#


اکران های انیمیشن فیلشاه

10 ژوئن 2019 بدون نظر 2755 بازدید

اکران های انیمیشن فیلشاه

انیمیشن فیلشاه ساخته حامد جعفری است که در مطرح ترین و مشهورترین بازارهای جهان ، بازار فیلم کن ، حضور پیدا کرده است . تهیه کننده این اثر حامد جعفری در این باره بیان کرده است که فیلشاه در کشورهای ایران ، لبنان ، امارات ، عراق ،ف کویت و چند کشور دیگر نمایش داده شده است . در گسترش بازارهای بین المللی انیمیشن فیلم شاه نمایش داده شده است که از جمله آخرین این برنامه ها بوده است و برای پخش کننده های فیلم ها و سازنده های فیلم ها نمایش داده شده است .

در این بازار این فیلم با دوبله انگلیسی به نمایش در آمده است . فیلشاه از راه های ارتباطی بسیار زیادی پخش شده است که مسلما باید منتظر واکنش های مردم در این زمینه باشیم . از سوی کشورهای زیادی درخواست هایی برای پخش این انیمیشن مطرح شده است و در حال حاضر در حال بررسی است تا بتوانند این فیلن را در بهترین شرایط برای آن ها پخش کنند .

تهیه کننده این فیلم در مورد واکنش مردم به پخش این انیمیشن بیان کرده است که بیش تر مردم سایر کشورها از دیدن این انیمیشن با این کیفیت که ساخته ایران است تعجب بسیار زیادی کرده بوده اند و حتی برای آن ها قابل باور نیز نبوده است . مخصوصا این که بازه زمانی این انیمیشن نیز بسیار زیادی بوده است و هزینه های زیادی برای آن صرف شده است . همین باعث شضشد تا زمینه های همکاری زیادی برای آن ها فراهم شود . این موقعیت ها هم برای همکاری های مشترک و هم برای توزیع و پخش انیمیشن ها بوده است . توضیحات بیش تر را در زمان بستن قراردادها اعلام خواهند کرد .

همان طور که گفتیم این انیمیشن به زبان انگلیسی و سایر زبان های دیگر ترجمه شده است . دوبله فیلشاه در ایران توسط هنرمندان بسیار معروف و شناخته شده ای صورت گرفته است و می توان از دوبله فارسی آن به عنوان یک هنر تمام عیار یاد کرد که می تواند به گسترش سطح در آثار داخلی و خارجی کمک خواهد کرد .

برخلاف دوبله فارسی این انیمیشن که بسیار قوی است اما دوبله انگلیسی این انیمیشن ظرفیت های لازم را در داخل کشور ندارد به همین خاطر نیز دوبله فارسی فیلشاه در ایران صورت گرفته است و دوبله به سایر زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، عربی بر اساس همان نسخه فارسی ترجمه شده در کشور لبنان صورت گرفته است . که البته کیفیت همه دوبله های انجام شده مناسب نیست و تهیه کننده این انیمیشن بیان کرده است که از دوبله فرانسوی و انگلیسی آن رضایت ندارد. تهیه کننده بیان کرده است که به دنبال این است که برای کارهای بعدی به دنبال راهکار بهتری در این باره خواهد بود .

فیلشاه

درباره فیلشاه بیش تر بدانید

این محصول ساخته گروه هنر پویا است . فیلشاه دومین محصول گروه هنر پویا است و بعد از شاهزاده روم ساخته شده است . این انیمیشن تنها انیمیشنی است که توانسته است به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند و در این جشنواره با 22 اثر دیگر به رقابت پرداخته است . فیلشاه در نوروز 97 بعد از این که هفت بار به نمایش در آمده است توانسته است به پرفروش ترین انیمیشن سینمای ایران تبدیل شود . میزان فروش این انیمیشن به میزان 8 میلیارد رسیده است .

داستان این فیلم درجنگلی در آفریقا صورت گرفته است . رئیس گله فیل ها فرزندی را به دنیا می آورد که همه گله این انتظار را دارند که همان بچه رئیس گله شود .در این میان این بچه فیل بسیار دست و پا چلفتی است و خرابکاری های زیادی را انجام می دهد . داستان کلی این فیلم درباره اصحاب فیل و سپاه ابرهه است که درنهایت در این انیمیشن حضرت محمد (ص) به دنیا می آید.

این انیمیشن دارای داستانی فانتزی برای قشر کودک و نوجوان است که قسمت هایی از صداگذاری این انیمشین در آمریکا و ساختن موسیقی آن به صورت اکسترنال ساخته شده است که از 60 نوازنده برای این کار استفاده کرده است . پردازش کامپیوتری که برای این کار درنظرگرفته شده است برابر 10 میلیون گیگا هرتز است . حدود 60 درصد از فیلشاه در کشور اکراین تولید شده است .

برای تولید این کار حدود 220 نفر مشغول به کار بوده اند . برای متحرک سازی این انیمیشن نیز بیش تر از 50 انیماتور فعالیت می کرده است . از مهم ترین چالش هایی که در تولید آن وجود داشته است متحرک کردن حیوانات چهار پا بوده است . به همین دلیل برای تولید آن از 20 نرم افزار گرافیکی استفاده شده است . بخش اعظمی از پایپ لاین در تولید انیمیشن توسط برنامه نویسان ایرانی بومی سازی شده است و این باعث شده است که هزینه ها در این زمینه کم تر باشد و زمان کم ترین نیز برای این کار صرف شده است.

این انیمیشن توانسته است تا جوایز بسیار زیادی را از آن خود کند .برای مثال در سال 1397 تندیس بهترین دستاورد فنی و هنری را از هجدهمین جشنواره حافظ از آن خود کرده است . هم چنین در همین سال نیز نامزد بهترین موسیقی از بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران را از آن خود کرده است .

بعد از فیلشاه رونمایی از انیمیشن جدید

بعد از فیلشاه انیمیشن جدید انقراض اکران خواهد شد و حامد جعفری درباره حضور یافتن در جشنواره انسی بیان کرده است در این جشنواره غرفه ای برای هنرهای پویا وجود داشته است و در بازار همین نمایشگاه از پوستر فیلم انقراض رونمایی شده است . تولید این انیمیشن نیز مراحل مختلف خود را طی می کند و برنامه ریزی هایی که درباره آن صورت گرفته است بیان کرده است که تا آخر سال 1398 مراحل تولید و پس از تولید را می گذراند تا بعد از آن برنامه ریزی برای اکران آن صورت گیرد.

سازنده انیمیشن فیلشاه بیان کرده است برای این که در بازارهای جهانی موفقیت صورت گیرد نیاز است تا توجه مخاطب جلب شود . برای مثال وقتی کار برای مخاطبان کودک ساخته می شود یعنی ادبیات به کار رفته در آن نیز باید در این زمینه جهانی تر باشد . خط قرمز هایی که باید در آثار کودکان وجود دارد تقریبا در همه جای جهان مشابه هم اند و اما تفاوت های بسیار کمی دارند که مربوط به مذهب و آداب و رسوم است . پس برای نزدیک شدن به بازار جهانی باید برای ساختن انیمیشن های کودک و نوجوان از ابزارهای انیمیشن استفاده شود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *