فیلم نامه نویس به صورت معمول در اقتباس داستان برای فیلم از منابع دیگر متعهد به بیان موجز است. یک داستان سینمایی از نظر محدودهی زمانی بهطور تقریب محدود است به دو ساعت یا کمتر. از این رو آنچه در قالب رمان به غنای ادبی آن کمک میکند شاید در اقتباس سینمایی، مطول و منحرفکنندهی فیلم از مسیر اصلی باشد.
هدف فیلمنامهنویس به صورت معمول، بیان چابک و موجز شخصیت و طرح داستانی است. به صورت معمول شخصیتهای دوم و طرحهای داستانی جانبی نسبت به خط اصلی به صورت مختصرشده در اقتباسهای سینمایی ارائه میشوند، چرا که این طرحهای جانبی به گونهای مداوم، طرح اصلی داستان و بحرانهای اصلی نمایشی را قطع میکنند.
باید خاطرنشان کنیم که طرح اصلی داستان و بحرانهای وابسته به آن در واقع ضامن اساسی موفقیت یک فیلم سینمایی است. به این دلیل فیلمنامهنویسان در اقتباس از رمان بیشتر گرایش دارند که بخشهای فعال طرح اصلی داستان را انتخاب کرده و عناصری را که به صورت مستقیم به آنها مربوط نمیشود را از اقتباس سینمایی حذف کنند.
یک شخصیت خاطره انگیز ثانویه در رمان میتواند در نسخهی سینماییاش به شخصیت پسزمینهای بدل شود و ایدهای که نویسنده به گونهای شاعرانه و استعاری در رمان توصیف کرده به جملهای گذرا در یک گفتگو و یا تنها یک تصویر در فیلم.
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…