به 30 رسید

تعداد جوایز انیمیشن لایت سایت به 30 رسید

به گزارش از من بپرس، لایت سایت، انیمیشن کوتاهی ساخته مسلم طباطبایی، در ادامه حضور موفقیت آمیز خود در جشنواره های بین المللی، برنده جایزه بهترین فیلم دانشجویی جشنواره Fine Arts Film Festival شد.

چهارمین دوره جشنواره Fine Arts Film Festival در کالیفرنیا برگزار شد و جایزه بهترین فیلم دانشجویی را به این انیمیشن 7 دقیقه ای طباطبایی اهدا کرد.

داستان لایت سایت

درباره خلاصه داستان لایت سایت نوشته شده: در یک اتاق با ارتفاع نامعلوم که توسط نور سفید معلق از ریسمانی روشن است، شخصیت داستان اِم. ای. متولد می‌شود و توسط نور سفید جان می‌ گیرد.

اِم. ای. غرق و مبهوت در نور سفید است که گوی‌ هایی که سرتاسر دیوارها را پوشانده‌ اند و با رنگ‌ هایی پر زرق و برق روشن شده اند، حواس او را به خود معطوف می‌ کنند.

اِم. ای. مشغول بازی‌ هیجان‌ انگیز با گوی ‌ها شده که به فرمان دستان او پاسخ می دهند. در این حین چشمش به نور سفید افتاده و آن را متکبرانه فرا می خواند. با نافرمانی نور سفید، اِم. ای گوی های اطراف را با فرمان دست خود بیرون می کشد و از آنها به سمت نور سفید بالا می رود، اما قبل از رسیدن دستش به نور، لابلای انبوه گوی ها دفن می شود.
نور سفید او را از وضعیتی که در آن گرفتار شده است، نجات می‌دهد. این اتفاق موجب شیفتگی بیشتر ام. ای به نور سفید و تلاش این بار متواضعانه تر او برای تصاحب آن می ‌شود. مزاحمت گوی‌ ها در مسیر رسیدن به نور سفید، پیکار ام ای با آن‌ ها را به دنبال دارد. تا جایی که گوی‌ها او را کاملاً در دیوار محصور می ‌کنند و… .

مسلم طباطبایی خود درباره فیلمش می گوید که شخصیت این انیمیشن در حال تلاش است تا بتواند از اتاق خارج شود و به نوری که اتاق را روشن کرده است، برسد. در واقع می توان گفت اتاق هم خود یک شخصیت در این انیمیشن است.

طباطبایی معتقد است این انیمیشن فضایی عرفانی دارد.

گفتنی است که جایزه جشنواره Fine Arts Film Festival سی‌مین جایزه این انیمیشن کوتاه است.

لایت سایت همچنین در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین کارگردانی انیمیشن را از آن خود کرده و در جشنواره مختلف و معتبری چون مدیا آرت ژاپن، جشنواره انیمیشن زاگرب در کرواسی، As iFF  در آمریکا و… حضور داشته است.

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *